2018-11-17, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Jag har mycket svårt att förstå hur någon tjej i 25-årsåldern lyckas bli lurad in i en park av två för henne okända män. Efter gruppvåldtäkten på Fåfängan borde det ha blivit svårare att lura tjejer. Platsen ligger som många påpekat lite off och, förutsatt att offret inte väsnas, är det inte omöjligt att fullborda en gruppvåldtäkt där. Samtidigt är det knappast det troligaste scenariot utan det är nog att det handlar om ett byte av sexuella tjänster mot droger som gått snett.

Enkelt: får inte uppfattas som rasist. Det är inte svårare än så. Varje person som använt ordet "rasism" och i synnerhet de som predikat det för barn är medskyldiga och skadeståndsskyldiga.
Citera
2018-11-17, 22:14
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Enkelt: får inte uppfattas som rasist. Det är inte svårare än så. Varje person som använt ordet "rasism" och i synnerhet de som predikat det för barn är medskyldiga och skadeståndsskyldiga.

Du menar att hon följde med afghanerna för att inte uppfattas som en rasist?

- Eeey, svenska flicka, chilla med mig, Ali och Abdul här i parken.
- Nej, tyvärr, jag ska åka hem med tunnelbanan.
- Jävla svennehora! Rasist!! Jag ringa Aftonbladet! Dom hänga ut dig!
- Nä det vill jag inte. Jag hänger med en stund då.
Citera
2018-11-17, 22:25
Medlem
Citat:

Afghanerna?

Citat:

Dialogen du kör med kommer aldrig så långt som till att hon säger nej från början -- det går inte. "Rasist" har fröken lärt ut. Därav är den inte ett särskilt bra exempel.

Men det är väl kul att det hela roar dig.
Senast redigerad av experten10 2018-11-17 kl. 22:35.
Citera
2018-11-17, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fladerlappen
Läs följande inlägg

Läs följande inlägg
2 Somalier
1 Eritrean

Så den första är hemlös alltså? Håller du koll på om de utvisas? För djävligt att landet tar in folk som de här. Även om det alltid varit stökigt runt Björns trädgård så toppar ju detta allt!!! Blir spyfärdig. Varför måste vi ta in alla från Somalia som vill hit? Vad har Sverige för skyldigheter egentligen?
Senast redigerad av rappytt 2018-11-17 kl. 22:51.
Citera
2018-11-18, 01:18
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Och själv har man ju en dotter, en skänk från ovan (så förnuftig och underbar) 16 år, som "börjar ränna ute", och gärna i trakterna av södermalm för övrigt, där hon har vänner. Det är ju omöjligt "att stoppa" när de kommer in i den åldern att de vill "vara ute".

Nä. Men du kan ju prata med henne. Vara farsa. Inse att du har ett ANSVAR.
Citera
2018-11-18, 01:33
Medlem
Raglefants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Varför måste vi ta in alla från Somalia som vill hit?

Eftersom vita amerikaner för hundratals år sedan ägde slavar från Västafrika måste vi släppa in alla östafrikaner och araber som vill komma till Sverige för att gottgöra vår vita skuld. Annars blir judar ledsna i ögat därför att Hitler också var emot invandring, och du vill väl inte att någon ska bli ledsen?

Citat:
Vad har Sverige för skyldigheter egentligen?

Vi har skyldigheten att försörja alla som vill komma hit för att tränga undan vårt folk från jordens yta, därför att det är rasistiskt att vara emot folkmord på vita. Tänk bara på slaveri och Förintelsen, svält, krig och förtryck, och allt är ditt fel därför att rasism och diskriminering, jävla vita gubbslem.
Citera
2018-11-18, 10:43
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
Nä. Men du kan ju prata med henne. Vara farsa. Inse att du har ett ANSVAR.

Jag är mamma till henne. Visst försöker man prata med henne. Jag nämnde om den här våldtäkten. Hon är miljömedveten och feminist säger hon. Och hon är emot sverigedemokraterna. Barnen blir lite indoktrinerade i dagens skola. Och så ses man som rasist som förälder ifall man menar på att sverigedemokraterna har helt rätt då det gäller migrationspolitiken.

Edit: Sverigedemokraterna HAR helt rätt då det gäller migrationspolitiken och jag LOVAR, det har de flesta svenskar börjat inse. Även de som är mer vänstervridna har börjat inse det. Tyvärr är sd tokiga i andra politiska frågor. Men ni har ju sett hur hela politiken har påverkats och blivit "sverigedemokratisk".
Senast redigerad av dialektiker 2018-11-18 kl. 10:55.
Citera
2018-11-18, 17:51
Medlem
Citat:

Citat:

Citat:
Afghanerna?

Dialogen du kör med kommer aldrig så långt som till att hon säger nej från början -- det går inte. "Rasist" har fröken lärt ut. Därav är den inte ett särskilt bra exempel.

Citat:
Jag är mamma till henne. Visst försöker man prata med henne. Jag nämnde om den här våldtäkten. Hon är miljömedveten och feminist säger hon. Och hon är emot sverigedemokraterna. Barnen blir lite indoktrinerade i dagens skola. Och så ses man som rasist som förälder ifall man menar på att sverigedemokraterna har helt rätt då det gäller migrationspolitiken.

