2018-11-11, 21:39
Medlem
Hej, är en 20 årig kille som tränar väldigt mycket har följt en strikt diet sedan slutet av augusti och gått ner väldigt mycket i fett, bestämde mig idag för att ha en rejäl ”cheat day” efter träningen då jag tyckte att jag förtjänade detta men nu i efterhand sitter jag här och mår jävlogt dåligt efter allt skit jag tryckt i mig. Är det normalt att känna så här? Kollar på spegeln ingen förändring skedd men inbillar mig att jag blivit fet typ hjärnspöken haha..

SötSuget är helt borta iaf för några månader. Hur många kcal har jag käkat nån som pallar räkna?

Har ätit 5 ägg och havregrynsgröt till frukost
Träning
Bigmac plusmeny
Hem
Ostkaka 600g med sylt
En morotskaka 350g
110g chips
200g marabou mjölkchoklad
Påse djungelvrål och en twix
Citera
2018-11-11, 21:54
Medlem
Mår du dåligt som i fysiskt dåligt eller har du optinoja?

Jag har ingen optinoja men jag mår rätt risigt rent fysiskt om jag fuskar med kosten. Typ om jag köper chips eller något, känner mig alltid asseg efteråt.
Citera
2018-11-11, 21:55
Bannlyst
Mycket av det där är tomma kalorier som gör att du mår sämre än om du hade ätit kalorier med näring i sig. Det är fullt normalt, och du kan ju pröva att göra desserter med näring i, istället för att äta godis. Finns många goda och nyttiga recept som är söta.
Citera
2018-11-11, 22:06
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av preev
Hej, är en 20 årig kille som tränar väldigt mycket har följt en strikt diet sedan slutet av augusti och gått ner väldigt mycket i fett, bestämde mig idag för att ha en rejäl ”cheat day” efter träningen då jag tyckte att jag förtjänade detta men nu i efterhand sitter jag här och mår jävlogt dåligt efter allt skit jag tryckt i mig. Är det normalt att känna så här? Kollar på spegeln ingen förändring skedd men inbillar mig att jag blivit fet typ hjärnspöken haha..

SötSuget är helt borta iaf för några månader. Hur många kcal har jag käkat nån som pallar räkna?

Har ätit 5 ägg och havregrynsgröt till frukost
Träning
Bigmac plusmeny
Hem
Ostkaka 600g med sylt
En morotskaka 350g
110g chips
200g marabou mjölkchoklad
Påse djungelvrål och en twix

Forsätt imorgon som vanligt, dvs inga utsvävelser. Grattis, du ser mer musklig ut imorgon och övermorgon.
Citera
2019-11-09, 17:27
Medlem
tränade bra hela veckan men igår och idag åt jag chips choklad osv. mår dåligt även jag. känns som jag åt lika mycket kalorier som jag undvek hela veckan.
Citera
2019-11-09, 18:57
Medlem
spyder123s avatar
Psykologi: allmänt --> Psykisk hälsa
/Moderator
Citera
2019-11-09, 19:28
Medlem
Varför har du ens cheatday om du bara mår dåligt av det?
Kanske lika gärna behöver se över din kostbalans övriga dagar och hitta ett kostschema som passar dig bättre? (äta något litet som ej 'passar in' när du verkligen känner suget och det din kropp känner behov av resterande dagar? Äter du bara enligt efter 'vad som behövs' eller vad DU faktiskt behöver?)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in