2018-11-14, 07:08
Medlem
Greenwhites avatar
personligen hade jag tagit reda på var de bor och byggt ett par rörbomber som jag hade smällt av när de är påväg ut ur sin bostad.
Citera
2018-11-14, 07:12
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistfullofmetal
Åk hem till honom med en blomma och säg nu stryker vi ett streck över det här, det är vad jag hade gjort.
Är nog ingen smart idé, TS riskerar att bli anklagad/dömd för hotmot tjänsteman då.
Citera
2018-11-14, 07:59
Medlem
Soda--Pops avatar
I praktiken är domstolen, ur individens syn, en annan värld än polis/åklagare.

Domstolen tittar på fakta och bedömer rationellt (i flesta fallen iaf) medan polis/åklagare är mer som en diktatur, de får kalla vem de vill för kriminell. Problemet med systemet är att poliser inte straffas för brott de begår (förutom väldigt sällsynta fall) samt vad de säger är alltid sant i åklagares syn som skickar vidare till domstol. Åklagare kan ses som representanter för polisen i domstolen, det är lättare att förstå deras inställning mot dig om man tänker så.

Att bli kriminell inför polisen är världens enklaste, det kan göras med ett fingersnäpp och vips skriker de som galningar på dig eller morrar att du kommer åka dit, att ditt liv är slut. De är utbildade på att manipulera och dupera folk till att erkänna nåt de inte gjort. De säger t.ex att om du erkänner ett brott så blir allt bra igen, i själva verket tänker de "kom igen, kom igen, säg ja, nu har jag dig".

Det är svårt som naiv rättstroende att samla sig och vara sig själv i en sådan situation (vilket är det poliser vet och utnyttjar hos folk) jag skulle rekommendera att du har en mobil med inspelning redo och så fort du bara ser en polis så tar du fram den och spelar in dem så att de dessutom ser ifall de angriper dig. Det är inte olagligt att spela in så länge man själv är med i inspelningen så var beredd på att de hotar och ljuger att du åker dit om du inte stänger av den.

Jag vet inte om du har nån fiende men kanske du har ett ex som är manipulativ och övertygat poliser att du är kriminell. Detta är mer vanligt än man tror och det är heller inte olagligt att göra fejkade anmälningar/tips. (olagligt på pappret ja , men man åker nästan aldrig dit). Sen har du även möjlighet att begära skadestånd hos justitiekanslern för att hussrannsakan gjordes på felaktiga grunder , vad som är särskilt intressant är att poliserna ljög att du var påverkad hemma.

Följande är information enbart, gör vad du vill med den: det är inget olagligt att ignorera poliser som knackar på din dörr. De får inte komma in ifall alla dörrar/fönster är låsta och du inte visar dig genom fönster brevinkast mm. eller gör ljud, släcker ljus mm. och då måste de ha anledning, verklig eller påhittad, att den som är därinne är i fara/efterlyst. Ifall man håller sig tyst och ickesynlig så kan de inte komma in, de kan bara gå runt huset titta in genom fönster , pröva dörrhandtag eller föra liv utanför som typ skrika inför grannar/förbipasserande "DET ÄR POLISEN !!!! ÖPPNA DÖRREN !!!" i kanske 10 minuter, men sen åker de iväg. Å andra sidan, släpper du in dem så får de vandra in i varenda hörn och rum, byråer, skåp mm. utan ditt tillstånd. OBS ifall en dörr till ett rum är låst så får de inte komma in, men ifall den t.ex är öppen och du låser den när de är där så räknas det inte, de får tom sparka sönder den då.
Citera
2018-11-14, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greenwhite
personligen hade jag tagit reda på var de bor och byggt ett par rörbomber som jag hade smällt av när de är påväg ut ur sin bostad.

Jag är inte bitter och har inget behov av att söka någon slags hämd. Däremot oroar anklagelsernas natur mig då jag har små barn och kan få orosanmälningar mot mig. Även att det är just en polis som ligger bakom oroar naturligtvis.
Citera
2018-11-14, 08:15
Medlem
Soda--Pops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maco.81
Jag är inte bitter och har inget behov av att söka någon slags hämd. Däremot oroar anklagelsernas natur mig då jag har små barn och kan få orosanmälningar mot mig. Även att det är just en polis som ligger bakom oroar naturligtvis.
Kanske en idé att kontakta isf polischefen i närområdet där du bor och berätta att du kommer meddela till JO , justitiekanslern och uppdrag granskning. Det kommer skicka en signal i ledet iaf, poliser hatar att hamna i rampljuset för fel de begått.
Citera
2018-11-14, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soda--Pop
Jag vet inte om du har nån fiende men kanske du har ett ex som är manipulativ och övertygat poliser att du är kriminell.

