2018-11-06, 16:23
Medlem
brackspaces avatar
Hej

Jag har en övernattningslägenhet och i huset mitt emot bor en jätte söt tjej. Brukar se henne väldigt ofta gåendes till tvättstugan. Skulle vilja ta någon form av kontakt med henne, men jag vet inte hur. För några veckor sedan hade vi tvätt-tid samtidigt och när jag såg att hon också var på väg dit, släppte jag lite på tempot så att vi skulle komma samtidigt till dörren, så att jag kunde låsa upp, hålla upp och kanske småprata lite. Men av någon anledning tog hon upp telefon och stannade till, varpå allt sprack. När hon äntligen kom in i huset tänkte jag heja men hon tittade bara ner i marken utan att söka ögonkontakt.

Nu är det så här att jag har min bil bredvid hennes mamma (dom bor grannar) och förråd bredvid hennes mamma. Och hon är riktigt trevlig måste jag säga. Brukar alltid småprata med henne. Ganska ofta nämner hon hennes dotter; ”ja det är ju dottern som lånar ut bilen till mig” osv. Jag har funderat lite på att gå via mamman till dottern. Tex nästa gång mamman nämner dottern kan jag fråga lite förvånat; ”Meh, vem är hon då?” - varpå hon tar fram bild och visar, vilket jag besvarar med; ”åååh, hon! Henne har jag sett många gånger, söt!”.

En kompis har en troll-användare på Facebook med massa vänner han ej känner. Han brukar lägga till folk där när han vill snoka. Han föreslog att han kunde lägga till henne där och iaf se om hon är singel eller inte. Jag sa nej men han gjorde det ändå och hon besvarade aldrig vänförfrågan.

Vad har flashback för idéer?
Citera
2018-11-06, 16:26
Medlem
kalkryggars avatar
Eftersom hon inte ägnade en blick åt dig där vid tvättstugan så är hon totalt ointresserad av dig. Släpp det och gå vidare för det kommer inte funka.
Citera
2018-11-06, 16:28
Medlem
note-its avatar
Låt flickan va i fred. Hon är ju uppenbarligen inte intresserad. Ser hon bra ut har hon säkert redan en eller flera killar. Du gör bara bort dig. Håll dig undan.
Citera
2018-11-06, 16:41
Medlem
brackspaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Eftersom hon inte ägnade en blick åt dig där vid tvättstugan så är hon totalt ointresserad av dig. Släpp det och gå vidare för det kommer inte funka.

Vettefan om hon ens såg mig den gången. Hon tittade ner i marken när jag kom ut. Tvättrummen ligger mitt emot varandra. Jag och många andra brukar slänga en blick in i motsatt rum och ser man någon där som även tittar upp, då hejar jag/dom. Hon tittade inte ens in i mitt rum och hade troligtvis inte en blekaste aning om att det var samma kille som gick före henne, som även stod i andra rummet.
Citera
2018-11-06, 16:46
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brackspace
Vettefan om hon ens såg mig den gången. Hon tittade ner i marken när jag kom ut. Tvättrummen ligger mitt emot varandra. Jag och många andra brukar slänga en blick in i motsatt rum och ser man någon där som även tittar upp, då hejar jag/dom. Hon tittade inte ens in i mitt rum och hade troligtvis inte en blekaste aning om att det var samma kille som gick före henne, som även stod i andra rummet.

Givetvis hade hon noterat att det var du redan i början. Om inte så kollar hon av det. Hon är som sagt inte intresserad.
Citera
2018-11-06, 16:52
Medlem
brackspaces avatar
Citat:
Givetvis hade hon noterat att det var du redan i början. Om inte så kollar hon av det. Hon är som sagt inte intresserad.

Nej, hon kollade ner redan innan jag öppnade porten. Innan jag viker vänster ner mot tvättstugan fortsatte hon titta ner. Det är min rygg hon har sett - inget annat. Hon såg bara min rygg den gången!

