2023-04-13, 17:12
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snusjohan
Varför tycker du det är så fruktansvärt viktigt att hålla en konversation vid liv?

Normala människor sitter inte tysta och stirrar på varandra. Det är inte det som kallas för umgänge normalt sett.
Citera
2023-04-13, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Hur går det till då? Vi befinner oss ju praktiskt taget alltid hemma eller på jobbet.
Jag går iaf på en del evenemang och träffar folk, sen deras vänner etc. Och jag kan för den delen gott knalla fram till nån jag tycker är intressant av nån anledning.

Det är bara det här reflexmässiga hälsandet på människor jag inte har nått intresse av annat än att vi ofta befinner oss på sammaplats som stör mig, det är liksom lika rimligt som att hälsa på allapå bussen varje morgon, för dem ser jag oftare än mina grannar. Men de flesta skulle nog tycka att jag var jävligt udda om jag gick 8ch hälsade på allapå bussen varje morgon, lika skumt tycker jag det är att man ska hålla på att hälsa på sina grannar.

Kollegor får jag erkänna är lite rimligare, men. På det hela taget är de främlingar jag råkar träffa ofta, inget dåligt med det men jag kan liksom inte se grejen.
Senast redigerad av Prax^ 2023-04-13 kl. 17:18.
Citera
2023-04-13, 20:25
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebbabturken
Som vadå? Nackskott? Sparken? Låter som att du är en timmis på ett skit ställe och måste slicka röv för att få behålla jobbet.

Citat:
Ursprungligen postat av snusjohan
Jag hälsar bara på dom som jag vill hälsa på. Vissa chefer hälsar jag på och vissa hälsar jag inte på precis som med kollegor och grannar osv osv. Men det är mycket sällan jag hälsar eller svarar på tilltal.

Kränkande särbehandling. Fortsätt gärna så då det kan utgöra grund för uppsägning om inte beteendet ändras efter arbetsgivarens inrådan.
Citera
2023-04-14, 12:54
Medlem
Xanyos avatar
Det handlar nog lite om just "social fobi" och mer om att det är normen i Sverige att man inte brukar hälsa på sina grannar.
Citera
2023-04-14, 17:28
Medlem
donenzo123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xanyo
Det handlar nog lite om just "social fobi" och mer om att det är normen i Sverige att man inte brukar hälsa på sina grannar.

Varför ska det vara en norm?
Citera
2023-04-14, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Kränkande särbehandling. Fortsätt gärna så då det kan utgöra grund för uppsägning om inte beteendet ändras efter arbetsgivarens inrådan.
Det har funkat bra i 6 år och än jobbar jag kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in