2018-11-05, 21:46
Medlem
Hej.
Jag sitter just nu med en xiaomi redmi 5 plus som jag bara har ägt ett par månader, men jag är riktigt besviken på kameran. Söker just nu en bra ersättare med bästa kameran, vilken ska man ta? Jag uppskattar Samsung kamera med deras vackra färger och bra konstrast, iphone x porträtt bilder (riktigt fina) finns det någon som tar lika bra kort eller är dom bäst?
Tittade en jämförelse video på OP6, P20 PRO och S8, tyckte konstigt nog att s8 tog mer naturliga och fina bilder, men jag kanske har fel.

Hjälp mig, vilken är bäst?
Tänker vid alla fototillfällen, både när det kommer till färger och porträtt kort. är iphone x bäst på det med sitt djupa fokus?
Senast redigerad av town 2018-11-05 kl. 21:59.
Citera
2018-11-05, 22:05
Medlem
Om man ser prismässigt så måste OP6 och Samsung S8 ha bästa kameran för 5000kr? Inga extremt stora skillnader mot?P20 pro som kostar 2000kr mer?
Citera
2018-11-05, 22:14
Bannlyst
Mate 20 Pro har marknades bästa kamera. Skillnaden för hobbyfotografer mellan den och övriga modeller i den prisklassen minus någon tusenlapp är nog inte märkbar.
Citera
2018-11-06, 00:12
Medlem
Jämförde precis redmi 5 plus kamera och Samsung s8 kamera via ouTube och det verkar ju inte vara någon större skillnader då. 🧐 Frågan är om det är värt ett byte? YouTube kanske inte är bästa stället att jämföra kamerorna på.
Citera
2018-11-06, 08:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av town
Jämförde precis redmi 5 plus kamera och Samsung s8 kamera via ouTube och det verkar ju inte vara någon större skillnader då. 🧐 Frågan är om det är värt ett byte? YouTube kanske inte är bästa stället att jämföra kamerorna på.
Kanske inte men fortfarande så ger en genomgång av kameran en väldigt bra översikt. Se videon med full HD eller 4K och jämför.

Jag rekommenderar Unbox Therapy eftersom han är till synes helt oberoende. Han snackar bra om alla märken och skit om alla märken.

Hans favoritkamera är Huaweis flaggskepp, men trots detta är hans personliga mobil en Pixel 3. Han är mycket nöjd med kameran på Pixel 3 men påstår att Huawei är ännu bättre. Pixel 3 hade dock andra egenskaper som gjorde den mer attraktiv.
Citera
2018-11-06, 12:39
Medlem
Sainsburyss avatar
Jag har en Galaxy Note 8 och älskar kameran.
Jag älskar även IPhones kamera.

Men den absolut bästa kamera jag har sett på en mobiltelefon är Huawei Mate 20 Pro. Önskar att jag aldrig lekte med den mobilen på Media Markt.
Citera
2018-11-11, 02:40
Medlem
Samsung galaxy S9 har en fantastisk bra kamera, den bästa hittills av den serien. Helt perfekta bilder. Så ska du köpa en mobil med den bästa kameran så ska du köpa S9:an eller vänta på S10 som kommer nästa år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in