• 1
  • 2
2018-11-16, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frankybody
Hade det inte varit najs att sluta spela med en jämn siffra? typ 1 miljon!
Hahaha varför inte 5 miljoner i så fall? Om jag ska ge ett lite seriösare svar hade jag första vändan nått upp till 900 000 och andra vändan 800 000 innan jag då slutade och lite senar fick återfall. Det är sjukt mycket pengar men ändå är det bara en siffra för mig. Jag har för länge sen tappat allt koncept om pengars värde. Om jag skulle fortsätta och sikta mot nya höjder skulle risken att jag hade torska allt igen varit väldigt stor och sen stå där med stora skulder och utan någon möjlighet att betala dem. Tror inte folk som inte spelar kan förstå känslan av att ha en i princip ny Audi och kunnat göra mer eller mindre vad man ville till att knappt ens käka på typ Subway inom loppet av någon månad. Jag har nu 350 lax vilket inte är 900 som jag hade för 2,5 år sen eller 800 som jag hade för 1 år sen. Däremot är det väldigt mycket pengar, jag måste bara sluta spela och resetta min hjärna så att jag kan förstå pengars värde igen. Jag behöver inte mer än det här min vän!

Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Investeringar vet jag inget om. Vad jag förstår ska man efter årsskiftet och de nya reglerna kunna spärra sig från alla spelsidor på en gång istället för en i taget.
Det hade varit guld!
Citera
2018-11-16, 10:56
Bannlyst
Inse att du i grund och botten är en usel tippare.
Då slutar du förlora eftersom du slutar spela.
Citera
2018-11-17, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Copinha
Det är så att jag nu för tredje gången har vunnit så pass mycket på spel att jag ännu en gång har lyckats lösa mina skulder/lån och nu har ca 350 000 kr tillgängligt. De två tidigare gångerna lyckades jag hålla mig ca 2-3 månader innan jag började lira igen och till slut torskade allt. Jag vet att jag i grund och botten inte är en usel tippare men jag tappar kontrollen över summorna och det leder till slut till att man hamnar på noll så nu måste jag lägga ned spelandet en gång för alla och hålla det! Även om jag hade mycket mer de två första vändorna är 350k sjukt mycket för mig som för ca 2 månader sedan hade ungefär 400 000 i skulder och en daglig ångest/skam.

Jag antar att det förmodligen finns flera liknande trådar med investeringstips o.s.v. Det jag är ute efter är dock tips på investeringsformer där jag inte kommer åt pengarna ett bra tag, alltså minst 6 månader. Jag vill inte kunna ta ut pengarna även om det skulle innebära en straffavgift. Tror det här är en bra början för att förhindra återfall. Kan tillägga att jag för tillfället har satt in pengarna i Santanders Mittspar+ som låser pengarna i 31 dagar så att jag i lugn och ro kan tänka ut vad jag ska göra härnäst.

Uppskattar alla era tips!

Grattis till en rejäl vinst!

Du sitter just nu i en guldsits. Kanske är det sista chansen att lämna spelandet och skapa dig en trygg framtid där du mår bra!

Börja med att låta pengarna ligga och svalna på ditt konto.
Lägg ner spelandet helt och njut av att du har din framtid på det torra.

Att placera pengarna i en säker fond är långt i från lika häftigt som när du lirade. Säkra fonder kan dock ge en liten men trygg värdeökning över tid.
Citera
2018-11-18, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProPapa
Grattis till en rejäl vinst!

Du sitter just nu i en guldsits. Kanske är det sista chansen att lämna spelandet och skapa dig en trygg framtid där du mår bra!

Börja med att låta pengarna ligga och svalna på ditt konto.
Lägg ner spelandet helt och njut av att du har din framtid på det torra.

Att placera pengarna i en säker fond är långt i från lika häftigt som när du lirade. Säkra fonder kan dock ge en liten men trygg värdeökning över tid.
Tack för ditt råd! Får nog göra som du skriver, låta pengarna vila lite innan jag börjar tänka på investeringar. Trygg värdeökning över tid låter som en dröm, är trött på den ständiga oron spelandet för med sig.
Citera
2018-11-18, 06:57
Medlem
Tripportreats avatar
För att ge lite motivation så kan jag berätta en story om en bekant till mig som var en rätt duktig pokerspelare.

Han lyckades med bedriften att vinna en plats till en större turnering(en del tur och skicklighet inblandat) och vann där 1,5 miljon. Han hade rätt stora skulder och alla hans vänner sa åt honom att lösa allt och ändå ha myhcket pengar kvar till att få rätsida på sitt liv, inom loppet av en vecka var han istället skyldig fel personer ett par hundra tusen eftersom han inte kunde sluta spela och såg ingen annan utväg än att ta livet av sig tyvärr.

Sjukt tragisk historia då han verkligen hade ett drömläge att ordna upp sitt liv, vissa är dock för djupt inne i sitt missbruk.

Ta tillvara på den motivation du känner nu och gör allt du kan för att styra upp det här.

//tripportreat
Citera
2018-11-18, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tripportreat
För att ge lite motivation så kan jag berätta en story om en bekant till mig som var en rätt duktig pokerspelare.

Han lyckades med bedriften att vinna en plats till en större turnering(en del tur och skicklighet inblandat) och vann där 1,5 miljon. Han hade rätt stora skulder och alla hans vänner sa åt honom att lösa allt och ändå ha myhcket pengar kvar till att få rätsida på sitt liv, inom loppet av en vecka var han istället skyldig fel personer ett par hundra tusen eftersom han inte kunde sluta spela och såg ingen annan utväg än att ta livet av sig tyvärr.

Sjukt tragisk historia då han verkligen hade ett drömläge att ordna upp sitt liv, vissa är dock för djupt inne i sitt missbruk.

Ta tillvara på den motivation du känner nu och gör allt du kan för att styra upp det här.

//tripportreat
Väldigt tragiskt det som hände din bekanta, hemskt att höra det där. Nej nu får det vara nog med spelandet för min del!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in