"Det var under 2017 som ett barn, en flicka i 10-årsåldern, blev våldtagen av en 23-årig man vid flera tillfällen i Halmstad. Föräldrarna har under en period haft svårt att kontrollera flickan som flera gånger smitit ut sent på nätterna. Vid ett tillfälle körde en 23-årig man fram till flickan och frågade om hon behövde skjuts, och berättade att han känner hennes mamma. Flickan följde med, men vid Snapparp körde mannen in till en skogsdunge. Han blev hotfull och våldtog flickan innan han körde hem henne till hennes bostad. Flickan var rädd och vågade inte berätta om händelsen.
– Jag har försökt att förtränga det som hänt. Han tog nog bilder på mig för att jag inte skulle våga säga någonting efteråt eller kunna säga nej när han vid senare tillfällen velat träffa mig. Han har drogat mig vid ett antal tillfällen och lagt tabletter i min cola för att kunna våldta mig, har flickan sagt i förhör.
Den 23-årige mannen fick tag på flickans kontaktuppgifter och lurade vid flera tillfällen ut henne till hans bil, bland annat genom att hota henne. Flickan blev sedan drogad och våldtagen av mannen."
https://24halmstad.se/flicka-valdtogs-flera-ganger-23-aring-doms-till-utvisning_5f47e3f5