2018-11-06, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Svårt å säga, dem har ändrat stil. På 90talet ville dem ju synas osv men nu ligger dem hellre lågt. Dock ska man ju ändå ha i baktanke att samma medlemmar som var med i kriget på 90talet är fortfarande med i dag, fast äldre och kanske lite eftertänksamma. Så de svårt att säga om du har rätt eller fel. Dock så är HA jäkligt stora i Tyskland och säkerligen Polen också så skulle de hetta till riktigt mycket så finns det tung backup.

Bandidos i hbg blev beskjutna för ett par år sedan, och killen som låg bakom det lever än idag har jag hört. Vet inte hur de löste sig? https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/friad-fran-skott-mot-bandidos-far-275-000-kr

I Polen vet man knappt vad HA är, det är sanningen. Polsk organiserad brottslighet är mer sofistikerad än blattar i BMW o keps bakochfram. Har väldigt svårt att tro att HA har någon som helst makt i Polen som det ser ut nu.
Citera
2018-11-07, 00:01
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalejonet
I Polen vet man knappt vad HA är, det är sanningen. Polsk organiserad brottslighet är mer sofistikerad än blattar i BMW o keps bakochfram. Har väldigt svårt att tro att HA har någon som helst makt i Polen som det ser ut nu.

Men du vet att HA jobbar med andra väl ? Inte direkt att HA inte har kontakter med polsk maffia !
Hur tror du gäng gör affärer ?
De har självklart en slags makt

Många gäng som backar varandra.
Citera
2018-11-07, 00:02
Avstängd
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killerboot
Gå dit och tala om det för dom då👍

Är du förmedlaren , rent logiskt sätt så en vanligt utländsk fest på en lokal som hade blivit attackerad så hade det slutas annorlunda. Men visst man kan tala mycket på internet vi vet inte vad som pågick där men ett dussintals sökte akut vård..
Citera
2018-11-07, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roddan11
Inte hängt med i tråden men va det blattar som sköt?

visst de bör vara rädda men jag vet inte va jag ska tro, kolla på alla skjutningar senaste tiden. Det är inga HA medlemmar som skjuter. Det är snorungar på moped. Tror faktiskt blattarna har mer tillgång till vapen än vad HA har och jag tror blattarna är mer kapabla till att skjuta ännu mer än va HA är..
Bara spekulationer...

Ahh du tror för mycket om de små babbarna. Vill inte lyfta HA här.
Men du förstår väl att de små babbarna inte är de som importerar vapnen va? inte drogerna heller som de säljer. De är längst ner på näringskedjan och är oftast alldeles för körda i droger och "heder" för att tänka ur ett stort perspektiv.
Ibland är det de äldre grabbarna som skickar småungar, och ibland är det någon som försöker skaffa sig ett namn.
Som någon nämnde tidigare i tråden, snubben som sköt mot BMC i hbg fick fly landet. Hur mycket tjänade han på det han gjorde?
Citera
2018-11-07, 01:05
Medlem
VonSilfwertryffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanesbrur
För, som jag skrev: Jag känner dom inblandade

Oj, och ändå envisas du med att hävda att personen som blev sönderslagen var en fullvärdig medlem?

Han var vän till en proppe, that´s it.

Proppen flashade heller inga färger, bråket var således inte "riktat" mot rödvita, inget fan av varken förortsgäng eller västar men rätt ska vara rätt.
Citera
2018-11-07, 01:11
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanLilja
Ahh du tror för mycket om de små babbarna. Vill inte lyfta HA här.
Men du förstår väl att de små babbarna inte är de som importerar vapnen va? inte drogerna heller som de säljer. De är längst ner på näringskedjan och är oftast alldeles för körda i droger och "heder" för att tänka ur ett stort perspektiv.
Ibland är det de äldre grabbarna som skickar småungar, och ibland är det någon som försöker skaffa sig ett namn.
Som någon nämnde tidigare i tråden, snubben som sköt mot BMC i hbg fick fly landet. Hur mycket tjänade han på det han gjorde?

