2018-11-17, 11:48
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLikeGiraffes
Va.
Tror inte folk kommer.
Men jag har haft fler fel än rätt förut.
Ost är fransmännen ibte så bra på

Har du inte hört talas om franska ostar ? Ost ÄR vad Fransmännen är bra på det finns över 500 olika sorters ostar i Frankrike och Fransmännen äter mest ost i världen med sina 26 kg per person och år. Medans vi i Sverige äter ca:19kg per person och år.
Citera
2018-11-17, 11:53
Moderator
Kyrpators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eagleoffreedom
Jag förundras mest över hur "anti engelska"-fransmännen valt det engelska namnet för ost

Fransmännen tycker förmodligen inte att det som amerikanerna har på cheeseburgaren uppfyller kriterierna för ost.
Citera
2018-11-17, 13:16
Medlem
4yoonlys avatar
Ja så hette den när jag var där i alla fall... En Pulp fiction fan minns jag även sparade kvittot som han skulle sätta i sin DVD box på den tiden..
Citera
2018-11-17, 14:00
Medlem
Blir besviken på Flashback ibland, QP heter QP i Frankrike med. Dock är det McFeast som heter McRoyal och dessutom är det en senapsmajonäs istället för vad Donken kallar majjo på Sveriges McFeast.

Edit: Blev besviken på mig själv, McFeast heter McRoyal Deluxe!
Citera
2018-11-17, 19:00
Bannlyst
Jag vill inte sabba för dig, men det var under 9-11 som restaurangen i senathuset i Washington slutade servera pommes.

Vad jag vet är att dom döpte om dom till nåt jättelöjligt namn. Just det "Freedom fries"

Bara amerikanare är löjliga på det där speciellt dumma sättet!

Dom tyckte att fransmännen inte visade mod. Jag har dock inga åsikter om det.

Citat:
Ursprungligen postat av trolljakt
Lite kul var det ju också när amerikanarna skulle sluta säga French Fries när fransmännen brände av en atombomb i Stilla Havet.

Edit: Sorry, när fransmännen opponerade sig mot invasionen i Irak. "Freedom Fries!"
Senast redigerad av Sommarglad 2018-11-17 kl. 19:08.
Citera
2018-11-17, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Blir besviken på Flashback ibland, QP heter QP i Frankrike med. Dock är det McFeast som heter McRoyal och dessutom är det en senapsmajonäs istället för vad Donken kallar majjo på Sveriges McFeast.

Edit: Blev besviken på mig själv, McFeast heter McRoyal Deluxe!
Du får nog fortsätta vara besviken på sig själv. Enligt wiki så heter den Royal cheese - och även om den bytte namn igår så handlar det om vad den hette för 25 år sedan.

Citat:
In most markets that do not use imperial measurements, the Quarter Pounder is known as the Hamburger Royale, Royal, McRoyal, or variants thereof. In France, Belgium, Portugal and Cyprus the Quarter Pounder includes cheese as standard and is named Royal Cheese. In Italy, formerly known as McRoyal DeLuxe, it goes by Deluxe, Cheese and Bacon variants.

https://en.wikipedia.org/wiki/Quarter_Pounder
Citera
2018-11-18, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Du får nog fortsätta vara besviken på sig själv. Enligt wiki så heter den Royal cheese - och även om den bytte namn igår så handlar det om vad den hette för 25 år sedan.

https://en.wikipedia.org/wiki/Quarter_Pounder

Varför ska jag vara fortsatt vara besviken på mig när jag endast yttrat mig om franska McFeast?...
Citera
2018-11-18, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarglad
Jag vill inte sabba för dig, men det var under 9-11 som restaurangen i senathuset i Washington slutade servera pommes.

Vad jag vet är att dom döpte om dom till nåt jättelöjligt namn. Just det "Freedom fries"

Bara amerikanare är löjliga på det där speciellt dumma sättet!

Dom tyckte att fransmännen inte visade mod. Jag har dock inga åsikter om det.

Nej, det var precis som jag skrev när de opponerade sig mot invasionen i Irak 2003.
Citera
2018-11-18, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Varför ska jag vara fortsatt vara besviken på mig när jag endast yttrat mig om franska McFeast?...
För att du inte verkar kunna läsa det du ens själv skriver....
Nedan ser du att du har yttrat dig om en massa annat än McFeast.

Citat:
Blir besviken på Flashback ibland, QP heter QP i Frankrike med

Och nej - QP heter uppenbarligen inte QP i frankrike - och det var precis det tråden handlade om.
Citera
2018-11-18, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
För att du inte verkar kunna läsa det du ens själv skriver....
Nedan ser du att du har yttrat dig om en massa annat än McFeast.

Och nej - QP heter uppenbarligen inte QP i frankrike - och det var precis det tråden handlade om.

Ja, jag medgav att jag hade fel?
Citera
2018-11-18, 12:56
Bannlyst
Okej, jag hade fel där. Jag är inte sämre än att jag helt enkelt kan dra tillbaka mitt påstående.

Till din fördel, så hade du ju rätt. Så klart!

Citat:
Ursprungligen postat av trolljakt
Nej, det var precis som jag skrev när de opponerade sig mot invasionen i Irak 2003.
Senast redigerad av Sommarglad 2018-11-18 kl. 13:03.
Citera
2018-11-20, 20:34
Bannlyst
Jag uppskattar verkligen ditt svar, men hamburgermenyer på franska är aningen svårlästa

Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Här finns t o m en bild på mcd meny i Frankrike; https://www.quora.com/Do-they-really-have-a-Royale-with-cheese-on-the-McDonalds-menu-in-France
Senast redigerad av Sommarglad 2018-11-20 kl. 20:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in