Citat:
Ursprungligen postat av
Burkgurka
Vore intressant med en uppdatering om någon hittar en sådan.
Brandutredningen är långt ifrån klar men wikipedia har en i mitt tycke bra sammanställning som kan vara intressant.
https://en.wikipedia.org/wiki/Camp_Fire_(2018)
Citat:
The Camp Fire was the deadliest and most destructive wildfire in California history to date.[8] It was also the deadliest wildfire in the United States since the Cloquet fire in 1918,[9] and among the deadliest wildfires it ranked as the fifth overall.[10] Named after Camp Creek Road, its place of origin,[11] the fire started on November 8, 2018, in Butte County, in Northern California. The fire caused at least 88 civilian fatalities,[3][5] injured 12 civilians and five firefighters, covered an area of about 153,336 acres (62,053 ha), and destroyed 18,804 structures, with most of the damage occurring within the first two days.[12] As of November 19, insured damage was estimated to be $7.5–10 billion.[1][2] The fire reached 100% containment after seventeen days on November 25, 2018.[13]
Sista artikeln jag läste om branden så var dom uppe på 86 döda och 250 någonting saknade. Jag undrar om inte antalet döda kommer stanna på 90-95 personer när arbetet med identifieringen är klar. Det var för några dagar sedan jag läste om det och då var dom fortfarande ute bland resterna för att hitta omkomna.