Bekräftat. Tack. Det är det här som är en stor fara. Faran att känna sig tvingad att försätta sig i extremt farliga situationer p.g.a. av "rasism". Vore det en 42-årig man på nätet som masserade eleverna på detta sätt faller det under åtal för grooming men det blir ingen konsekvens för de som lär ut "rasist!" till barn. Ännu.
Citera
2018-11-18, 18:08
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Bekräftat. Tack. Det är det här som är en stor fara. Faran att känna sig tvingad att försätta sig i extremt farliga situationer p.g.a. av "rasism". Vore det en 42-årig man på nätet som masserade eleverna på detta sätt faller det under åtal för grooming men det blir ingen konsekvens för de som lär ut "rasist!" till barn. Ännu.

Jag gissar att skolorna i den politiska korrekthetens namn inte får lära ut till barnen att islam är lika med kvinnoförtryck.
Så i tillexempel religionsundervisningen i skolan har det hela spårat ur. Minns själv då jag läste in religionen på Kom Vux i mitten på 90-talet. Då frågade läraren: "Vad tänker ni på då jag säger islam?"
"Kvinnoförtryck!" sa en feministisk elev direkt.

Och det var inga problem med att tycka så det decenniet. Men nu får man inte påkalla och säga kvinnoförtryck om islam under religionsundervisningen i skolan för barnen. Icke!

Det är fruktansvärt att inte barnen får grepp om vilken snedvriden kvinnosyn de flesta invandrare har från MENA-kulturer. Det är fakta. Och det skulle göra de unga tjejerna mer vaksamma. Som förälder (som barnen vill göra lite revolt mot) är det inte så lätt att "undervisa" om hur det ligger till.
Och om skolan har hela klasserna fulla med muslimer, så ligger det i sakens natur att de inte vågar ta upp männens snedvridna syn på kvinnor.

Och undrar vad som händer med den läraren som säger att det finns grupperingar av flyktingar som kommer från rentav efterblivna kulturer, som genomsyras av kriminalitet+ Det ligger i sakens natur att det är rent efterblivna och kriminella som krigar sönder sina egna länder.
Civiliserade människor löser inte konflikter på det sättet.
Senast redigerad av dialektiker 2018-11-18 kl. 18:19.
Citera
2018-11-18, 18:15
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarMansPost
Nja. Alltså, brottsplatsen, tåget, ligger egentligen inte off. Gatan Björns trädgårdsgränd ligger alldeles intill, där går det en del folk vid den aktuella tiden. Och vid Tjärhovsgatan, ganska nära, går det folk fram och tillbaka hela tiden - dessa kan se tåget från håll. Dessutom går det en del människor, trots tidpunkten, just igenom parken i närheten av tåget. (I tråden har det varit mycket snack av antal användare som inte har riktig koll på Björns trädgård.)

Jag får ge dig rätt här. Ställer man sig utanför nattklubben Kvarnen så har man fri sikt hela vägen fram till leksakståget där våldtäkten ska ha ägt rum. https://goo.gl/maps/osDJaz33Eoq Visserligen var det mörkt och regnade mycket den natten, men å andra sidan hade träden tappat sina löv. Har en våldtäkt begåtts på den angivna platsen måste det definitivt ha funnits massor med vittnen. Lekplatsen ligger så centralt och nära nattklubbar att det hade räckt med att gärningsmännen eller offret pratat högt för att dra uppmärksamheten till sig.
Citera
2018-11-18, 18:22
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Jag får ge dig rätt här. Ställer man sig utanför nattklubben Kvarnen så har man fri sikt hela vägen fram till leksakståget där våldtäkten ska ha ägt rum. https://goo.gl/maps/osDJaz33Eoq Visserligen var det mörkt och regnade mycket den natten, men å andra sidan hade träden tappat sina löv. Har en våldtäkt begåtts på den angivna platsen måste det definitivt ha funnits massor med vittnen. Lekplatsen ligger så centralt och nära nattklubbar att det hade räckt med att gärningsmännen eller offret pratat högt för att dra uppmärksamheten till sig.

Men det spöregnade. Dock efterlyser polisen trots det vittnesuppgifter.

Nu bor jag inte vid Björns trädgård så jag vet exakt vad leksakståget står, men av just den google map bilden du visar så är det ganska långt bort (ser ut som ca 100 meter) ändå (man ser inte ens leksakståget på google map bilden med det är ju för lövträden antar jag). Leksakståget står i hörnet av parken, med en mur bakom sig. Perfekt att dölja sig på.
Jag förstår att google map bilden kanske visar lite längre avstånd än det är, låt oss säga att det är 65 meter dit. Det är inte fri sikt för det.
Oväsen därifrån, skulle jag tolka som missbrukaruppgörelser om jag var på Kvarnen och inte våga gå dit.
Senast redigerad av dialektiker 2018-11-18 kl. 18:40.
Citera
2018-11-18, 18:51
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Men det spöregnade. Dock efterlyser polisen trots det vittnesuppgifter.

Nu bor jag inte vid Björns trädgård så jag vet exakt vad leksakståget står, men av just den google map bilden du visar så är det ganska långt bort (ser ut som ca 100 meter) ändå (man ser inte ens leksakståget på google map bilden med det är ju för lövträden antar jag). Leksakståget står i hörnet av parken, med en mur bakom sig. Perfekt att dölja sig på.
Jag förstår att google map bilden kanske visar lite längre avstånd än det är, låt oss säga att det är 65 meter dit. Det är inte fri sikt för det.
Oväsen därifrån, skulle jag tolka som missbrukaruppgörelser om jag var på Kvarnen och inte våga gå dit.

Här kan du se det: Google streetview
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in