Hej!
Jag har sedan ett år eller två helt slutat använda byxor i skinny- och slim-fit med smal fotvidd. Min stil har mer övergått i rakare och vidare byxor (och jeans) med en fotvidd på ca 18-20 cm (mätt rakt över). Gillar verkligen detta skifte i hur byxor "ska" sitta. Hade längtat efter denna vändning i några år.
Mitt dilemma: Jag har en del vardagsskor som passar till just vidare byxor (
Eytys Mother, låga Air Force 1, kanske tom. mina Buttero-sneakers) men jag kan inte
förmå mig att komma underfund med vad jag ska ha för "kvällsskor" eller "finskor". Jag hittar inte en enda modell, med klackhöjd, som jag själv tycker passar till byxornas vidare silhuett. Sneakers i putsat läder finns ju att tillgå men det jag letar efter är något med höjd på sulan eller klacken - för att ge ett finare intryck.
Tidigare har jag använt låga Dr Martens (1461), till min byxor och jeans med lite smalare silhuett, men jag tycker inte det passar alls till denna vidare typ av byxor. Bland det tråkigaste som finns för en klädintresserad person är ju att inte känna sig bekväm i kläderna man har på sig.
Laddar upp en bild för att förtydliga vilken typ av stil och passform jag har på mina kläder:
https://imgur.com/a/2nymqVz
Väldigt tacksam för all hjälp jag kan få här - alla förslag och erfarenheter är välkomna!