• 1
  • 2
2019-04-05, 23:01
Medlem
Calvin Harris till Sthlm alltså. Undrar hur stor del av budgeten de brände där...
KSHMR hade varit en drömbokning, men han är väl inte tillräckligt mainstream...

Synd att Timmy Trumpet bara gör Big Slap i Sverige iår, men man får väl nöja sig med Will Sparks
Citera
2019-04-05, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrbb
Hoppas iaf på några kryddigare namn. Lite trött på mainstream DV&LM och Zteve Aoiki. Enda anledningen man besökte Sb i gbg förra året var Yellow Claw. Will Sparks är även han fet. Hade gärna sett en hardstyle act, Big Slap kan bli bra iår!

Håller med. Behövs fler bokningar som spelare lite "råare" musik!
Citera
2019-06-05, 09:43
Medlem
En "festival" på dekis som haft en nedåtgående trend i flera år nu. SB Sthlm peakade 2011-2013, är ju bara kolla vilka artister man hade på listan då. Speciellt 2012. Tiesto, Guetta, Axwell, Alesso, Ingrosso, Calvin Harris, DV&LM, Adrian Lux. 2011 var man inte långt ifrån med Avicii, J. Dahlbäck och Eric Prydz.

Jämför ovanstående namn med namnen i år eller föregående år. Nu har man typ 1-2 stora namn de två sista timmarna. Wow!

Stort misstag att man flyttade festivalen från Sthlms Stadion till Gärdet. Man kanske sålde fler biljetter i början och fick en bättre planlösning men kvalitén gick ned avsevärt och man såg hur SB Sthlm föll i popularitet när man känt på Gärdet 1-2 gånger. Det doftar desperation att man nu flyttar SB Sthlm från början på juni till slutet på augusti istället. Vem fan går på festival i slutet på augusti? Vad hände med att fira in sommaren? Ska SBs klientel i Sthlm nu fira in hösten? Smart och byta datum nu när sommaren äntligen kommer till Sthlm i tid.

Dessutom så förstår jag att 2011-2013 års artister gått upp i värde och kosta mer idag, Guetta har säkert tripplat sitt värde (även om ni tycker han suger), konstaterar bara att det var bättre förr helt enkelt med bättre artister och en starkare lineup.
Citera
2019-06-15, 11:13
Medlem
Recension SB Göteborg 2019:

Bra scen med tillhörande effekter, ljud och ljus osv... 4/5
Bra drag på publiken, något minus för att det är rejält övervikt 18-19 åringar på Standard golvet. 3,5/5
På pappret ganska svag lineup men de flesta presterade bra.
Inga köer utöver det vanliga på en festival.
Som vanligt minus på att det går runt vakter och plockar folk som är "lite för fulla". Aldrig sett något liknande på en festival utom SB. Ska väl vara på krogen i Stockholm i så fall.

Mängder av "misstänka" narkotika fall. Skulle bra gärna vilja veta hur många av de misstänkta som faktiskt hade det i sig sen.

Fredagen:
Will sparks 4/5
W&W 3,5/5
Salvatorre Ganacii 3,5/5
Tiesto 4/5

Kul att Tiesto äntligen gör ett bra set.

Lördagen:
Dimitri Vangelis & Wyman 4/5
Dimitri Vegas & like Mike 3/5
Alesso 3,5/5

Såg även 15 min av Martin Jensen inne på Garden stage vilket var energifyllt.

Kul att det ej avtagit i besökarantalet vilket man gissade lite på i och med svag lineup. Enligt SB själva 30K per dag.

Vangelis & Wyman måste vara hetaste svenskarna just nu om man gillar Prog/electro house.
Citera
2019-07-23, 17:36
Medlem
Zlatan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tango8
Som vanligt minus på att det går runt vakter och plockar folk som är "lite för fulla". Aldrig sett något liknande på en festival utom SB. Ska väl vara på krogen i Stockholm i så fall.

Seriöst? Fyfan vad vidrigt. Ska gå nu i Stockholm snart och hade en vakt plockat mig och sagt att jag varit lite för full hade jag fan nitat honom. Låt folk ha lite kul förfan
Citera
2019-07-29, 19:44
Medlem
Ni som tänker gå i Sthlm i augusti, har Summerburst gått ut med någon information om hur de kommer hantera rökförbudet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in