Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-11, 10:35
  #1
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Fyra personer, tre tjejer och en kille, mellan 17 och 20 år färdades i bilen.
Samtliga fördes till sjukhus i Göteborg.
Senare meddelade polisen att en 17-årig flicka avlidit av sina skador.
Anhöriga är underrättade.
För två av de andra är läget stabilt medan skadeläget är oklart för den tredje personen.
Bilen är tagen i beslag för teknisk undersökning.
Under räddningsarbetet stängdes E20 av för trafik, men var vid 06-tiden öppen för trafik igen.
En förundersökning om vårdslöshet i trafik samt vållande till kroppsskada har inletts uppger polisen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...tolycka-pa-e20
Citera
2018-11-11, 10:40
  #2
Avstängd
Biggedys avatar
Vadå åter? Han har kört ihjäl en flicka förut?
Citera
2018-11-11, 11:14
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Vadå åter? Han har kört ihjäl en flicka förut?

Jag antar att ts syftar på att en yngre man framfört ett fordon på ett sådant sätt att det resulterat i dödlig utgång där en flicka avlider och att det inte är första gången sådant inträffar.

Nu är det ju inte säkert att föraren framfört fordonet vårdslöst men det återstår att se.
Citera
2018-11-11, 11:18
  #4
Medlem
Hur vet vi att killen körde bilen?
Citera
2018-11-11, 11:23
  #5
Medlem
Bizmarcks avatar
Var är dessa ungdomar hemmahörande?
Citera
2018-11-11, 11:53
  #6
Medlem
Soda--Pops avatar
Jag fick en snabbtanke att han stannade efter påkörning och backade återigen på henne, ungefär som i GTA.
Citera
2018-11-11, 13:10
  #7
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Rubrik uppdaterad med datum, plats och ålder.

Ordet "åter" borttaget. Kan läggas tillbaka om TS kan visa att föraren orsakat dödliga olyckor tidigare.

/Moderator
Citera
2018-11-11, 14:23
  #8
Medlem
Granteds avatar
Körde där ca 20min innan olyckan skedde, det var extremt blött på vägen och väldigt dålig sikt. Låg dimma och regnstänk omvartannat i luften.

På en väg man annars kan ligga 20km/h över låg jag 10-15 under för att det skulle kännas någorlunda säkert.
Då har jag dessutom en bil med löjligt kraftiga extraljus.

Återstår att se vad resultatet blir av utredningen.
Citera
2018-11-11, 14:55
  #9
Avstängd
qirteros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granted
Körde där ca 20min innan olyckan skedde, det var extremt blött på vägen och väldigt dålig sikt. Låg dimma och regnstänk omvartannat i luften.

På en väg man annars kan ligga 20km/h över låg jag 10-15 under för att det skulle kännas någorlunda säkert.
Då har jag dessutom en bil med löjligt kraftiga extraljus.

Återstår att se vad resultatet blir av utredningen.

Garanterat kört väldigt fort, 4 ungdomar i en bil så förstår man att det inte gick lagligt till, han lär dömas för vållande till annans död.
Citera
2018-11-11, 15:00
  #10
Medlem
Granteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Garanterat kört väldigt fort, 4 ungdomar i en bil så förstår man att det inte gick lagligt till, han lär dömas för vållande till annans död.


Ja med tanke på de yttre omständigheterna skulle ett, redan från början löjligt korkat beteende, förefalla helt ofattbart egentligen.
Men jag tror som du tyvärr, testosteron har tagit ännu ett liv.

Fy fan...
Citera
2018-11-11, 15:56
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Var är dessa ungdomar hemmahörande?

Gissar Floda då kyrkan kommer hålla öppet från 18 där ikväll för de som känner behov för stöd och någon att prata med
Citera
2018-11-11, 16:05
  #12
Medlem
Såg på facebook:
Citat:
När man vaknar upp i dag och får höra att en 17 årig tjej som va med oss och vann gothia cup i år är omkommen så ställs man inför många frågor utan svar!
Vi minns dig med glädje och det stora hjärta du hade.
Alla va bedrövade när du inte kunde vara med och spela finalen,men du bokade om hela resan till Bulgarien och kom smygandes in och överraskade hela laget och alla blev överlyckliga. Tror inte du ångrade dig heller med tanke på utgången i finalen.
Vila i frid nu ❤️ du har många som tänker på dig.

Alla våra tankar går till dig och din familj i denna svåra stund.
#kungsbackadff#alingsåsfc#fotboll#hittavännerförli vet

tragiskt...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback