2018-11-16, 21:51
Medlem
Finns det människor som är ute efter detta äckel!?
Citera
2018-11-16, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Uppväxt i Hässelby Strand på 50- och 60-talet. Hade några kompisar i Vällingby. Hängde en del i Vällingby centrum. Det var ofarligt att vara ute oavsett tid på dygnet. Hatar hur det har blivit.
Så är det. Jag VILL inte vara invandrarfientlig men detta är löjligt. Regeringen vill framstå som mänskliga. Men det sker på bekostnad av ett tryggt samhälle. Vi verkar gå mot samma statiska samhälle som finns i mellanöstern där pengarna styr, kvinnor inte få gå ifred och våld hyllas. Vidrigt.
Citera
2018-11-16, 22:40
Medlem
Jag undrar vad säger Feministregeringen och margot wallström om detta ,eller gudrun schyman ?
deras systrar våldtas .Har de krypit under sina stenar , beror det på att det sker i Sverige
och inte på andra sidan jordklotet.
Citera
2018-11-16, 22:44
Medlem
Handsekreterarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Inget tydligt signalement?

Det enda signalementet man velat delge från Sveriges senaste våldtäkter är fallet med mannen som tryckte upp kvinnan mot en vägg och våldförde sig på henne. "Vit, ljus" skanderade medierna på uppdrag av polisen.

Övriga fall har de inte velat gå ut med signalement, konstigt nog.
Inget signalement betyder på nyspråk att det är någon med ursprung från en nation där skidsport inte utövas.
I svensk press är det mest upplysande numera det som INTE skrivs.

Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Extra tråkigt eftersom det ofta står 2-3 polisbilar vid busstorget i Vällingby vilket är sisådär 30 blåljus-sekunder från platsen.

När kommer någon börja sälja överfallslarm med GPS kopplade till larmcentralen? Tror många av oss skulle betala för ett sådant.
Bara att beställa:
https://www.securitas.se/sakerhetstj...h-fordonslarm/
https://www.nokas.se/produkter/personlarm/
Citera
2018-11-17, 01:10
Medlem
qrzds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Fruktansvärt! Känns som om överfallsvåldtäkterna ökat? Nästan var och varannan dag nu. Ska kvinnor inte kunna jobba kväll/natt/morgon längre? Kunna gå ut och dansa? Jogga själva?

Nej, din fråga besvarar sig själv.
Jag har en teori om varför, men vill icke placeras i rasistfacket med att skylla på importerade, förlåt, inte importerade, invällande halvhumanoider med en långt ifrån humanistfeministisk värdegrund. Så jag säger att alla ni kärringar kan ta det ni röstat för, jogga bäst fan du vill, men var beredd på lite oönskad sex närhelst det passar en annan än du själv. Är jag rasist? - tror inte det, jag är ju Fascist, går klädd i svart o pratar med fakeitaliensk brytning.
Citera
2018-11-17, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handsekreteraren
Inget signalement betyder på nyspråk att det är någon med ursprung från en nation där skidsport inte utövas.
I svensk press är det mest upplysande numera det som INTE skrivs.

Bara att beställa:
https://www.securitas.se/sakerhetstj...h-fordonslarm/
https://www.nokas.se/produkter/personlarm/

Här finns en riktigt bra produkt. Ett GPS armband med larm. Läs mer här: http://www.pfotech.com/
Citera
2018-11-17, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qrzd
Nej, din fråga besvarar sig själv.
Jag har en teori om varför, men vill icke placeras i rasistfacket med att skylla på importerade, förlåt, inte importerade, invällande halvhumanoider med en långt ifrån humanistfeministisk värdegrund. Så jag säger att alla ni kärringar kan ta det ni röstat för, jogga bäst fan du vill, men var beredd på lite oönskad sex närhelst det passar en annan än du själv. Är jag rasist? - tror inte det, jag är ju Fascist, går klädd i svart o pratar med fakeitaliensk brytning.

Så sant.
Vänsterpacket kan inte längre gå ut/jogga/gå på festival/simhus/ krogen

pga packet dom röstat in med sina "Stoppa islamofobin!"-skyltar

Men dom kan åtminstone SOVA gott om nätterna -dom har ju varit humanistiska som släppt in våldtäktspöbeln i landet <3
Senast redigerad av Stina2017 2018-11-17 kl. 20:23.
Citera
2018-11-17, 20:52
Medlem
Citat:
Visst. Men fattar du vilken inskränkning på friheten det innebär? Att aldrig kunna gå ut på aw med kollegorna? Inte kunna jogga eller träna på utegymmet? Inte kunna hämta barnen på dagis om det är mörkt? Inte kunna hälsa på mormor på ålderdomshemmet efter jobbet?

Det innebär en ENORM uppoffring och omställning för oss som växte upp på 90-talet.
`

Jaa. Men du får tänka på att vi slipper bli kallade rasister i alla fall.
Vi släppte in dom, fast vi visste att överhängande stor andel av dem som var potentiella våldtäktsmän.
"Ja, men vi kan inte dra ALLA över en kam" sa vi, sen så drog vi ingen över kammen istället

Så. nu får vi därför låta bli att leva fritt
Citera
2018-11-17, 21:02
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina2017
`

Vi släppte in dom, fast vi visste att överhängande stor andel av dem som var potentiella våldtäktsmän.
"Ja, men vi kan inte dra ALLA över en kam" sa vi, sen så drog vi ingen över kammen istället

Haha ”sen så drog vi ingen över kammen istället”

Men ja, det är helt sjukt. Vi importerade en våldtäktskultur. Och inte kvinnorna då, utan männen! Det är så sanslöst så man baxnar.
Citera
2018-11-18, 12:03
Medlem
asgamarnas avatar
Någon som vet om offret var på väg till t-banan eller från T-banan?

På väg från ökar ju chanserna med att hon var förföljd från T-banan och sedan våldtagen. Kameror runt om centrum och T-banan samt bussar och skola bör ju granskas!
Skolan ligger ju i riktning mot Ångermannagatan och gamla Råcksta Sjukhus, vilket är ett enormt flykting boende. Dåliga kommunikationer till Råcksta Sjukhus gör att Ångermannagatan kommer att bli utsatt, kan vara ett första brottet av detta slag.

Annars har vi två kända brottslingar som huserar en liten lgh tillsammans på en väg i en backe ett stenkast från brottsplatsen, dessa två avskum bör definitivt kollas upp.

Området vid brottsplatsen är relativt lugnt, varit en skjutning dock ganska nyligen. Invandrarna i området är relativt städade förutom de två nämnda kända ovan med bla islamistkopplingar.
Skolan i sig har ett gott rykte för området.
Citera
2018-11-18, 13:11
Medlem
Citat:
`

Jag har skrivit det här flera gånger tidigare, ni monterar självt ner er egen frihet. Tro inte för en sekund att inte fascister/nazister och islamister skrattar åt er feminister. Ni ska vara glada om ni får köra bil eller ens studera om x antal år. Men gå och dansa nu eller ta en kvällsjogg....ni är så lurade.
Citera
2018-11-18, 19:24
Medlem
Citat:
`

Citat:
Haha ”sen så drog vi ingen över kammen istället”

Men ja, det är helt sjukt. Vi importerade en våldtäktskultur. Och inte kvinnorna då, utan männen! Det är så sanslöst så man baxnar.
Citat:
Ursprungligen postat av Osiris123
Jag har skrivit det här flera gånger tidigare, ni monterar självt ner er egen frihet. Tro inte för en sekund att inte fascister/nazister och islamister skrattar åt er feminister. Ni ska vara glada om ni får köra bil eller ens studera om x antal år. Men gå och dansa nu eller ta en kvällsjogg....ni är så lurade.

indeed!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in