2006-02-20, 21:07
Medlem
bogarleffes avatar
Men va fan Klorex55, låtsas du bara eller är du verkligen så jävla trög?
Citera
2006-02-21, 10:37
Medlem
Bitmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Men detta är ganska imponerande, då Bitrex lär vara världens beskaste ämne!

Är det bara jag som känner att man kan ha mycket mer glädje av ren Bitrex? Tänk alla rackartyg man kan göra...

Är Bitrex hälsoskadligt på nåt sätt?
Citera
2006-02-21, 10:43
Medlem
Bitmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klorex55
Hahahah "seriösa diskutera ifred" ett skämt eller! jag bara rättar vad hon skriver! hon förstår inte vad jag mennar

Klorexxx

men ingen _bryr_ ju sig om vad du menar, kan du inte bara avlägsna dig hastigt?
Citera
2006-02-23, 19:25
Medlem
West-ens avatar
Tänk att ha lite bitrex och blanda ut i någons glas...bitrex är väl kräkframkallande pga den bistra smaken? Jag menar INTE att bitrexen har något att göra med etanolens denautering, utan att om man smakade på ren bitrex skulle man väl få kväljningar? Någon annan hälsorisk kan inte jag tänka mig.
Citera
2006-02-23, 20:22
Medlem
detta funkar bättre ifall du vill skoja med nån
http://www.flashback.org/showthread.php?t=246996&page=1
Citera
2006-02-27, 20:28
Medlem
On fires avatar
En dag när jag letade efter något så hittade jag två flaskor, en med t-röd och en med ett rött/rosa salt. Efter en smakning så kom jag fram till att det var riktigt vidrigt. Så låt bara en flaska med t-röd stå jävligt länge så får ni ert bitrex eller så destillerar ni det.
Citera
2006-02-27, 20:40
Medlem
wääuus avatar
så om man vill tillverka bittrex är det inte bara att fixa fram ammoniumbensoat via titrering(eller vad det nu heter)?
Citera
2006-03-01, 20:20
Medlem
Naturvetarens avatar
Angående sönderfallet av ketonerna genom tillsatts av bas går det även med syra men jag kom på att syran skulle göra så att det skapades acetaler som har låg kokpunkt och alltså borde vara svåra att skilja från etanolen. Så glider vi lite of topic då
Borde ju gå att få fram det genom DESTILERING av T-röd. Titrering är när man tillsätter en reaktant till en annan i precis de propotioner så jämvikt mellan dem råder. Frågan är ju bara: när man kokat bort de flyktigare ämnena borde väll återstoden vara kontaminerat med annan skit som färg och sånt, inte för att de borde vara giftig då T-röd inte är det. Däremot vet man ju inte i de koncentrationerna... Nu utgår jag från att de inte redogjort för färgen i säkerhetsbladet.
Annars ingår bitrex i "Stop & Väx" för att hindra från att bita på naglarna...
Personligen tycker jag det låter som slöseri att bara koka bort T-röd för bitrex så jag hade gjort det i destillationsanordning och sparat det utgående destilatet och använt till annat
Mycket OFT:
Om man vill hälla något i någons drink går laxermedel att köpa receptfritt på apoteket, en matsked har kraftig laxerande effekt
Citera
2006-03-02, 17:22
Medlem
wääuus avatar
jag tänkte mer på att titrera bensensyra med ammoniak, men så enkelt är det tydligen inte, det är inte ammoniumbensoat som jag trodde utan ett "kvanterärt ammoniumsalt"
Citera
2006-03-02, 17:39
Medlem
Naturvetarens avatar
Det är förövrigt inte giftigt vad man vet idag men kan orsaka astma-liknande hostatacker om man utsätts för dammet och orsakar klåda vid kontakt med hud.
Citera
2006-04-24, 14:16
Medlem
Potentiella förenklingar i experimentet: Spä ut t-röden med 50% vatten, då löser sig NaOH mycket fortare. Dessutom kokar man det inte torrt, vilket förmodligen är bra. Mycket mindre explosionsrisk.

Någon som kan skriva den fullständiga reaktionen: NaOH + (CH3)2CO (l ) + H2O --> ???

(Eller hur man nu skriver reaktionen...)

Kan ju vara bra att veta så att det inte sönderfaller till något som följer med destillatet.
Citera
2006-04-24, 16:08
Medlem
wääuus avatar
det sönderfaller till en aldehyd, som luktar mycket aromatiskt och verkar hyffsat lättflyktig (jag provade att lösa NaOH i aceton) men metyletylketonen bildar nån annan aldehyd.
Jag hade hållt mig borta från att aldolreagera och destillera T-Röd med tanke på den aldehydskit man får med sen då dessa nog är ännu giftigare än ketonerna, etylacetatet bildar dock etanol så lite glad kan man ju ändå vara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in