2018-11-15, 19:00
Medlem
Att erbjuda rabatter eller lägre pris på olika sätt är en farlig väg att börja, det är risk att lågt pris jämställs med låg klass på jobben, dessutom svårt att höja priset sedan. Om det ändå skall visas, låt det göras för ett så lågt pris (en gång) att det är uppenbart att detta inte kommer att tillämpas framdeles.
Citera
2018-11-15, 22:50
Medlem
Erbjud en extratjänst, t.ex fruktkorg till kontoret. Ingen märker av att det städas, men om fruktkorgen blir tom kommer personalen vilja ha dig tillbaka ofta, passa då på att städa.

Erbjud första korgen gratis, ta sen ett lågt pris för städningen och ett högt pris för korgen.
Citera
2018-11-16, 01:47
Medlem
Sebastianos avatar
Seriositeten är avgörandena den branschen.
Ser du på blocketannonaerna är minst 70% dåligt skrivna och skriker oseriöst.

Kör du där istället typ banner och putsar på texten/hemsidan så kommer du nog längre än med allt annat trams som skrivits i tråden.

Jag har använt mycket städtjänster i mitt liv och den avgörande faktorerna är seriositet tillgänglighet och pris.
Citera
2018-11-16, 01:49
Medlem
Sebastianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meatfuck
Erbjud en extratjänst, t.ex fruktkorg till kontoret. Ingen märker av att det städas, men om fruktkorgen blir tom kommer personalen vilja ha dig tillbaka ofta, passa då på att städa.

Erbjud första korgen gratis, ta sen ett lågt pris för städningen och ett högt pris för korgen.

Wow ditt jävla stolpskott va händer när VDn ser att han betalar sjukt överpris för frukten du lurat på dem och avbeställer den tjänsten och bara behåller dig på ditt billiga städpris? Ska hm hitta en ny kund då och försöka mjölka han på dyra fruktkorgar tills dem också fattar galoppen?

Varför i helvete ger du råd om du är handikappad?
Citera
2018-11-16, 01:52
Medlem
Sebastianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Lägg några kvällar på att fylla bilen med reklam och dra ut och affischera, lägga under vindrutetorkarna på bilar vid stormarknaden, lägg i brevlådor, sätta upp i närbutiker och så vidare.

Varför ska kunderna välja just er i stället för en större, etablerad firma?

För att han lagt ett fult blad på din bil som du blir råförbannad på? Genialt, vilken usp.

Varför ta en stor etablerad firma när Uffes städkukar passade på i 2018 o knull
Miljön o ge mig en halv hjärtattack så jg trodde det var böter - klart som fan vi sk stötta Uffe han kanske kommer o lämnar en fruktkorg med faktura på 199 ex moms - det vore ju guld
Citera
2018-11-16, 01:57
Medlem
Sebastianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SophieNeveu
Kontakta diverse hyresvärdar och erbjud era tjänster till rabatterat pris. Erbjuder han rut-avdrag osv?

Du får dåliga marginaler och illojala genom att sälja på pris

Citat:
Ursprungligen postat av Couplet
Djungelstrumma är det mest effektiva. Lägg lappar i ett bostadsområde med villor att de får 15% rabatt på en provstädning på två timmar. Lägg sen krutet på att skapa wow-faktor - kranarna ska glänsa som diamanter, helhetsintrycket ska bli "wow!" (detta går att skapa även i de snyggaste/renaste hem). Sen kommer djungeltrumman gå.

Ytterligare ett tips är att erbjuda rabatt om de rekryterar en kund i sitt område.

Grattis du är den enda utom jag som inte vart helt efterbliven i den här tråden.

Dem andra tror Uffe ska slänga reklamblad över hela jävla stan bilar ica kärringars handväskor och sen hora ned priset så dem inte kan säga nej, men håll i hatten för man behöver inte tjäna pengar på själva tjänsten nej du kn bjuda dem på frukt och sen helt plötsligt lägga på 3x priset för inköpspriset på frukten OCH DÅ GÖR VI RIKTIGA PENGAR Broder typ två veckor tills idioterna fattar att de har en jävla fruktbutik på hörnet MEN DE LUGNT FÖR VI DRAR UT MED ÄNNU MER REKLAMBLAD ÄNNU MER PÄRON O BANANER O KÖR OM FRÅN BLRJAN PNG BOOM PÅ NÄSTA KRÄNGA STÄDA PLOCKA FRUKT herregud vilken genialisk tråd jag ska fan också starta städfirma vem
Vill bli miljonär
Citera
2018-11-16, 07:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Massa babbel
Det står klart att du inte har någonting konstruktivt att komma med. Du är hittills den enda i tråden som inte lyckats komma med ett enda vettigt förslag. Jag skulle inte starta en firma om jag var du.. Du verkar lite för trög.
Citera
2018-11-16, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Wow ditt jävla stolpskott va händer när VDn ser att han betalar sjukt överpris för frukten du lurat på dem och avbeställer den tjänsten och bara behåller dig på ditt billiga städpris? Ska hm hitta en ny kund då och försöka mjölka han på dyra fruktkorgar tills dem också fattar galoppen?

