Citat:
Just XR-modellen har färre finesser än de andra två men samma prislapp som den äldre Iphone 8 – en faktor som bidragit till svaga försäljningssiffror. Det är oklart om Apple nu tvingas till liknande åtgärder inom andra regioner och bolaget vill inte kommentera tidningens uppgifter.
Ja det är möjligt det endast blir i Japan, men företaget förlorar stora summor och försäljningen går trögt!
Tro du inte, att de vill kapa priset för att få igång försäljningen igen i andra länder? Många som har skrivit i denna tråd tycks fundera överge Apple's produkter, tanke på de höga priserna! Kanske finns fler!
Ja det är möjligt det endast blir i Japan, men företaget förlorar stora summor och försäljningen går trögt!
Tro du inte, att de vill kapa priset för att få igång försäljningen igen i andra länder? Många som har skrivit i denna tråd tycks fundera överge Apple's produkter, tanke på de höga priserna! Kanske finns fler!

Med tanke på att de gjort liknande manövrar i exempelvis Indien förut, så skulle jag inte direkt dra så stora slutsatser över det. Apple gick med rekordvinst i senaste kvartalet oavsett om Iphoneförsäljningen gick ner eller inte. Problemet som jag ser det med XR, är att det egentligen är en iphone 5c (samma tänk bakom) för ett betydligt högre pris. På det har de överlag höjt priserna på alla deras produkter vilket (enligt mig) stundtals är rätt brutala. Det är också därför jag i år sitter kvar på min "gamla" iphone X. Det finns helt enkelt ingen anledning att uppgradera i och med att priset blivit högre än vad det smakar.
Ytterligare ett problem med apples produkter är att de blivit en aning förvirrande för gemene man med en mängd allt märkligare konfigurationer. Det behövs streamlineas på något vis.
Vidare finns det inte någon egentlig instegsversion längre, dvs en produkt som leder in dig i applevärlden som inte är allt för dyr. Jag menar en instegsprodukt på 10000kr är rätt saftigt när man får för sig "att pröva ios/osx"
Vi får helt enkelt se, företaget tjänar så äckligt mycket pengar ändå så det är nog ingen större fara på rätt länge.