Jag har, personligen, inte några direkta fiender men min hustru har. Hon stalkades för ett antal år sedan av en totalt psykotisk kärring, det hela bottnade i en ekonomisk dispyt. Det intressanta med just denna människan är att hon började gå runt och kalla mig och min hustru för just narkomaner till våra gemensamma bekanta.
Citera
2018-11-14, 08:41
Medlem
Soda--Pops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maco.81
Jag har, personligen, inte några direkta fiender men min hustru har. Hon stalkades för ett antal år sedan av en totalt psykotisk kärring, det hela bottnade i en ekonomisk dispyt. Det intressanta med just denna människan är att hon började gå runt och kalla mig och min hustru för just narkomaner till våra gemensamma bekanta.
Bingo, där har du det.

Hata slumpen och gör anmälan mot henne om falsk tillvitelse. Även ifall det mot förmodan inte var hon så kostar det dig ingenting. Fördelen med anmälan är att ögonen går upp för dem nästa gång falskanmälan görs mot dig.
Citera
2018-11-14, 09:04
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soda--Pop
Bingo, där har du det.

Hata slumpen och gör anmälan mot henne om falsk tillvitelse. Även ifall det mot förmodan inte var hon så kostar det dig ingenting. Fördelen med anmälan är att ögonen går upp för dem nästa gång falskanmälan görs mot dig.
Så om han gör en falsk anmälan om falsk anmälan så är det inte längre ett brott att falskanmäla?
Citera
2018-11-14, 10:55
Medlem
Soda--Pops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Så om han gör en falsk anmälan om falsk anmälan så är det inte längre ett brott att falskanmäla?
TS begår inget brott att anmäla, det är du som kallar det falskanmälan men han har all anledning misstänka en viss person för detta och det är bara att säga hela sanningen vid tilfället. Dessutom i praktiken är det skillnad mellan brott och brott, ett misstänkt mord låses man in för i flera år utan att man är dömd för medan falskanmälningar som psykkärringen gjort är bara ett brott på pappret, inget mer, då det krävs att bevisa uppsåt vilket är omöjligt om inte den som begår brottet anger sig själv.

Poliser uppmanar folk att anmäla/tipsa/angiva till vänster och höger, skulle de då straffa nån som ljugit med misstanke utan att bevis inte ligger framför näsan på dem så förstör det bara för deras egna intresse.
Citera
2018-11-14, 12:30
Medlem
Kommer aldrig vinna mot några snutar i rättsak. Gå till tidningen, UG vad som helst. I rättsak vinner alltid snuten. Jag skulle personligen tippsa UG eller kalla fakta för dom vill alltid ha några goa ''hemlighetsfulla'' berättelser som kan bli någon snackis.
Citera
2018-11-14, 13:07
Medlem
Soda--Pops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BroderTuck1
Kommer aldrig vinna mot några snutar i rättsak. Gå till tidningen, UG vad som helst. I rättsak vinner alltid snuten. Jag skulle personligen tippsa UG eller kalla fakta för dom vill alltid ha några goa ''hemlighetsfulla'' berättelser som kan bli någon snackis.
Jo ibland händer det att nån "vinner på lotto" , då får denne 2 kr i skadestånd innan saken glöms.
Citera
2018-11-14, 14:34
Bannlyst
Finns inte mycket att göra i en sån situation, polisanmäla polisen då har polisen själva ärendet.
Det är som att slå en person så anmäler man den personen och han du slått har hand om hela utredningen.

Vägra pissa och låt dom ta blodprov, efter nått år så tröttnar dom, kom ihåg att vill dom kan dom göra skit me ditt piss, t.ex. hälla nått i ditt piss så det blir positivt, detta kan dom inte göra med ett blodprov.

Har hänt mig att jag pissa positivt utan att ha tagit en drog på flera år och dom vägrade skicka de på analys eller ta blod (då hade jag grova problem me den lokala polisen och dom var verkligen ute efter mig), pissar aldrig igen efter det utan vägrar så de blir blodprov, mer jobb för polisen och de kan inte göra nått me provet.
Senast redigerad av qirtero 2018-11-14 kl. 14:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in