Citat:
Ursprungligen postat av
Copinha
Det är så att jag nu för tredje gången har vunnit så pass mycket på spel att jag ännu en gång har lyckats lösa mina skulder/lån och nu har ca 350 000 kr tillgängligt. De två tidigare gångerna lyckades jag hålla mig ca 2-3 månader innan jag började lira igen och till slut torskade allt. Jag vet att jag i grund och botten inte är en usel tippare men jag tappar kontrollen över summorna och det leder till slut till att man hamnar på noll så nu måste jag lägga ned spelandet en gång för alla och hålla det! Även om jag hade mycket mer de två första vändorna är 350k sjukt mycket för mig som för ca 2 månader sedan hade ungefär 400 000 i skulder och en daglig ångest/skam.
Jag antar att det förmodligen finns flera liknande trådar med investeringstips o.s.v. Det jag är ute efter är dock tips på investeringsformer där jag inte kommer åt pengarna ett bra tag, alltså minst 6 månader. Jag vill inte kunna ta ut pengarna även om det skulle innebära en straffavgift. Tror det här är en bra början för att förhindra återfall. Kan tillägga att jag för tillfället har satt in pengarna i Santanders Mittspar+ som låser pengarna i 31 dagar så att jag i lugn och ro kan tänka ut vad jag ska göra härnäst.
Uppskattar alla era tips!

Grattis till en rejäl vinst!
Du sitter just nu i en guldsits. Kanske är det sista chansen att lämna spelandet och skapa dig en trygg framtid
där du mår bra!
Börja med att låta pengarna ligga och svalna på ditt konto.
Lägg ner spelandet helt och njut av att du har din framtid på det torra.
Att placera pengarna i en säker fond är långt i från lika häftigt som när du lirade. Säkra fonder kan dock ge en liten men trygg värdeökning över tid.