Angående sönderfallet av ketonerna genom tillsatts av bas går det även med syra men jag kom på att syran skulle göra så att det skapades acetaler som har låg kokpunkt och alltså borde vara svåra att skilja från etanolen.

Så glider vi lite of topic då
Borde ju gå att få fram det genom DESTILERING av T-röd. Titrering är när man tillsätter en reaktant till en annan i precis de propotioner så jämvikt mellan dem råder. Frågan är ju bara: när man kokat bort de flyktigare ämnena borde väll återstoden vara kontaminerat med annan skit som färg och sånt, inte för att de borde vara giftig då T-röd inte är det. Däremot vet man ju inte i de koncentrationerna... Nu utgår jag från att de inte redogjort för färgen i säkerhetsbladet.
Annars ingår bitrex i "Stop & Väx" för att hindra från att bita på naglarna...
Personligen tycker jag det låter som slöseri att bara koka bort T-röd för bitrex så jag hade gjort det i destillationsanordning och sparat det utgående destilatet och använt till annat
Mycket OFT:
Om man vill hälla något i någons drink går laxermedel att köpa receptfritt på apoteket, en matsked har kraftig laxerande effekt