Om det blir någon hämnd eller inte kan i vart fall inte jag veta men spekulera kan man ju göra kostnadsfritt

och med det som finns att veta om HA såhär bakom skärmen och via dem man känner osv och historiskt så känns det osannolikt att man skulle släppa detta utan åtgärd, en annan sak jag reflekterar över lite är dom jämförelser många här gör med ortens falanger, nätverk, klaner osv där många här anser att dom skulle hämnats mer direkt och mer offentligt än HA pga att dessa idag sitter på ett mkt större våldskapital än HA och jag varken kan eller vill påstå att det varken är sant eller osant för det vet jag ju inte ett skit om när allt kommer kring men vad jag vet så brukar man väl hämnas direkt bara i enstaka undantagsfall och då när omständigheterna är sådana att man kan det annars är det väl det normala att det sker över tid fram och tillbaka, ta Biskopsgården tex där 16 pers har mist livet mellan 2012 till idag i deras konflikt och slår man ut det på 6 år så får man 2-3 hämnder per år och det är ju ungefär så det ser ut i dom flesta konflikter mellan dom olika grupperna och falangerna i våra orter givet att vissa under en viss period är lite raskare med skjutandet än en del andra men som sagt så är det ju så det ser ut på det hela taget som jag ser det "OBS" detta är mina antaganden och jag blir gärna rättad.
En annan sak som återkommer som argument i tråden är att MC folket idag mest består av ostraffade medelålders män i typ byggbranschen men enl svt's statistik i länken nedan kan det ju bara vara en del av fakta då skillnaderna mellan Mc gäng, Kriminella nätverk, Gatugäng, Partiella organisationer och Maffia är slående liten vad gäller brottstyper, medelålder samt en del annat men sen finns en del skillnader som sticker ut och som knappast är någon nyhet för dom flesta bla etnicitet där Mc gängen mest anses bestå av Svenskar men även där får man nog tänka om en smula, i kategorin "vanligaste bakgrund" i svt's undersökning så ser man att tex nätverk och gatugäng vanligast är utrikes födda medan mc gäng, fotbolls firmor och vit makt och någon mer vanligast är inrikes födda av två inrikes födda föräldrar men tittar man lite närmare så känns det lite missvisande, i vart fall vad gäller mc folket och firmorna där många trots allt är barnbarn till dom som kom hit från Jugoslavien, Ungern och övriga länder som exporterade arbetskraft till Sverige på 50-70 talet och ingen av dom jag känner med dylik bakgrund identifierar sig som svenska inkl jag själv även om jag anser att Sverige är mitt land och skulle försvara Sverige och Svenskarna i tex krig

, nu är förvisso inte mina föräldrar inrikes födda men det känns inte som att jag skulle haft andra värderingar, moral osv om det var mina mor och/eller farföräldrar som kommit hit först, men visst är du ju så att man får räkna Mc gängen som "mer" Svenska vad det nu i sammanhanget har för betydelse sen är det ju stora lokala skillnader i mellan olika Avd/chapters där det i vissa Avd är nästan enbart Svenskar och i andra mer utblandat och så skiljer det ju sig mellan klubbarna också där BMC sticker ut med en hel del utrikes födda, detta har ju inte tillfört tråden något nytt men lite att begrunda om man orkar och vill.
Slutsats = Vem vet? men troligast är väl att någon/några får betala det yttersta priset, mina tankar går främst till familjer och övriga som är direkt och indirekt drabbade av detta sen vad gäller den/dem som sköt så kan jag inte på förhand döma dem för detta med den info jag fått, vad jag menar är om vi bortser från vad som ledde fram till att dem befann sig på festen så kan jag väl om jag utgår från mig själv säga att om jag stod inför 10-12 arga snubbar med bats och annat som vill spöa mig och har en puffra så skulle jag garanterat använda den oavsett anledning till att jag var där " OM DET NU VAR SÅ " fick dom spö först och åkte tillbaka för att skjuta blir det ett annat läge, och omvänt, om jag av någon anledning skulle spöa någon/några och jag blir skjuten så skulle jag ju inte baka en kaka till den som sköt utan skulle kvittera förr eller senare.
https://www.svt.se/special/extremism-och-organiserad-brottslighet-i-sverige/