2018-11-27, 21:35
Medlem
St-Sixtuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Att hoppa till nästa tuva och kasta fram nya påståenden och skrönor när du inte kan styrka de lögner och skrönor i dina tidigare inlägg jag citerar nedan, visar att du inte är intresserad av en seriös diskussion utan endast av att provocera och tramsa.

Och här kan vi se att hade fel och ljuger om iPhone X batteri med. Guide hur man byter själv och batteriet kan beställas.

https://www.ifixit.com/Guide/iPhone+...acement/103390

Klart att batteriet går att byta men var beställer du ett original batteri då för apple säljer då fan inga !
2018-11-27, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St-Sixtus
Klart att batteriet går att byta men var beställer du ett original batteri då för apple säljer då fan inga !

Du skrev inget om original först, snyggt försök att flytta målstolparna när du avslöjas med lögner....

Du påstod att det inte gick att beställa batterier till X, jag bevisade att ditt påstående var felaktigt.

Kan du förresten beställa nya originalbatterier till alla andra batteridrivna konsumentprodukter? Brauns eltandborstar?

Vill man byta batteri själv på iPhone så går det, annars kan man låta Apple eller deras auktoriserade verkstäder göra det. Även på iPad kan kan man få batteriet bytt för 995kr på Apple.
De flesta moderna smartphones har batterier som inte är tänkta att konsumenten ska byta dessa själv, men det går om man envisas att vilja göra det själv, men risken finns ju att man kan råka skada nåt.
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2018-11-27 kl. 21:44.
2018-11-27, 21:44
Medlem
St-Sixtuss avatar
Citat:
Du skrev inget om original först, snyggt försök att flytta målstolparna när du avslöjas med lögner....

Du påstod att det inte gick att beställa batterier till X, jag bevisade att ditt påstående var felaktigt.

Som sagt, delarna du länkade till är barebone. Ska du löda över komponenterna själv eller? Och något batteri fanns som sagt inte att köpa. Sedan måste du givetvis ha apples mjukvara för att aktivera de nya delarna som installerats. Skit är bara förnamnet...
2018-11-27, 21:48
Medlem
Citat:
Som sagt, delarna du länkade till är barebone. Ska du löda över komponenterna själv eller? Och något batteri fanns som sagt inte att köpa. Sedan måste du givetvis ha apples mjukvara för att aktivera de nya delarna som installerats. Skit är bara förnamnet...

Du skulle gått till Specsavers...

Batteri till X finns att köpa i första länken jag gav, vilket jag skrev redan då.

Bäst jag ger dig direktlänk då du uppenbarligen är för inkompetent för att klara så avancerade saker att hitta det själv på sidan jag gav dig...

https://www.ifixit.com/Store/iPhone/...ry/IF377-001-1

Nu får du trolla vidare på egen hand med dina okunnigheter....
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2018-11-27 kl. 21:51.
2018-11-27, 21:51
Medlem
St-Sixtuss avatar
Citat:
Du skulle gått till Specsavers...

Batteri till X finns att köpa i första länken jag gav, vilket jag skrev redan då. Bäst jag ger dig direktlänk då du uppenbarligen är för inkompetent för att klara så avancerade saker att hitta det själv på sidan jag gav dig...

https://www.ifixit.com/Store/iPhone/...ry/IF377-001-1

Nu får du trolla vidare på egen hand med dina okunnigheter....

Nu pratar vi inte om piratkopior utan original apple.

Var köper jag ett sådant?

Inte från apple i allafall.
2018-11-27, 22:56
Avstängd
konstapels avatar
Lite lustigt med en tråd där nästan alla har helt fel. Antalet macanvändare steg över 100-miljoners strecket i år för första gången och Apple tar hem hela 86 % av vinsten på smartphonemarknaden och alldeles nyligen släppte de nya mac-datorer som sätter konkurrenterna i skamvrån. Det har aldrig gått så bra för Apple som det gör nu.

https://appleinsider.com/articles/18...lone-seizes-35

https://www.theverge.com/2018/10/30/...nmental-impact

https://venturebeat.com/2018/10/30/a...ive-mac-users/
Senast redigerad av konstapel 2018-11-27 kl. 22:59.
2018-11-28, 09:02
Medlem
Citat:

Tämligen irrelevant då vi inte kan beställa och byta originalbatteri själva på alla andra elektronikprodukter i vår vardag, t ex eltanborstar, rakapparater, smartphones etc etc. och det i de flesta fall är helt accepterat av marknaden, alltså kunderna.

Det viktiga är att vi kan få batteriet bytt, professionellt, om vi behöver och produkten är så pass dyr att det är nån mening med det istället för att bara köpa en ny. Och det kan vi med iPhone och andra smartphones.

Kan du visa oss att alla tillverkarna till alla Androidmodeller säljer originalbatteri till privatpersoner till precis alla sina modeller? Om inte, så är ju dina påståenden irrelevanta.

