Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-06, 22:34
  #1
Medlem
thejams avatar
Köpte ett par Bose QC II idag och försökte koppla ihop dem med min PC via Bluetooth. Själva kopplingen går bra men det är som att datorn tror att det är en en annan dator - inte ett par hörlurar - och därför får jag inget ljud.

Hur fixar man detta? Har senaste drivrutinerna på båda två.
Citera
2018-11-07, 02:00
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thejam
Köpte ett par Bose QC II idag och försökte koppla ihop dem med min PC via Bluetooth. Själva kopplingen går bra men det är som att datorn tror att det är en en annan dator - inte ett par hörlurar - och därför får jag inget ljud.

Hur fixar man detta? Har senaste drivrutinerna på båda två.

Har du testat med att ladda ner appen Bose Connect till eventuell smartphone eller surfplatta? Bose Connect förenklar ihopparningen med en andra enhet (din PC). Hoppas att du får ljud i dina lurar.
Citera
2018-11-07, 06:02
  #3
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Programvara: Windows
/Moderator
Citera
2018-11-07, 11:04
  #4
Medlem
Bulkninjas avatar
Jag tror inte att det går.
De som har lyckats har varit tvungna att gå väldigt långa omvägar genom att ladda ner
konstiga drivrutiner och modifiera dem samt skriva om registret
Citera
2018-11-07, 12:20
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkninja
Jag tror inte att det går.
De som har lyckats har varit tvungna att gå väldigt långa omvägar genom att ladda ner
konstiga drivrutiner och modifiera dem samt skriva om registret

Det är märkligt att det inte skulle gå att koppla in en hörlur via Bluetooth på en Windowsdator.

Hittade det här när jag sökte på nätet:

https://community.bose.com/t5/Headph...PC/td-p/119589
Citera
2018-11-07, 17:23
  #6
Medlem
Bulkninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godanli
Det är märkligt att det inte skulle gå att koppla in en hörlur via Bluetooth på en Windowsdator.

Hittade det här när jag sökte på nätet:

https://community.bose.com/t5/Headph...PC/td-p/119589

Kanske borde förtydliga. Att koppla mot en laptop som har blåtand och win10 är det inga problem.
Men win 7 och stationär dator med blåtanddongel är ett projekt
Citera
2018-11-09, 08:45
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkninja
Kanske borde förtydliga. Att koppla mot en laptop som har blåtand och win10 är det inga problem.
Men win 7 och stationär dator med blåtanddongel är ett projekt

Tack. Det är inte lätt för mig att av trådstarten gissa vad TS har för utrustning. Har för egen del endast Macdatorer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback