Citat:
Ursprungligen postat av
FalconSight
Och hur hade du tnkt att jag ska gra det?
Handla Olja, metaller, bolag och index istllet. Tnker du anvnda dig av 20-500x hvstng s r du rkt frn brjan. Gr liksom inte att frutse swings p 1-2% som kommer flertalet gnger per mnad i alla valuta-par, vilket kommer ruinera eller i alla fall halvera din insats.
Anledningen till att enormt kapital behvs r fr att du p valutamarknaden r kung om du gr 15% p ett r.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rasiermesser
Vad trtt man blir p alla dessa duktiga pappas pojkar som tror att de frstr sig p allt fr att de lst ngra pong ekonomi p Universitetet.
De tycks trivas med att vara aktivt blinda fr alla de fristende enskilda aktrer som faktiskt handlar FX och tjnar pengar p det.
Sen r det s, nr jag brjade intressera mig s googlade jag allt och letade ver hela YT efter kunskap/strategier/etc. Det finns en mngd skit, men man fr lra sig slla.
Om nu TS frstr hur man gr en grundlggande analys av diagrammen, om nu TS hade finkammat internet i sin jakt p kunskap - d borde detta inte vara ett problem.
Annars rekommenderar jag fortfarande Tradecietys YT-kanal.
Kan pongtera att jag vxte upp under digra frhllanden, levde som kriminell fr att sedan plugga nr jag nrmade mig 25. ven jag trodde jag visste allt och att man kunde lsa bcker eller kolla YouTube fr att bli ett geni i ett mne man inte grundligt hade ngon frstelse fr.
Nu vet jag bttre.
Du andra sidan rekommenderar en novis att flja YouTube-kanaler och drigenom bli proffs. Samtidigt s sg jag nyss en ad frn CMC-markets som ptalade att 80.6% frlorar pengar.
Det r inga idioter som fr fr sig att man ska brja analysera marknaden och frska tjna pengar p det, tvrt om. Men att tro att man genom att kolla YouTube och lra sig tolka diagram har strre chans n dessa 80% r dumdristigt. Lgg drtill till att 10% av de vriga frmodligen lever p tur. D har du 10% som tjnar pengar.
r ingen hgodsare att du tillhr gruppen om 80%.