2006-05-19, 13:01
Medlem
johnny_viciouss avatar
Ytterligare två OT-inlägg raderade, ska det vara så jävla svårt att hålla sig till topic? Snart börjar tillsägelserna hagla.

//Mod
Citera
2006-05-19, 13:09
Medlem
Erik1974s avatar
Hmm. Då finns det 2 tänkbara scenario.

1. Monarkisten (som för övrigt inte deltagit i debatten på flashback sedan han släppte bomben) vill skoja driva med oss genom att släppa ett osant rykte bara för att se hur långt det kan gå!?

2. Monarkisten är väl insatt inom antingen journalistkåren eller deltar i den politiska processen. och har kommit över uppgifter han inte kan gå trycka/gå till media med.

Om H.E mer uttryckligen förnekat att hon haft kärleksförhållande med L.D (för det hon sa var ingen dementi) så hade jag lutat åt alt. 1. Men jag håller kvar vid alternativ 2. Det osar otrohet.
Citera
2006-05-19, 13:24
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
Danielsson valde att ljuga och undanhålla information om vart han befann sig under annandagen under KU-förhören, vad har han för anledning till detta?
Är det konstigt om allmänheten undrar vad han döljer?

Vad alla är ute efter är hur de gigantiska missarna skall kunna undvikas i framtiden, en av nyckelpersonerna vägrar i princip uppge vad han gjorde när katastrofen blivit allmänt känd. Varför? Togs det felaktiga beslut som resulterade i att drabbade fick lida i onödan? Togs det inga beslut alls eftersom Danielsson tillbringade dagen med Eduards?

Om han direkt svarat sanningesenligt på dessa hade dessa spekulationer/rykten aldrig kommit igång.
Du har ju inte ett enda belägg för dina påståenden - annat än skvallerpressens insinuationer och politiskt styrda påhopp. Att du tror och påstår en sak är inte detsamma som att du vet. - Och har inte LD redogjort för vad han gjorde under annandagen, tycker du? Har han inte tänkt och agerat på ungefär samma sätt som alla andra betr. den knapphändiga information som till en början fanns att tillgå? Hans och övrigas förehavanden har också vidimerats av flera andra personer. - Vad är det du saknar härvidlag?
Citera
2006-05-19, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
1. Monarkisten (som för övrigt inte deltagit i debatten på flashback sedan han släppte bomben) vill skoja driva med oss genom att släppa ett osant rykte bara för att se hur långt det kan gå!?

Tror inte det. Ryktet fanns tydligen tidigare bland tjänstemän och journalister. Som någon sa, Danielssons lögner och minnesluckor skapar frågetecken. Ryktet var ett logiskt sätt att fylla i dessa, speciellt när många tidigare hade misstänkt att det var något mellan de två. (trots hans utseende).
Citera
2006-05-19, 13:30
Medlem
Hummmm, hur kommer det sig att Right Online raderats? Det skedde runt 13-tiden idag. Skulle vara intressant att veta vem gärningsmannen är, eller är det kanske en kvinna, Ulvskog, som tar itu med Lailas gamla uppgifter- att tysta kritikerna?
Citera
2006-05-19, 13:31
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ka kui
Tror inte det. Ryktet fanns tydligen tidigare bland tjänstemän och journalister. Som någon sa, Danielssons lögner och minnesluckor skapar frågetecken. Ryktet var ett logiskt sätt att fylla i dessa, speciellt när många tidigare hade misstänkt att det var något mellan de två. (trots hans utseende).

Då finns det bara ett alternativ kvar Då är det klart, LD var hos H.E
Citera
2006-05-19, 13:33
Medlem
DanSnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjj
Hummmm, hur kommer det sig att Right Online raderats? Det skedde runt 13-tiden idag. Skulle vara intressant att veta vem gärningsmannen är, eller är det kanske en kvinna, Ulvskog, som tar itu med Lailas gamla uppgifter- att tysta kritikerna?

Någon från (s)äkerhetspolisen kanske ringde webbhosten för att "informera" om bloggens innehåll.
Citera
2006-05-19, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanSnow
Någon från (s)äkerhetspolisen kanske ringde webbhosten för att "informera" om bloggens innehåll.

Johan är helt öppen om sin identitet. Skulle inte förvåna mig om någon fradgande sossesympatisör ringt och hotat honom med stryk eller värre (dock har jag svårt att tänka mig honom som den som lägger sig i första hand)
Citera
2006-05-19, 13:37
Medlem
MunchenCallings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Hmm. Då finns det 2 tänkbara scenario.

2. Monarkisten är väl insatt inom antingen journalistkåren eller deltar i den politiska processen. och har kommit över uppgifter han inte kan gå trycka/gå till media med.

Om H.E mer uttryckligen förnekat att hon haft kärleksförhållande med L.D (för det hon sa var ingen dementi) så hade jag lutat åt alt. 1. Men jag håller kvar vid alternativ 2. Det osar otrohet.

Nej, hade det varit osant hade LD dödat ryktet mycket tidigare. Monarkisten är äkta. Sådan sak är det svårt att ljuga om. Flashbacks egen deep throat!
Citera
2006-05-19, 13:55
Medlem
Starvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Lars Leijonborgs uttal när han snackar om Flashback i ekot nu. Han talade uttryckligen om den här tråden.

Edit: för de som inte hörde uttalandet; www.sr.se
Ingen kan ta miste på vad LL känner inför FB och att han på intet sätt vill sammankopplas med forumet, samtidigt som han är tvungen att ta upp det för att påvisa att ryktet fanns här innan det fanns på FP-bloggarna. Hysteriskt kul!
Fläsh bäck!
Citera
2006-05-19, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Du har ju inte ett enda belägg för dina påståenden - annat än skvallerpressens insinuationer och politiskt styrda påhopp. Att du tror och påstår en sak är inte detsamma som att du vet. - Och har inte LD redogjort för vad han gjorde under annandagen, tycker du? Har han inte tänkt och agerat på ungefär samma sätt som alla andra betr. den knapphändiga information som till en början fanns att tillgå? Hans och övrigas förehavanden har också vidimerats av flera andra personer. - Vad är det du saknar härvidlag?

Jag saknar (lika tidigare) en redogörelse av Lars Danielssons göranden och låtanden under annandagen.

1/ Var han på regeringskansliet under annandagen?

- Danielsson hade under KU-förhören en minnesbild över att han ev. var på jobbet, när han blir pressad vet han plötsligt att han var på kansliet två ggr. Det enda som kan vidimera hans påstående är passerloggarna, dessa har av någon anledning blivit hemligstämplade.

2/ Informerade han Hans Dahlgren via tre telefonsamtal?

- Dahlgren förnekar bestämt att han mottagit några som helst telefonsamtal från Danielsson.

Dessa minst sagt diffusa "alibin" tyder på att allt inte gått till som regeringen vill låta vara gällande. I en situation där flera hundra svenskar omkommit är det faktiskt av allmänt intresse att få reda på vad som egentligen hände.

Om en flygkapten är berusad eller nojsar med en flygvärdinna istället för att koncentrera sig på flygningen är detta en säkerhetsbrist vilken bör uppmärksammas.

Jag förstår att det måste kännas jobbigt att någon inte accepterar sossarnas maktfullkomligthet och vana att dölja och släta över obekväma frågeställningar..
Citera
2006-05-19, 13:57
Medlem
Nils Tomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MunchenCalling
Nej, hade det varit osant hade LD dödat ryktet mycket tidigare.

Men dödar han verkligen ryktet? Läs det han "själv" skrivit om anklagelserna i SvD:s Brännpunkt idag:

"Man kan bland annat på hemsidor, som drivs av politiska
företrädare, läsa lögnaktiga påståenden om att jag inte lämnade min fru och mina barn på annandagen 2004 för att ta mig till Rosenbad utan för att i stället besöka en kvinnlig medarbetare."

Hade jag varit oskyldigt anklagad för otrohet hade jag nog skingrat alla misstankar om att jag slingrade mig. Men jag är ju iofs inte socialakrobat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in