2018-11-15, 14:12
Medlem
Bootstraps avatar
Har tröttnat på sega fonder och vill sparka igång vinsten på något annat sätt. Eftersom det finns massor att välja mellan ställer jag frågan till er, som jag hoppas har kollen på bollen.

Infront - "Ett av marknadens mest avancerade traderprogram"
Sigmasocks – Vi har verktyget som hjälper dig att spara enkelt, tryggt och långsiktigt i aktier
https://mats-svensson.se/ "En snittavkastning på 21% om året" "Vill du oxå ha en go pension"
https://tradegenius.co/ (899$) "We are the Trade Genius Academy and our role is pretty simple: We take people who aren’t satisfied with their current income, and give them all the tools..."
Osv osv...

Belopp att investera:
Aktier: ca 40 000kr
PPM ca 260 000kr

Jag är n00b och undrar lite hur er insatta ser på det här. Man betalar runt 100kr/mån för tjänsterna.
Inför en ev. lågkonjuktur kanske är det bra om man uppdatrerar lite mer än en gång/år (Sigmasocks)
Borde man ha större belopp för att lyckas?
Är det bara bullshit?
Jag är inte alls på den nivån att jag känner att jag kan ge mig ut på egen hand och investera i aktier och PPM-fonder. Det här skulle vara ett rimligt steg in i den "nya" världen.

OM den här frågan redan ställts tidigare, länka gärna eller hjälp mig hitta rätt sökord/fraser.
Citera
2018-11-15, 14:16
Medlem
Det är bullshit. De enda som blir rika är de som säljer dessa värdelösa verktyg. Köp istället aktier.i företag som gör dessa verktyg, för idioter finns det gott om och deras pengar försvinner snabbt. Var ingen idiot. Snabba pengar handlar bara om tur.
Citera
2018-11-15, 14:28
Medlem
Bootstraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odiskadmugg
Det är bullshit. De enda som blir rika är de som säljer dessa värdelösa verktyg. Köp istället aktier.i företag som gör dessa verktyg, för idioter finns det gott om och deras pengar försvinner snabbt. Var ingen idiot. Snabba pengar handlar bara om tur.

Är det en magkänsla du har eller vet du folk som provat och det har gått dåligt för alla?

Jag vill ju gärna tro på iden ...
Citera
2018-11-15, 14:33
Citat:
Ursprungligen postat av Bootstrap
Är det en magkänsla du har eller vet du folk som provat och det har gått dåligt för alla?

Jag vill ju gärna tro på iden ...
Gud vad konstigt att du vill tro på något som utlovar dig guld och gröna skogar.
Nej, alla verktyg är scam och de finns bara för att lura dumma svennar som dig på pengar.
Lär dig om aktier och indexfonder istället, bli ditt egna verktyg.
Citera
2018-11-15, 14:38
Medlem
Bootstraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .sh
Gud vad konstigt att du vill tro på något som utlovar dig guld och gröna skogar.
Nej, alla verktyg är scam och de finns bara för att lura dumma svennar som dig på pengar.
Lär dig om aktier och indexfonder istället, bli ditt egna verktyg.

Nja, jag tänker mer att det inte borde vara så svårt att faktiskt skapa ett sånt verktyg. Sen inser jag ju att ALLA inte är bra. Därför vill jag ha lite hjälp med att sondera. Annars hade jag redan investerat, eller hur?
Citera
2018-11-16, 02:06
Medlem
SYSTEMexes avatar
Citat:
Nja, jag tänker mer att det inte borde vara så svårt att faktiskt skapa ett sånt verktyg. Sen inser jag ju att ALLA inte är bra. Därför vill jag ha lite hjälp med att sondera. Annars hade jag redan investerat, eller hur?

Ifall det fanns ett program, verktyg eller nyckeltal som funkade hade alla använt det
Citera
2018-11-16, 13:18
Medlem
Superslaskens avatar
Citat:

Du inser att om det fanns ett fungerande sätt att utan extra risk konsekvent slå index hade enorma mängder kapital börjat använda samma metoder och eventuella möjligheter till övervinster försvunnit i stort sett direkt?

Det är bara att inse att för att konsekvent slå index utan att höja risknivån väsentligt måste du antingen

1. ha väldigt mycket tur
2. vara överjävligt duktig och ha lite tur.

hävdar någon 21% avkastning över en lång tid är det garanterat missvisande eller en ren lögn, kan man göra det så behöver man inte sälja skitprogram för 100kr/mån utan borde leva på sina miljarder som man lätt tjänat ihop efter ett par år genom ränta på ränta
Citera
2018-11-16, 21:44
Medlem
797507975s avatar
Köp några investmentbolag eller billiga indexfonder..
Citera
2018-11-18, 14:32
Medlem
”Nyckeln” om du inte kan så mycket är långsiktighet och att köpa regelbundet i både upp- och nedgångar. Aktier eller fonder som du äger under flera konjunkturcykler har bra statistik.

Som exempel har jag ett månadssparande på 2000 kr som går till aktier under året. Därutöver lägger jag en del av mitt bolags aktieutdelning på aktieköp en gång per år. Jag kan inte särskilt mycket om aktier och har väl minst 20 år till pension, så jag håller nere risken och hoppas på att tiden hjälper mig med resten.
Citera
2018-11-19, 13:28
Medlem
Citat:
Har tröttnat på sega fonder och vill sparka igång vinsten på något annat sätt. Eftersom det finns massor att välja mellan ställer jag frågan till er, som jag hoppas har kollen på bollen.

Infront - "Ett av marknadens mest avancerade traderprogram"
Sigmasocks – Vi har verktyget som hjälper dig att spara enkelt, tryggt och långsiktigt i aktier
https://mats-svensson.se/ "En snittavkastning på 21% om året" "Vill du oxå ha en go pension"
https://tradegenius.co/ (899$) "We are the Trade Genius Academy and our role is pretty simple: We take people who aren’t satisfied with their current income, and give them all the tools..."
Osv osv...

Belopp att investera:
Aktier: ca 40 000kr
PPM ca 260 000kr

Jag är n00b och undrar lite hur er insatta ser på det här. Man betalar runt 100kr/mån för tjänsterna.
Inför en ev. lågkonjuktur kanske är det bra om man uppdatrerar lite mer än en gång/år (Sigmasocks)
Borde man ha större belopp för att lyckas?
Är det bara bullshit?
Jag är inte alls på den nivån att jag känner att jag kan ge mig ut på egen hand och investera i aktier och PPM-fonder. Det här skulle vara ett rimligt steg in i den "nya" världen.

OM den här frågan redan ställts tidigare, länka gärna eller hjälp mig hitta rätt sökord/fraser.

De flesta program ger mer en fingervisning i hur du kan vikta din investering (land, form av företag, sektor etc). Gratisversioner är oftast ganska simpla och ger inte någon särskilt omfattande analys. Vill man ha bra information måste man såklart betala för det, men även där är det inte säkert med en homerun.

Jag använde mig av motley fools när jag började placera själv, och det har väl gått bra. Däremot är det viktigaste om du själv ska investera att alltid ha en plan att följa, alltid ta avvägda beslut och att tänka långsiktigt.

Vill man inte behöva tänka själv och att det ska vara gratis eller åtminstone billigt är indexfonder det bästa alternativet. Annars hitta en fond (eller kapitalförvaltare, sådana finns också) som överensstämmer med dina behov.

Sigmastocks verkar inte vara särskilt nödvändigt, låter snarare som ett konto på Avanza ger dig precis samma verktyg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in