2023-09-04, 21:11
Medlem
FlashStocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldspade
Kan bara instämma, Johan Pettersson som använder sig av nummer 0793454133 har dags dato försökt lura mig. Notera försöksstadiet; vill rikta ett stort TACK till Flashback och denna tråd som stärkte min svaga misstanke om lurendrejeri och gjorde att jag inte gick i fällan så att säga.

Har för flera månader lagt ut en annons på Markerplace om att köpa ett par skidhandskar. Aldrig fått napp/intresse förrän idag då Johan hade ett par till försäljning. Aldrig köpt på det sättet förut att betala innan fått vara så var försiktigt misstänksam från start. Misstanken stärktes av helt anonym/blank Facebook-profil samt att det helt plötsligt blev väldigt bråttom att få iväg hans handskar och betala pga han ”ska resa utomlands ikväll…” (RED FLAG när säljare hetsar!)

Gav mina uppgifter, han skickar bekräftelse på bokad frakt från DHL. Var väldigt nära ”bara köra” men med min vara misstanke googlade jag och hamnade här. Tur var det.

Så se upp för Johan Pettersson! Från vad jag läst i tråden verkar hans modus vara att söka upp ”köpes”-annonser på Marketplace där han sedan påstår sig ha varan som önskas. Sen hetsas det ganska omgående.

Glad om jag med detta inlägg kan hindra andra från att åka dit.

Återigen tack Flashback för 700 sparade kronor.
Härligt att varningen kom till nytta!
Citera
2023-09-22, 16:45
Medlem
Hej!
Caroline Karlsson fd Lindgren är fortfarande i farten. Finns det något sätt att ta reda på nickname på tradera och blocket? Har bara Facebook och Instagram.
Citera
2023-09-26, 09:57
Medlem
Den dömde bedragaren Peter Alexander Dobo är i farten igen. Finns tråd på här på Flashback. Han använder sig av namnen Peter/Pelle Aronsson. Gör falska banköverföringar till olika företag och hämtar sedan ut saker. Har också blåst bilfirmor, privatpersoner och hantverkare. Driver sin verksamhet som bilpolerare hemifrån.
Citera
2023-10-03, 13:43
Medlem
Caroline fd Lindgren skulle blåsa mig på ett nintendo switch. Skickade printscreen när hon ringde 11414 för att anmäla att jag inte swishade henne för spelet hon påstod sig ha skickat. Hon skickade foton från en affär med postnord osv men jag fick en kass magkänsla, vilket ju var rätt.
Hon började hota och hon skrev även att hon var åklagare 🤣
Citera
2023-10-03, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Någon som känner till en Cec*l*a L*ton*us (* = i) från Oskarström? Narkoman som verkligen inte drar sig för att ljuga och bedra när hon vill åt sitt nästa fix. Hennes MU är vad jag vet att använda snyfthistorier för att låna pengar och sedan försvinna. Klassiska knarkarlögner som att hon är sjuk och i akut behov av penicillin, eller fan vet vad. Vet inte om hon sålt hittepå-produkter, men det skulle inte förvåna mig heller.

Lurat hur många som helst genom några år, vet inte hur det ser ut i dag, men det är 40 pers som kollat upp henne på MrKoll hittills denna månad så hon måste fortfarande vara lite om sig och kring sig i alla fall.

Hon lurade mig för bara drygt en vecka sen. Skulle köpa ett nintendo switch av henne och av en anledning som kändes rimlig skulle jag swisha en väninna till henne. Pengarna försvann och det gjorde även Cecilia. Och givetvis fick jag inget nintendo
Citera
2023-11-23, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peglegged
Patrik Marklund
19900330-XXXX
Swish: +46 70 726 32 16

Säljes flertal olika Swish-titlar, tar betalt men skickar aldrig.
Är polisanmäld

Han fortsätter fortfarande. Hur gick polisanmälan?
Numret du har där går till M*a Brindbergs som han bor med. Nu använder han istället numret till en Gabriella Hedvall på +46707654117
Senast redigerad av H5JH5J 2023-11-23 kl. 08:39.
Citera
2023-12-04, 05:53
Jag har en riktigt saftig som jag skulle kunna namnge till dennes scamverksamheter men jag var dum och blåögd så nä.... varför skulle jag rädda idioter nu när jag inte längre är det själv. Svinet sitter på Linkedin och gör reklam för sig igen. Hen bor utanför Europa den stöddige gasten.
Citera
2023-12-13, 20:40
Medlem
Han har skapat flera profiler på facebook. Blev också blåst av han, borde ha googlat först. Men ja han är polisanmäld från min sida med, riktigt hal typ!
Citera
2023-12-13, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peglegged
Patrik Marklund
19900330-XXXX
Swish: +46 70 726 32 16

Säljes flertal olika Swish-titlar, tar betalt men skickar aldrig.
Är polisanmäld

Han fortsätter fortfarande. Hur gick polisanmälan?
Numret du har där går till M*a Brindbergs som han bor med. Nu använder han istället numret till en Gabriella Hedvall på +46707654117

Han har skapat flera profiler på facebook. Blev också blåst av han, borde ha googlat först. Men ja han är polisanmäld från min sida med, riktigt hal typ!
Citera
2023-12-24, 21:22
Medlem
Hegamons avatar
Luciano Pettersson. Han har olika namn. Luras mestadels i bilaffärer.

Är han Luciano infångad än? Han är skyldig mig pengar. Han har lurat mig på pengar i en bilaffär. Det är drygt 10 000 kr det rör sig om. Han lurade mig till en adress och en viss tidpunkt, han dök inte upp. Allt var ett bedrägeri. Troligen är han endast efterlyst eller anhållen i sin frånvaro.
Citera
2024-01-05, 08:31
Medlem
stigenhems avatar
Caroline Karlsson fd Lindgren är aktiv och vill få pengar skickade i kuvert nu för att hon tydligen håller på att byta bank.

Väldigt aktiv i konversationerna och vill få snabbt avslut för att de tydligen är så att folk står i långa köer för att köpa hennes påhittade varor.

Hur länge kan sånna här lågliv hålla på innan någon gör processen kort med dom?

Numera är jag frälst och född pånytt genom min överlåtelse till Jesus Kristus men hade dom lyckats lura mig för typ 5 år sen hade gjort dom väldigt illa även om dom bara blåst mig på kaffepengar.
Citera
2024-01-20, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Luciano Pettersson. Han har olika namn. Luras mestadels i bilaffärer.

Är han Luciano infångad än? Han är skyldig mig pengar. Han har lurat mig på pengar i en bilaffär. Det är drygt 10 000 kr det rör sig om. Han lurade mig till en adress och en viss tidpunkt, han dök inte upp. Allt var ett bedrägeri. Troligen är han endast efterlyst eller anhållen i sin frånvaro.

Hur blir gör dom här som bedrar på marketplace vad gör polisen när man anmält dem? Hur vet man om de blir anhållna ? Brukar de inte skicka en kallelse först om polisförhör
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in