Varför i helvete ger du råd om du är handikappad?

Är du bitter över att din egen "karriär" som städare gick åt helvete, för att din mamma inte säger åt dig att gå och lägga dig istället för att sitta och supa och projicera framför flashback om nätterna?

Extratjänster är hur man kan tjäna pengar i konkurrensutsatta bramscher. Grossister av t.ex. byggvaror kan ha någon sketen procent i vinst på brädorna - men säljer en morakniv för 300 spänn ist för 25. Så går det till mär man säljer till företag, ditt avskräde.
Citera
2018-11-18, 23:11
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hadi88
Detta är inlägg åt en vän men han har iallafall startat en enskilt städfirma och han har då en hemsida som är helt okej, företaget finns på google (adsense) och även blocket för exempel flytt o hemstädning. Men det går rätt trögt med kunder. han har i genomsnitt 1-2 kunder på flyttstädning för de mesta.
Vilka alternativ har man för att egentligen öka omsättningen?
har funderat på Offerta, ServiceFinder och Dorunner men de har väldig höga priser och värst är väl att man har 1 års bindningstid.
De kunder han helst vill ha är de återkommande och då handlar det snarare om veckostädning än flyttstädning, och då blir pensionärer som börjar tycka att det är jobbigt att städa en viktig målgrupp. En sak han kan göra är att lämna erbjudande i brevlådorna i områden där han vet att en stor andel är pensionärer. En annan sak kan vara att kontakta någon lokal förening eller organisation, som antingen består endast av pensionärer (tänk t.ex. lokala PRO) eller som har en stor andel pensionärer bland de aktiva (tänk t.ex. Lions) och fråga om det finns möjlighet att besöka dom vid något möte och presentera ett förmånligt erbjudande på städabonnemang.

Sen kanske din vän borde fundera på att bredda produktutbudet, så att han kan sälja flera olika tjänster till varje kund. Då behövs inte lika många fler kunder och kostnaden för att jaga nya kunder sjunker. Till exempel går städning kombinera med trädgårdsarbete som inte är alltför kunskaps- eller maskinkrävande, och sen går det ju att informera kunderna om att om de har något önskemål om tjänst dom vill köpa, allt från att åka till IKEA och handla vissa varor till att byta däck på bilen eller rensa ut gamla vinterkläder från vinden och köra dom till second hand, så kan dom säga till så ska han se vad han kan göra.
Citera
2018-11-18, 23:19
Medlem
Ksoksos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hadi88
Detta är inlägg åt en vän men han har iallafall startat en enskilt städfirma och han har då en hemsida som är helt okej, företaget finns på google (adsense) och även blocket för exempel flytt o hemstädning. Men det går rätt trögt med kunder. han har i genomsnitt 1-2 kunder på flyttstädning för de mesta.
Vilka alternativ har man för att egentligen öka omsättningen?
har funderat på Offerta, ServiceFinder och Dorunner men de har väldig höga priser och värst är väl att man har 1 års bindningstid.
När jag bodde i Sverige så hade jag en städfirma som enbart flyttstädade och jag fick de flesta kunder via blocket faktiskt sen även på rekommendationer. Han kanske ska se över sina priser? Ett tydligt kvadratmeters pris och en tydlig prislista på hemsidan var vad som fick mina kunder att ringa mig före andra.
Citera
2018-11-19, 13:14
Medlem
Mäklare är väl ett rätt hett tips. Erbjud i samband med detta en ordentlig jävla garanti på att om man inte är nöjd så åtgärdas detta omgående utan tjafs. Många erbjuder 24 timmars garanti vilket är värdelöst. När en säljare anlitar städfirma för flyttstäd kan det gå ganska lång tid tills det dåliga jobbet upptäcks av en köpare. Då ska man kunna komma dit direkt och avhjälpa den dåliga städningen utan några invändningar eller ytterligare betalning.

Då behöver man inte vara billigast, men det ska funka varje gång och kunna lita på att man gör jobbet.
Citera
2018-11-19, 13:41
Medlem
TredjeSolens avatar
Ring runt till företag och kontor som kan behöva städning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in