Albaner inte importera vapen.. öhh ok
Citera
2018-11-07, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayno
Snälla håll bara käften du vet ingenting märker man på hur du skriver. Han du citera också för den delen. Båda två vet ingenting era flashback fjantar

ååh nej en tuffing som skapat nytt acc och har 2 inlägg ska komma och berätta hur det ligger till... pajas.
Jag menar inte direkt i denna konflikten utan i det stora hela.
Men visst inbilla du dig själv att grabbar 15-20 år styr drog/vapen smugglingen... Tuffa folk som dig som "känner folk", är alltid lika roliga.
Citera
2018-11-07, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Albaner inte importera vapen.. öhh ok
Var skrev jag att albaner inte importerar vapen? Jag snacka småkids generellt som den jag citerade mena på styr dessa bitar.
Citera
2018-11-07, 01:52
Medlem
INGET har hänt dem som slog på HA medlemmen i vasaatan. Varför det? Jo en av grabbarna är n@sers son och det va folk från en välkänd släkt ifrån angered.

435 gänget har ganska stort våldskapital om dem tömmer 2 magasin i benet på en polsk "ledare". Även om jag tror att HA kör över dessa grabbar så skulle jag inte räkna bort folk som har ryggen mot väggen och agerar i desperation.
Citera
2018-11-07, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femfemfemfem
Kanske hälften i 435 har svenska föräldrar men de beter sig likförbannat som babbar. När de skriver till varandra på tex facebook "walla han e kriminell" "Ladykiller katt bror" osv. När man pratar om babbar så är det de hör beteendet man syftar på. Var ifrån föräldrarna faktiskt kommer spelar egentligen ingen roll

Jättespännande berättelse. Frågan är bara varför du citerar mig?
Jag har inte skrivit något varken om hur dessa individer beter sig på nätet eller att det skulle spela någon roll varifrån ens föräldrar kommer.
Citera
2018-11-07, 02:47
Medlem
Låt er inte luras av bilden i media. "Förortsgäng i krig med HA".
Det som hände var att en polack-svensson i svenssonföreningen "Beer Brothers" via facebook fått kontakt med Ha-Chapter i sitt hemland, Polen, och bjudit hit dom på en fest.

Beer Brothers är då ingen våldsförening och HA i Polen är inte i närheten lika våldsbenägna och kriminella som HA i övriga världen.
Däremot gillar dom att festa och dra ladd lika mycket som övriga chapters.
Och det är klart att man vill ha en massa ladd på festen, när man rest till vackra Sverige, och värden var självklart tvungen att ordna det.

Ett möte ordnades för köp med någon/några från 435 och det var nog där det gick snett.
Var det polacken från Beer Brothers som fick mycket luft i polackernas sällskap? Var det polackerna som blivit intalade att HA är fruktade i Sverige, fick hybris och gjorde en fuling vid affären?
Vägrade betala för sig? Betalade det Dom ville och gick? Eller spårade det helt enkelt ur där utan att leda till affär?

Något hände och fick grabbarna i 435, koxade och förolämpade, att hämta puffran och tömma några skott utanför lokalen och springa.

Vad talar för "krig"? Egentligen ingenting.
Hade en fullvärdig lokal HA-medlem blivit skjuten/misshandlad av förortsgrabb då hade denne inte levt länge eller inblandade vänner/gäng. Att tro några förortsgrabbar skulle ha en chans i ett fullskaligt krig mot ett av världens mest etablerade gäng, med hundratals medlemmar och underhuggare bara i Sverige, är parodi. Och ingen skulle starta ett sådant krig.

Det är bara polisen som vill måla upp bilden av ett krig mellan 435 och HA FÖR att HA skall känna sig tvingade att agera och rädda credd. På så sätt få bort dessa kriminella förortsgrabbar, för det har alltid varit polisens taktik. Självsanering, vilket dom gärna hjälper med.

Men i den undre världen är allt detta känt och HA förlorar ingen cred där den är behövlig.
Det var troligen hybris-polacker som gjorde bort sig denna gång precis som det troligen var HA-snubben som gjorde bort sig i Vasa-krogen och fick däng.
Absolut inget som HA kommer starta fullskaligt krig för med Albaner och andra klaner.
Man får stå sitt kast, patchad eller inte. Helt annan femma om ej gör bort sig pga droger eller annat, då får du Organisationen HA efter dig och då är du chanslös.
Citera
2018-11-07, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
Många här hejar på hells angels och underskattar det andra gänget. Det andra gänget tror jag har kapacitet mycket mer de sköt och jagade iväg ett dussintals hells angels ingen av dessa verkar ha haft någon vapen .
Har sett på tv när poliser jagar hells angels då brukar det var stökigt . Men dessa hells angels i Göteborg verkar lite udda.
Du kan inte jämföra att smyga upp på några på en fest och peppra med att ligga i en öppen konflikt, det är väl klart att de inte alltid går omkring beväpnade om det inte finns en anledning till det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in