Och fortfarande har du en hel rad påståenden du kastat fram som du visat att du inte klarar att styrka med seriösa fakta, vilket betyder att du ljuger.
2018-11-28, 10:04
Medlem
Citat:

Du pratade inte om originalbatteri från början utan påstod att man inte kunde beställa ett batteri till iPhone.

Citat:
Som jag sagt redan. Apple är skit. Du kan inte ens beställa hem ett batteri till en ipone X om batteriet inte går att ladda längre.

Om du kan visa mig var så kom igen. (Du kan inte jag lovar)

Till Samsung kan man beställa varenda del om du behöver byta själv.

Valet är lätt. Apple är rent bajs som du inte kan serva själv.

Du hoppade till den nya tuvan när när jag direkt överbevisade din lögn, du flyttade målstolparna för att slippa erkänna ditt fel och lögn. Oseriöst....

Citat:
Att hoppa till nästa tuva och kasta fram nya påståenden och skrönor när du inte kan styrka de lögner och skrönor i dina tidigare inlägg jag citerar nedan, visar att du inte är intresserad av en seriös diskussion utan endast av att provocera och tramsa.

Och här kan vi se att hade fel och ljuger om iPhone X batteri med. Guide hur man byter själv och batteriet kan beställas.

Fler delar som kan beställas till X

https://www.ifixit.com/Search?doctyp...ne%20X%20parts

Vi kan även se att ingen ännu kunnat styrka ett tidigare påstående att Polisen skulle lämna Apple, för de kör fortfarande med sina minst 10 000 iPhone i tjänsten runt om i Sverige.

IBM säger att de sparar pengar på varje Mac de skaffar för Mac är betydligt billigare att administrera än PC menar de. Men kan du styrka att de håller på att fasa ut Mac så varsågod...

https://www.computerworld.com/articl...t-thought.html

Vilket redan det var ett hopp till nästa tuva för jag hade motbevisat dina lögner du kastat fram tidigare i detta inlägg...

Citat:
Nästan alla håller på att fasa ut apple på grund av deras skitkvalitet samt att det varken går att reparera eller uppdatera en appleprodukt längre.

Appleprodukter är världens dyraste leksaker som man måste ha adaptrar i varje hål på för att öht
få någon som helst funktionalitet på skiten.

Förväntad livstid ca 24 månader.

Så har kan det se ut..

https://imgs.xkcd.com/comics/univers...verter_box.png

Så det är lätt att se att du är oseriös okunnig och endast ute för att provocera, för du kastar fram en massa skit du inte har några seriösa fakta bakom, utan det är bara subjektiva påståenden, direkta faktafel och lögner. Och när du synas och avslöjar så hoppar du till nästa tuva, flyttar målstolparna och kastar fram nya påståenden.

Detta om batteriet är tämligen irrelevant då vi inte kan beställa och byta originalbatteri själva på alla andra elektronikprodukter i vår vardag, t ex eltanborstar, rakapparater, smartphones etc etc. och det i de flesta fall är helt accepterat av marknaden, alltså kunderna. Därmed inte sagt att det kan finnas fördelar med att lätt kunna byta batteri, men det kan öven ge nackdelar.

Man kan säga att med produkter där det verkligen finns stort behov av att användaren själv lätt ska kunna byta batteri, så brukar den möjligheten finnas, om inga andra faktorer gör att det inte är lämpligt. Annars har man löst saken på annat sätt.

Det viktiga är att vi kan få batteriet bytt, professionellt, om vi behöver och produkten är så pass dyr att det är nån mening med det istället för att bara köpa en ny. Och det kan vi med iPhone och andra smartphones.

Kan du visa oss att alla tillverkarna till alla Androidmodeller säljer originalbatteri till privatpersoner till precis alla sina modeller? Om inte, så är ju dina påståenden irrelevanta.

Och fortfarande har du en hel rad påståenden du kastat fram som du visat att du inte klarar att styrka med seriösa fakta, vilket betyder att du ljuger.
2018-11-28, 10:26
Medlem
Caspern50s avatar
Citat:
Du pratade inte om originalbatteri från början utan påstod att man inte kunde beställa ett batteri till iPhone.

Du hoppade till den nya tuvan när när jag direkt överbevisade din lögn, du flyttade målstolparna för att slippa erkänna ditt fel och lögn. Oseriöst....

Vilket redan det var ett hopp till nästa tuva för jag hade motbevisat dina lögner du kastat fram tidigare i detta inlägg...

Så det är lätt att se att du är oseriös okunnig och endast ute för att provocera, för du kastar fram en massa skit du inte har några seriösa fakta bakom, utan det är bara subjektiva påståenden, direkta faktafel och lögner. Och när du synas och avslöjar så hoppar du till nästa tuva, flyttar målstolparna och kastar fram nya påståenden.

Detta om batteriet är tämligen irrelevant då vi inte kan beställa och byta originalbatteri själva på alla andra elektronikprodukter i vår vardag, t ex eltanborstar, rakapparater, smartphones etc etc. och det i de flesta fall är helt accepterat av marknaden, alltså kunderna. Därmed inte sagt att det kan finnas fördelar med att lätt kunna byta batteri, men det kan öven ge nackdelar.