Ska tillägga att huset ligger i en speciell vinkel som gör att jag försvann bakom huset när hon stannade till. Jag kan varit på väg precis var som helst och nödvändigtvis inte till tvätthuset. Har hänt förr att jag sett en fin tjej komma gåendes och hoppats att hon ska till tvätthuset, men nope. Hon skulle till bussen, något annat hus eller till affären.
Senast redigerad av brackspace 2018-11-06 kl. 16:55.
Citera
2018-11-06, 16:53
Bannlyst
Off topic men varför säger ni hejar istället för hälsar? Det låter så fjantigt, hejar gör man på ett lag
Citera
2018-11-06, 16:58
Medlem
brackspaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aztec09
Off topic men varför säger ni hejar istället för hälsar? Det låter så fjantigt, hejar gör man på ett lag

Därför att du säger ”hej”. Då blir det hejade. Kan vara så att jag skriver med dialekt. De flesta jag känner i mitt län säger ”hejade”.
Citera
2018-11-06, 17:04
Medlem
Kan ju vara att hon är lite blyg eller bara var på lite nedstämd humör. Kanske associerar hon ditt utseende med killar hon har sämre erfarenheter av eller bara saknar intresse för. Hälsa och checka av läget med henne nästa gång bara. Uppvisar hon en helt ointresserad attityd så kan du nog glömma henne.
Citera
2018-11-06, 17:33
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brackspace
Nej, hon kollade ner redan innan jag öppnade porten. Innan jag viker vänster ner mot tvättstugan fortsatte hon titta ner. Det är min rygg hon har sett - inget annat. Hon såg bara min rygg den gången!

Ska tillägga att huset ligger i en speciell vinkel som gör att jag försvann bakom huset när hon stannade till. Jag kan varit på väg precis var som helst och nödvändigtvis inte till tvätthuset. Har hänt förr att jag sett en fin tjej komma gåendes och hoppats att hon ska till tvätthuset, men nope. Hon skulle till bussen, något annat hus eller till affären.

Hon har givetvis noterat att det är du. I ett sånt läge att man rör sig kring sin bostad/sitt område och det är någon annan där så tar man notis om vem det är. Alla gör det.

Har hon sett din rygg så har hon ju också sett dig. Då vet hon exakt vem det är. Hon är inte intresserad och kanske tycker hon att du ser ut som en sån typ att det är bäst att faktiskt också visa aktivt ointresse.

Som sagt så får du nog söka lyckan någon annanstans då hon tydligt visar att hon inte är intresserad. Har du verkligen så svårt att läsa av människor?
Citera
2018-11-06, 17:35
Medlem
brackspaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InvisibleLight
Kan ju vara att hon är lite blyg eller bara var på lite nedstämd humör. Kanske associerar hon ditt utseende med killar hon har sämre erfarenheter av eller bara saknar intresse för. Hälsa och checka av läget med henne nästa gång bara. Uppvisar hon en helt ointresserad attityd så kan du nog glömma henne.

Det är ganska vanligt i en viss åldersgrupp att dom inte hejar. En polare kör buss och har berättat att tjejer i åldern 13-20 inte hejar eller söker ögonkontakt med chauffören. Killar i samma ålder hejar, likaså pojkar/flickor yngre och över denna ålder.

Likaså att äldre hejar på samtliga man möter i sitt kvarter medan yngre bara hejar på de som bor i samma hus.
Citera
2018-11-06, 17:38
Medlem
brackspaces avatar
Citat:
Hon har givetvis noterat att det är du. I ett sånt läge att man rör sig kring sin bostad/sitt område och det är någon annan där så tar man notis om vem det är. Alla gör det.

Har hon sett din rygg så har hon ju också sett dig. Då vet hon exakt vem det är. Hon är inte intresserad och kanske tycker hon att du ser ut som en sån typ att det är bäst att faktiskt också visa aktivt ointresse.

Som sagt så får du nog söka lyckan någon annanstans då hon tydligt visar att hon inte är intresserad. Har du verkligen så svårt att läsa av människor?

Det måste vara som du säger. Case solved!

Kan mod låsa tråden?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in