Citat:
Ursprungligen postat av
maco.81
Tack för ett väldigt bra svar men jag anser att polismännen gjort väldigt fel, de har trots allt ljugit om vad jag sagt i en förundersökning och det är nästan detta som känns mest besvärande. Jag bryr mig egentligen inte om vad psykotanten säger om mig för jag kan lätt argumentera för att hon är just en psykotant, med gott om belägg för min sak. Att poliser däremot tydligen har rätt att behandla en person de inte känner eller vet något om hur som helst, det har jag väldigt svårt att acceptera.
Ja, jag hade inte det i huvudet att polisen påstod att du erkände i sin rapport, det är klart mer besvärande.
Var polisen på plats i tingsrätten och påstod det också, eller var det bara genom uppläsning av förundersökningen som det kom fram under rättegången?
Jag vill gärna inte tro att polisen beter sig på det viset, men förstår såklart att det finns rötägg inom poliskåren som inte drar sig för någonting för att sätta dit knarkare. Det är märkligt att åklagaren gick vidare med fallet om det inte fanns några som helst bevis annat än ett "erkännande" om att du beställt narkotikaklassade läkemedel.
Det är inte så att du beställt någonting som polisen uppfattat som narkotika, typ CBD-olja eller konstiga kosttillskott? Har förstått att det finns olika uppfattningar mellan landets myndigheter vad gäller frågan om exempelvis CBD-olja är narkotika eller inte, så ett erkännande att man beställt det kan förstås som ett erkännande av narkotikabrott i Skåne län t.ex. Försöker inte påstå att du gjort fel, utan spekulerar bara i hur polisen kan ha förstått så fullständigt fel utan att med direkt uppsåt ha ljugit. Jag menar, polisen måste ju också förstå att en sådan lögn aldrig vinner framgång i rätten om det inte finns stödbevisning.