Citat:
Ursprungligen postat av
experten10
Bekräftat. Tack. Det är det här som är en stor fara. Faran att känna sig tvingad att försätta sig i extremt farliga situationer p.g.a. av "rasism". Vore det en 42-årig man på nätet som masserade eleverna på detta sätt faller det under åtal för grooming men det blir ingen konsekvens för de som lär ut "rasist!" till barn. Ännu.
Jag gissar att skolorna i den politiska korrekthetens namn inte får lära ut till barnen att islam är lika med kvinnoförtryck.
Så i tillexempel religionsundervisningen i skolan har det hela spårat ur. Minns själv då jag läste in religionen på Kom Vux i mitten på 90-talet. Då frågade läraren: "Vad tänker ni på då jag säger islam?"
"Kvinnoförtryck!" sa en feministisk elev direkt.
Och det var inga problem med att tycka så det decenniet. Men nu får man inte påkalla och säga kvinnoförtryck om islam under religionsundervisningen i skolan för barnen. Icke!
Det är fruktansvärt att inte barnen får grepp om vilken snedvriden kvinnosyn de flesta invandrare har från MENA-kulturer. Det är fakta. Och det skulle göra de unga tjejerna mer vaksamma. Som förälder (som barnen vill göra lite revolt mot) är det inte så lätt att "undervisa" om hur det ligger till.
Och om skolan har hela klasserna fulla med muslimer, så ligger det i sakens natur att de inte vågar ta upp männens snedvridna syn på kvinnor.
Och undrar vad som händer med den läraren som säger att det finns grupperingar av flyktingar som kommer från rentav efterblivna kulturer, som genomsyras av kriminalitet+ Det ligger i sakens natur att det är rent efterblivna och kriminella som krigar sönder sina egna länder.
Civiliserade människor löser inte konflikter på det sättet.