2018-11-12, 22:14
Medlem
Vet inte om jag lagt tråden rätt, isåfall får den flyttas.

Blivit mer eller mindre tvingad att börja med antabus. Och jag känner mig ärligt talat rädd. Allt känns skit nu vid tanken att va helt utan alkohol. Aldrig få slappna av, inget att se fram emot.

Supit rätt mycket sen 16års åldern är nu 24 och senaste året har de eskalerat och jag druckit stora mängder dagligen i perrioder.

Hur lång tid tar det innan det vänder? Svårt o se att mitt liv kommer bli till de bättre. Varit utan ungefär ett halvår en gång och suget fanns ofta o ångesten, rastlösheten fanns också där. Precis som tiden innan jag tagit min första klunk, hade jag samma psykiska problem. Så alla som snacka om att jag kommer må så mkt bättre utan vill jag bara slå till. Fattar intr folk att de finns en anledning till att man fastna för alkoholen?
Ajah om någon kan ge lite pepp till att sluta för nu har jag ingen motivation alls.. Och om ni gått igenom samma som jag ska, hur gick de o hur mådde ni? Blev livet enklre efter ett tags nykterhet?
Citera
2018-11-12, 22:25
Medlem
Sitter lite i samma sitts fast missbrukat mest droger. Det som gör det lättare för mig är min tro, kan även vara värt att pröva ssri för att dämpa ångesten lite, sen är det bra att försöka göra saker även fast man mår skit, t.ex träning brukar många må lite bättre av. Önskar dig lycka till och hoppas att det blir bättre för dig.
Citera
2018-11-12, 22:32
Medlem
Strongmanx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chockladvin
Vet inte om jag lagt tråden rätt, isåfall får den flyttas.

Blivit mer eller mindre tvingad att börja med antabus. Och jag känner mig ärligt talat rädd. Allt känns skit nu vid tanken att va helt utan alkohol. Aldrig få slappna av, inget att se fram emot.

Supit rätt mycket sen 16års åldern är nu 24 och senaste året har de eskalerat och jag druckit stora mängder dagligen i perrioder.

Hur lång tid tar det innan det vänder? Svårt o se att mitt liv kommer bli till de bättre. Varit utan ungefär ett halvår en gång och suget fanns ofta o ångesten, rastlösheten fanns också där. Precis som tiden innan jag tagit min första klunk, hade jag samma psykiska problem. Så alla som snacka om att jag kommer må så mkt bättre utan vill jag bara slå till. Fattar intr folk att de finns en anledning till att man fastna för alkoholen?
Ajah om någon kan ge lite pepp till att sluta för nu har jag ingen motivation alls.. Och om ni gått igenom samma som jag ska, hur gick de o hur mådde ni? Blev livet enklre efter ett tags nykterhet?

Jag är en såkallad kurerande alkoholist, och de första 20dagarna kommer vara ett helvete ifall du är såpass beroende att du darrar och har rännskita på morgonen pga du inte druckit din morgonöl.

Men efter 20dagar så går de kroppsliga besvären över för att istället gå över till psykiska besvär.
Hur alla reagerar är olika, beror helt på vad man flyr ifrån.

Givetvis kommer alla dina problem som fanns innan finnas kvar, skillnaden är att nu är du nykter och kan faktiskt göra något åt saken.
Suget kommer ALLTID finnas tills den dagen du hittar något i livet som ger dig mer lycka än alkohol.
Finns en anledning till att jag nickar Strongman, och det är för att jag tränar som en best pga så många gånger efter jobbet är jag så satans törstig och vill bara varva ner men istället går ner och skriker mig hes på ett styrkelyftargym och bygger muskler.

Hur jag mår idag jämfört med för 1år sedan när jag insåg att jag hade problem på riktigt?
Mår toppen i jämförelse, inga mer darrningar eller svackor på samma sätt.

