2018-11-05, 17:09
Medlem
s-täljes avatar
fick avslag på min skuld sanering för min fru inte jobbar?
WAF vad har hon med mina skulder göra? samt hon är hemmafru!
något som KF inte tycket är giltigt?
Enligt KF måste hon jobba? Vad detta för fasoner?
min fru har valt att vara hemma fru!

vad tycker ni göra? har skrivit till handläggare men hon sitter på Stolen!
överklaga?jag vet men tiden går och var får man hjälp på 3 dagar som den överklagan går ut!

hoppas på vettiga svar
Har skulder på över mille
Citera
2018-11-05, 17:20
Medlem
flaskborstes avatar
Som gifta har man gemensam ekonomi och är båda ansvariga för hushållets ekonomi. Ni sambeskattas ju så då är beslutet helt rätt. Oftast får vita avslag på olika ansökningar till myndigheterna. De som kastas ut från försäkringskassan är till största delen vita vanliga Svenskar som blivit sjuka och måste sluta sina jobb. Samma med skuldsanering. Man drar åt ordentligt på "bidrag och stöd" till den "gamla skitbefolkningen" Numera är det de "Nya Svenskarna" som skall få ta del av samhällets resurser..
Citera
2018-11-05, 18:57
Medlem
Bronixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Som gifta har man gemensam ekonomi och är båda ansvariga för hushållets ekonomi. Ni sambeskattas ju så då är beslutet helt rätt. Oftast får vita avslag på olika ansökningar till myndigheterna. De som kastas ut från försäkringskassan är till största delen vita vanliga Svenskar som blivit sjuka och måste sluta sina jobb. Samma med skuldsanering. Man drar åt ordentligt på "bidrag och stöd" till den "gamla skitbefolkningen" Numera är det de "Nya Svenskarna" som skall få ta del av samhällets resurser..

Låt din fru jobba så löser det sig? Hon kan uppenbarligen inte vara hemma fru för , du inte kommer kunna försörja henne enligt normerna.
Citera
2018-11-06, 14:36
Medlem
s-täljes avatar
Citat:

Man börja fundera varför man inte ska få genom det? Det finns dom som väljer att vara hemma fru.
Jag tycker att hon inte ska behöva söka jobb för att jag ska få skuldsanering.
Kan tillägga att hon är över 50 år Hitta jobb? haha
Citera
2018-11-06, 14:37
Medlem
s-täljes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bronix
Låt din fru jobba så löser det sig? Hon kan uppenbarligen inte vara hemma fru för , du inte kommer kunna försörja henne enligt normerna.

Man börja fundera varför man inte ska få genom det? Det finns dom som väljer att vara hemma fru.
Jag tycker att hon inte ska behöva söka jobb för att jag ska få skuldsanering.
Kan tillägga att hon är över 50 år Hitta jobb? haha
hon har varit hemma fru i över 10 år och kan tillägga att jag redan har införsel på lön och enligt beräkning från KF skulle det bli samma summa! där av varför inte få igen det?
Citera
2018-11-06, 18:55
Medlem
Så för att din kärring vill lata sig så ska vi betala era skulder? fyfan
Citera
2018-11-06, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenbucks
Så för att din kärring vill lata sig så ska vi betala era skulder? fyfan

Vad menar du med ”vi”? Äger du en bank eller annat finansinstitut?
Citera
2018-11-06, 19:02
Medlem
Att du anser att du borde ha skuldsanering bevisar bara det alla med fungerande hjärna vet: Du är en idiot som satt dig själv i skiten men inte är beredd att ta ansvar för dina egna handlingar. Mår illa av att det ens existerar en möjlighet att få privata skulder avskrivna. Det skickar bara signaler att det är ok att låta någon annan betala för ens egna misstag. Sluta böla och arbeta som oss andra.
Citera
2018-11-06, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Besserschmitt
Vad menar du med ”vi”? Äger du en bank eller annat finansinstitut?
Kronofogden är en statlig institution
Citera
2018-11-06, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenbucks
Kronofogden är en statlig institution

Tror du att kronofogden betalar den skuldsattes skulder till långivarna?
Citera
2018-11-06, 21:17
Medlem
Citat:

Sambeskattningen togs bort för decennier sedan. Och nån gemensam ekonomi för gifta finns inte lagstadgat. Vad har du för källa på dina påståenden om "vita" vs "nya svenskar"?
Citera
2018-11-07, 09:13
Medlem
Anmäl dig till Lyxfällan!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem