Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-11-14, 10:12
Medlem
KchefenLs avatar
hallo, jag har laddat ner en film till ungarna, en dvd, men kan inte komma förbi första menyn? hur gör man? det måste kunna gå..
Citera
2018-11-14, 10:21
Medlem
Ichwills avatar
Nu vet jag inte om det funkar på Mac som på PC. Öppna Vlc, tryck på menyraden *Media* välj film, sen så funkar det.
Citera
2018-11-14, 10:33
Medlem
KchefenLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Nu vet jag inte om det funkar på Mac som på PC. Öppna Vlc, tryck på menyraden *Media* välj film, sen så funkar det.
Den menyn finns tyvärr inte. på nåt sätt måste man väl kunna klicka sig igenom alternativt hoppa över menyerna?
Citera
2018-11-14, 10:37
Medlem
Öppna hämtade filer!Där du har filmer mm
sen Höger klicka på film.Välj spelare som du vill spela upp med
Citera
2018-11-14, 10:59
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lgswe
Öppna hämtade filer!Där du har filmer mm
sen Höger klicka på film.Välj spelare som du vill spela upp med

Goddag yxskaft. TS har vad jag kan läsa både hittat filen och hittat en lämplig spelare, VLC och har nu problem med hur man kommer vidare från DVD avbildens huvudmeny...

TS: Testa att högerklicka i VLC och välja kapitel när du står i menyn.
Vissa rippningsprogram har svårt att tolka om TOC på menyerna om platsen de rippats till har långa sökvägar.
Citera
2018-11-14, 11:02
Medlem
KchefenLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Goddag yxskaft. TS har vad jag kan läsa både hittat filen och hittat en lämplig spelare, VLC och har nu problem med hur man kommer vidare från DVD avbildens huvudmeny...

TS: Testa att högerklicka i VLC och välja kapitel när du står i menyn.
Vissa rippningsprogram har svårt att tolka om TOC på menyerna om platsen de rippats till har långa sökvägar.
tack för försök till hjälp men det funkar inte, är fortfarande fast i första delen av menyn, den är liksom oklickbar, har en 4,7 gig iso fil men ser bara en bild. kan inte hoppa in i kapitel heller... fan att det ska vara så svårt 2018
Citera
2018-11-14, 16:19
Medlem
Sulacoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KchefenL
tack för försök till hjälp men det funkar inte, är fortfarande fast i första delen av menyn, den är liksom oklickbar, har en 4,7 gig iso fil men ser bara en bild. kan inte hoppa in i kapitel heller... fan att det ska vara så svårt 2018
Är man oteknisk är allt svårt. Inte annars. Aldrig haft problem med det. Googla!!
Citera
2018-11-14, 19:14
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KchefenL

Kör den genom handbrake så kan du skita i menyerna.

https://handbrake.fr/downloads.php

Se till att välja rätt språk och subs först bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in