Med åren lär man sig hantera sina svagheter, min svaghet är mitt psyke, min andra svaghet är min hatkärlek till alkohol. Ingen annan drog kan ge mig samma njutning som alkohol, och då har jag testat det mesta.
Citera
2018-11-12, 22:41
Medlem
Du bör inte bara hoppa av. Du kan hamna i chocktillstånd och dö. Det är väl vanligt och allmänt känt att alkoholmissbruk inte ska slutas tvärt av. Drick mindre bara. 2-5öl på kvällen är inte farligt. Läste nu att du tar antabus.

Nästan alla som jobbar med mig dricker varje kväll. Många knegare generellt gör det.

Nu skrev du inte hur mycket du drack. Är det bara ett par öl på kvällen är det inte farligt. Super man varje helg är det inte farligt heller.

Du kan fortfarande dricka ett par öl på antabus. Lycka till.
Citera
2018-11-12, 22:42
Medlem
Rotschildjugends avatar
Jag kan gå cold turkey när som på alkohol.

Händer inget.

Kan dra en box/dag
Citera
2018-11-12, 22:51
Medlem
Ravenboxs avatar
Det beror helt och hållet på hur mycket du dricker i dagsläget.

En kvarting om dagen? 4 liter öl om dagen?

Låt oss ponera att du häller i dig en falska brännvin dagligen så gör du bäst i att trappa ned.
Som tidigare inlägg konstaterade kan man dö av att tvärt sluta med ett kraftigt alkoholberoende.

Rådfråga alltid läkare om du är osäker.

Själv drack jag ca. 5-10 öl dagligen förut, jag insåg att jag var alkoholist och slutade successivt mitt drickande, träffade en skötsam tjej som jag slutade dricka tack vare under tiden jag var ihop med henne.

Försökte passa på att sluta röka i samma veva men det resulterade i att jag gick upp en hel del i vikt.

Jag rekommenderar att du sätter upp delmål och försöker sträva efter att bli en människa som värdesätter självkänsla före självförtroende.

Du kommer må bättre i dig själv och upptäcka att ångesten försvinner. Du kommer även skaffa bra vänner och anpassa dig själv bättre till ansvar osv.

Lycka till! Rekommenderar alla egentligen att sluta med regelbundet drickande.
Citera
2018-11-12, 23:12
Medlem
Kniv-Yxas avatar
Nej, du kan inte dricka någon alkohol och samtidigt ta antabus det är jävligt farlig, du kan dö!
Citera
2018-11-13, 04:36
Medlem
PsychoticAliens avatar
Instämmer med Kniv-Yxa. Nissen som säger att du kan fortsätta dricka på antabus vet uppenbarligen inte riskerna med det.

Själv tappar jag sugen efter alkohol i stort sett direkt när jag käkar antabus och då har jag druckit 4-6 dar i veckan under långa perioder. För mig är det svåra att hantera grubblet när jag vet att det är möjligt att dricka men borde låta bli (den svaga delen i mig vinner alltid) men med antabus i kroppen vet jag att det inte finns nåt att grubbla på och därför tycker jag knappt det är det minsta jobbigt utan alkohol. Går dagar utan att jag tänker på alkohol ibland.
Gäller oftast att hitta nån form av ersättning för att inte känna tomheten på samma sätt.
För mig räcker det med den innerliga glädjen av att ÄNTLIGEN vara på rätt spår och ta hand om kroppen som den förtjänar.
Frågar mig själv hur jag vill äntra ålderdomen, som ett vrak eller frisk och stark? Och det finns inget att grubbla på där heller.
Citera
2018-11-13, 06:18
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kniv-Yxa
Nej, du kan inte dricka någon alkohol och samtidigt ta antabus det är jävligt farlig, du kan dö!
Ja, eller hur, vem fan påstod det egentligen?
Antabus är bra när man lägger av, det tröttar liksom ut kroppen.
Annars är det svårt men, tänk på att berätta att du har lagt av för andra. Då kan du inte supa utan att någon undrar vad du håller på med.
Citera
2018-11-13, 18:09
Medlem
börja långsamt så kommer de gå bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här