2018-11-06, 22:00
Medlem
Jag har planer på att flytta till Östersund. i Nuläget bor jag i Göteborg och vantrivs med det. Jag har i grunden socialfobi, agorafobi och orkar inte med allt vad som det är med denna stressen jag får motta dagligen och undrar om flytten till Östersund kan hjälpa mig eller att flytta till Norrland eller någon annanstans som man kan trivas? har ni några tips,? behöver inte vara just där men skriv gärna vilken stad ni skulle rekommendera.
Senast redigerad av jaghatarfredmark 2018-11-06 kl. 22:02.
Citera
2018-11-06, 22:11
Medlem
NaZdravis avatar
Prova att flytta en bit utanför Göteborg till att börja med?
Lite drastiskt att dra till Norrland kanske.
Citera
2018-11-06, 22:12
Medlem
Engelitzs avatar
Försökte pm:a digmen du hade för få meddelanden
Citera
2018-11-06, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NaZdravi
Prova att flytta en bit utanför Göteborg till att börja med?
Lite drastiskt att dra till Norrland kanske.

Jag funderade på det först, men känner att jag vill flytta så långt ifrån Göteborg som möjligt man kan komma. Helst norrut vill man fly. Så långt bort som möjligt. Skulle gärna kunna tänka mig att slå upp ett tält vid Treriksröset och bo där under vintern.
Citera
2018-11-06, 22:18
Medlem
Le Cheval Blancs avatar
Isåfall skulle jag hellre flytta till en liten by hellre än en så stor tätort som Östersund?
Citera
2018-11-06, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engelitz
Försökte pm:a digmen du hade för få meddelanden

Tyvärr är mitt konto för nystartat och har inte en hunnit skriva något till nån.
Citera
2018-11-06, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le Cheval Blanc
Isåfall skulle jag hellre flytta till en liten by hellre än en så stor tätort som Östersund?

Har du några bra rekommendationer? Jag är lite kluven. Jag skulle kunna bo i ett tält bara jag kommer bort från detta elände.
Citera
2018-11-06, 22:21
Medlem
Bizmarcks avatar
Östersund är ju knappast Norrland...för det första.
Och för det andra är det ju en ganska stor stad och dessutom välbesökt av turister.
Dra dig mer norröver istället. Typ Gällivare med omnejd. Vackert och lugnt.
Men du gör helt rätt i att lämna Gbg, den staden är dödsdömd.
Citera
2018-11-06, 22:24
Medlem
Sedan är väl Östersund något av en "metropol" för en ganska stor yta av Sverige. Alltså, det är dit jämtar och en del andra flyttar eller åker för att träffa folk. Inte för att de har social fobi...
Citera
2018-11-06, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Östersund är ju knappast Norrland...för det första.
Och för det andra är det ju en ganska stor stad och dessutom välbesökt av turister.
Dra dig mer norröver istället. Typ Gällivare med omnejd. Vackert och lugnt.
Men du gör helt rätt i att lämna Gbg, den staden är dödsdömd.

Jag kan bara hålla med dig om det. Jag flyttar till ett mindre samhälle i Norrland. Har du några tips var man kan flytta där man skulle trivas med att bo?
Citera
2018-11-06, 22:30
Medlem
Le Cheval Blancs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaghatarfredmark
Har du några bra rekommendationer? Jag är lite kluven. Jag skulle kunna bo i ett tält bara jag kommer bort från detta elände.

Nä, men om du nu vill flytta till Jämtland och din försörjning redan är fixad så kanske du skulle trivas i Strömsund?
Jag har själv aldrig varit där men...

http://www.stromsundshyresbostader.se
Citera
2018-11-06, 22:31
Medlem
Är väl bara att använda kartfunktionen på hemnet. Billigt boende blir det ju också upp i lappmarkerna. Jobb finns ju inte, men det blir ju svårt i ett tält vid treriksröset också
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in