Man kan säga att med produkter där det verkligen finns stort behov av att användaren själv lätt ska kunna byta batteri, så brukar den möjligheten finnas, om inga andra faktorer gör att det inte är lämpligt. Annars har man löst saken på annat sätt.

Här kommer ännu en skräprapport om Appleprylar.
När jag köpte Apples egna svindyra vita batteriladdare med deras laddningsbara batterier (Utan text och reklam) för att kunden inte skulle kunna avslöja att skräpet var gjort i någon by i Kina, så märkte jag efter något år att batterierna var dåligt laddade efter att de setat ett dygn i
laddaren, så jag tog med allt till Kjell&co för att testa om någonting var sönder. Det visade sig att laddaren var sönder.
Jag köpte laddaren samtidigt som jag köpte min iMac med trådlöst tangentbord med batterier.
2018-11-28, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caspern50
Här kommer ännu en skräprapport om Appleprylar.
När jag köpte Apples egna svindyra vita batteriladdare med deras laddningsbara batterier (Utan text och reklam) för att kunden inte skulle kunna avslöja att skräpet var gjort i någon by i Kina, så märkte jag efter något år att batterierna var dåligt laddade efter att de setat ett dygn i
laddaren, så jag tog med allt till Kjell&co för att testa om någonting var sönder. Det visade sig att laddaren var sönder.
Jag köpte laddaren samtidigt som jag köpte min iMac med trådlöst tangentbord med batterier.

Ah... så uppfriskande, du berättar att en produkt, från Apple, kan råka gå sönder efter något år....? Märkligt, för vi har väl aldrig hört talas om att några produkter från någon annan premium tillverkare har råkat gått sönder nån gång efter något år....?

Om du tar ett djup andetag, och försöker återgå till verkligheten, så är faktum så att oavsett tillverkare händer det att deras produkter faktiskt kan gå sönder. Det händer Apple precis som det händer Mercedes, Rolls Royce, Canon, Nikon, Dell, Asus, Bacho, Samsung och ja, alla....

I ditt fall har du alltså upplevt att EN batteriladdare du köpt har gått sönder, EN, efter något års användning. Vilka slutsatser tycker du är rimliga att dra utifrån det utifrån det statistiska underlaget du kommer med jämfört med antal sådana laddare av denna typ?

Så vad är syftet med ditt inlägg?

Att saker går sönder är tråkigt, men det sker utan att det därför skulle betyda att tillverkaren är ett skitföretag. Det behövs en hel del mer seriös analys och statistik över längre tid innan man kan börja dra några slutsatser. Det räcker inte med en anekdot från en anonym figur som dig på ett internetforum.....
2018-11-28, 11:06
Medlem
Caspern50s avatar
Citat:
Ah... så uppfriskande, du berättar att en produkt, från Apple, kan råka gå sönder efter något år....? Märkligt, för vi har väl aldrig hört talas om att några produkter från någon annan premium tillverkare har råkat gått sönder nån gång efter något år....?

Om du tar ett djup andetag, och försöker återgå till verkligheten, så är faktum så att oavsett tillverkare händer det att deras produkter faktiskt kan gå sönder. Det händer Apple precis som det händer Mercedes, Rolls Royce, Canon, Nikon, Dell, Asus, Bacho, Samsung och ja, alla....

I ditt fall har du alltså upplevt att EN batteriladdare du köpt har gått sönder, EN, efter något års användning. Vilka slutsatser tycker du är rimliga att dra utifrån det utifrån det statistiska underlaget du kommer med jämfört med antal sådana laddare av denna typ?

Så vad är syftet med ditt inlägg?

Att saker går sönder är tråkigt, men det sker utan att det därför skulle betyda att tillverkaren är ett skitföretag. Det behövs en hel del mer seriös analys och statistik över längre tid innan man kan börja dra några slutsatser. Det räcker inte med en anekdot från en anonym figur som dig på ett internetforum.....

Håll dig till ämnet och sluta släng OT-skit omkring dig.

Syftet var att få säga sanningarna om Apples skräpprylar och det börjar bli rätt många. Tråden är full av egna erfarenheter från folk som ledsnat på Apples prylar. Att du försöker hindra dom
gör dig bara till åtlöje.
2018-11-28, 11:13
Medlem
St-Sixtuss avatar
Citat:

Det spelar ingen roll hur mycket du argumenterar.

Den här tråden handlar om hur allt fler överger apples inlåsta skitplattform.

Batteriet är bara en del i helheten.

Att jag menade originalbatterier fattar nog alla utom du då du ska kolla på allt
in i minsta smådetalj med atommikroskop.

Piratbatterier brinner lätt och kunderna vill inte riskera hus och hem med piratbatterier.

Tacka vet jag Samsung som tar hand om sina kunder.

Titta in i deras reservdelsbutik käre dr. Här har apple något att lära.

https://www.samsung-parts.net/

Apple har inte ens en reservdelsbutik för konsumenter så nu kan du lägga ner din envisa diskussion.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in