2018-11-10, 08:01
Medlem
hnsman1s avatar
Tjena! Igår var jag och handla på apoteket för 69kr exakt, och då drogs pengarna som vanligt. Nu när jag vakna precis och skulle kolla banken så har ytterligare 69kr dragits från kontot. Så nu har jag minus på kontot ( ja, hade ej så mycket på kontot så det är därför jag är lite fundersam hehe )

Någon som sitter på ett kanonsvar som kan berätta om pengarna kommer tillbaka?
Citera
2018-11-10, 08:10
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hnsman1
Tjena! Igår var jag och handla på apoteket för 69kr exakt, och då drogs pengarna som vanligt. Nu när jag vakna precis och skulle kolla banken så har ytterligare 69kr dragits från kontot. Så nu har jag minus på kontot ( ja, hade ej så mycket på kontot så det är därför jag är lite fundersam hehe )

Någon som sitter på ett kanonsvar som kan berätta om pengarna kommer tillbaka?

En reservation innebär inte att du har minus, gissningsvis är det något som kommer försvinna inom något dygn!

Skulle det mot förmodan vara dubbelt draget så får du ta ett snack med apoteket du var på helt enkelt, vänta 2-3 dagar först bara.
Citera
2018-11-10, 08:20
Medlem
hnsman1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
En reservation innebär inte att du har minus, gissningsvis är det något som kommer försvinna inom något dygn!

Skulle det mot förmodan vara dubbelt draget så får du ta ett snack med apoteket du var på helt enkelt, vänta 2-3 dagar först bara.
Mycket tacksam för svaret! Då vet jag det
Citera
2018-11-10, 08:30
Medlem
Om du åker på avgift för övertrassering så ska du kontakta apoteket pch kräva att de betalar dig för den avgiften. Felet är på deras sida.
Citera
2018-11-10, 08:37
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Vad står det på kvittot? Uppstod något strul i samband med betalningen, att den blev avbruten och du bads gör om tex?
Citera
2018-11-10, 11:44
Medlem
hnsman1s avatar
Precis, har fått betala dubbelt kan man säga! Minns inte riktigt vad det stod på kvittot, men på konto historiken på sparbanken så har dem dragit 69kr igår och 69kr nån gång inatt vilket blev ett ” reserverat belopp” men det är draget från kontot
Citera
2018-11-10, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hnsman1
Precis, har fått betala dubbelt kan man säga! Minns inte riktigt vad det stod på kvittot, men på konto historiken på sparbanken så har dem dragit 69kr igår och 69kr nån gång inatt vilket blev ett ” reserverat belopp” men det är draget från kontot

Det händer ibland när man använder kort. För en tid sedan drogs 2x25.000 från mitt konto vid en kortbetalning. Det tog nästan två veckor innan jag fick tillbaka mina 25k på kontot igen.
Citera
2025-06-15, 18:34
Medlem
Jag har råkat ut för ett liknande problem där köpet avbröts på grund av att autentiseringen med BankID misslyckades av någon anledning.

Jag gjorde direkt ett nytt försök och då gick köpet igenom. Väldigt märkligt att det första försöket reserverades trots ett autentiseringsfel.

Det skulle alltså vara möjligt att göra en storskalig attack genom fejkade köp som reserverar hela krediten i veckor för kortinnehavarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in