2018-11-14, 21:03
Medlem
Ser ut som innergården på Badvädersgatan. Växte upp några år vid precis den uppgången ("svalen", som vi sa). Flyttade sen till Väderilsgatan där jag bodde i många år. Har många goda "outlaw" historier att berätta från den tiden (nästan oskyldiga med dagens mått), men just nu är jag bara sorgsen över den nutida utvecklingen. Och jag lider med föräldrar och syskon till de som skadas och dödas.
"Öppna er hjärtan", tjena Reinfeldt!
Citera
2018-11-14, 21:03
Medlem
punkindrublics avatar
BO bekräftat avliden.
Citera
2018-11-14, 21:05
Medlem
Hamsterbolls avatar
Så, vem är den döda?
Citera
2018-11-14, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Så, vem är den döda?

Fick ngt PM om ngn somalie.. inget namn än. Men man kanske skulle ta och ratsita den mitten svalen på det huset. Är fortfarande lite oklar på husnr. Men mitten på det huset jag länkade desförinnan, typ väderilsgatan 50. Jag tror de campade på honom och väntade tills han klev ur svalen.
Citera
2018-11-14, 21:10
Medlem
Jag var på Biskopsgården i oktober för jag ville se hur det såg ut. Väldigt lite Svenskar, eller jag skall säga dom flesta såg inte Svenska ut, men annars tyckte jag det var trevligt där. Men jag förstår att det är ett utanförskapsområde.

Då var det inget varningsskott idag. Eftersom man började med livsuppehållande verksamhet när ambulansen anlände kunde man ju förstå att det var allvarligt.

Är det knark-revir som skall upprätthållas eller varför skjuter man skarpt?
Citera
2018-11-14, 21:13
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Polisens hemsida uppdaterade 20.55 den skottskadade har avlidit
Citera
2018-11-14, 21:13
Medlem
1Partys avatar
Aftonbladet

Citat:
Avled på sjukhus
Enligt uppgifter till Aftonbladet ska den skjutne vara en man i 20-årsåldern.
På bilder Aftonbladet tagit del av ses sjukvårdspersonal utföra hjärt- och lungräddning på mannen.
Senare meddelade polisen att mannen avlidit på sjukhuset.
Citera
2018-11-14, 21:16
Medlem
Gamla Badvädersgatan, nu del av Väderilsgatan. Pottade kula i sandlådan, spelade brännboll och spolade hockeyrink på gräsplanen framför den uppgång där någon nu har dödats. För vad? Knark och pengar? Sorgligt.
Citera
2018-11-14, 21:21
Medlem
Elina_83s avatar
Ser nog mer ut som väderil 54-55...
Citera
2018-11-14, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag var på Biskopsgården i oktober för jag ville se hur det såg ut. Väldigt lite Svenskar, eller jag skall säga dom flesta såg inte Svenska ut, men annars tyckte jag det var trevligt där. Men jag förstår att det är ett utanförskapsområde.

Då var det inget varningsskott idag. Eftersom man började med livsuppehållande verksamhet när ambulansen anlände kunde man ju förstå att det var allvarligt.

Är det knark-revir som skall upprätthållas eller varför skjuter man skarpt?

Åk till valfritt utanförskapsområde efter kl 18.00 så ska du få se hur jävla trevligt det är. Varningsskott, Är du seriös? Du kan bli avrättad för en skuld på 500 kr eller för att du tittat konstigt på någon babbe som uppfattar det som en kränkning!
Citera
2018-11-14, 21:25
Bannlyst
Bara att inse svenne banan har röstat för detta. Sjuklövern kommer aldrig att åtgärda dessa problem. Känns rätt hemskt. När jag var ung skedde ett ungdomsmord det så kallade punkmordet i tbanan gamla stan. Detta ältades i media i 10 år typ. Idag mördas 2 personer i sverige och det e business as usual. Finns namn på bo? Är det en somalier igen?
Citera
2018-11-14, 21:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elina_83
Ser nog mer ut som väderil 54-55...

Det var min uppfattning också, konstigt upplägg att parkera bilarna så annars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in