2018-11-12, 19:34
Medlem
afrosvenskens avatar
Det är tråkig att invandrarungdomen inte förstår att hells-angels är farliga. Jag undrar när ska blodet sluta flyta på gatan?
Citera
2018-11-12, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yllek
Ingen av dom har fått beviljat skyddad id. Edon har uppehållit sig hos en nära släkting som är i 40årsåldern. Samma släkting som hans bil står skriven på. Skulle inte bli förvånad om han sticker till Kosovo.

Tror han att det gör mindre ont att bli skjuten i Kosovo?
Citera
2018-11-12, 19:56
Medlem
Misters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CIA-Agent
Har skummat igenom tråden o vill bara få det klart, att jag förstått denna absurda situation rätt...

Det här, 435-gänget, som verkar vara en samling luffare, uttråkade ungdomar som pundar runt, har alltså attackerat en fest med knivar o skjutvapen, där supportergänget Beer Brothers hade samlats, o där var en massa HA-medlemmar som blev skadade?

Hur jävla korkad kan man bli? Tror man att det räcker med att be om ett skamset "förlåt"?

Är själv HA-supporter, har dock ingen MC men har varit på ett par fester. Känner inte de superbra, men kan tänka mig hur sur man skulle bli om festen blivit beskjuten...

Ungefär så. Men enligt många i tråden så är Beer Brothers ett gäng överviktiga fylltrattar som inte kommer göra ett smack. HA internationellt eller nationellt kommer inte bry sig utan tycka att det är BB som ska göra något, för övrigt har de inte tid med det här eftersom de gör offerter för Hall Angels Bygg AB- vi fräschar upp din hall som ingen annan. Och polska HA som blev skjutna kommer snart få reda på att det inte var meningen att skjuta på dom och då kommer de släppa det.
Citera
2018-11-12, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Vanto skriver ju mycket vettigt, han har ju helt rätt. För mycket dickriding här av HA-fans. Och hur vet du det med skyddad identitet? Låter som en trådsanning helt ärligt, om vi inte har en snut här inne som här och skriver. Att BB skulle sköta hämnden.. herregud, då har du nog ingen koll på BB. Vi snackar ett par överviktiga HA-beundrare som med all säkerhet saknar skjutvapen och definitivt hjärta för att utföra en hämnd..

Har alltid gillat dig för du är insatt i orten i Göteborg.

Men helvete så du är ute å cyklar här.

Jag känner väldigt mycket folk i den rödvita sfären och visst många är feta gubbar. Men vad tror du alla prospect och diverse folk är? Och tror du man får ”filthy few” märket för ingenting eller? Det finns mycket kapabla män i HA.

Hämnden kommer komma antingen i att man kräver en stor summa pengar eller så kommer det skjutas.

Att HA skulle backa för något litet pissluffargäng från Mölnlycke är skrattretande, allt handlar om att hämnas snyggt
Citera
2018-11-12, 20:34
Medlem
Alla kriminella gäng som sysslar med beskyddarverksamhet, indrivning och annat liknande måste ha omgivningens fruktan. Om man inte inger fruktan på långt håll så kommer de utsatta kontakta polis eller till och med sätta upp motvärn. De kriminella tvingas då ta till våld, vilket ju inte är bra för affärerna och drar ju så klart polisens uppmärksamhet till sig.

Om stans värsta gäng knackar på dörren så lyder man eftersom varumärket inger fruktan. De får det de vill utan ansträngning.

Om stans största loser knackar på dörren så smäller man upp den i pannan på hen!

Om HA blir attackerade så uppstår tre problem. Ett individuellt i och med några individer blir skadade och förbannade, ett internt i och med att deras gruppering och lojalitet bygger på någon sorts samhörighet och gemensamt skydd. Om det sviktar så blir det svårt att rekrytera nya. Slutligen ett externt då de verkar svaga i andras ögon med följden att de inte längre får allt på en räkmacka av den Svensson de ska indriva.

Hur HA agerar har jag och ingen annan någon aning om, men oavsett vad de gör så måste det vara tydligt så att alla ser att något utförts. Tanken som någon i tråden lyfte att de skulle ju kunna säga att jaga pundarbarn är under värdigheten och skulle faktiskt vara rätt respektingivande i mina ögon. Samtidigt som de inte behövde grisa ned sig...
Citera
2018-11-12, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thuglife187

Jag känner väldigt mycket folk i den rödvita sfären och visst många är feta gubbar. Men vad tror du alla prospect och diverse folk är? Och tror du man får ”filthy few” märket för ingenting eller? Det finns mycket kapabla män i HA.

Hämnden kommer komma antingen i att man kräver en stor summa pengar eller så kommer det skjutas.

Att HA skulle backa för något litet pissluffargäng från Mölnlycke är skrattretande, allt handlar om att hämnas snyggt

Nu menar ju Intellectuo att BB inte är några mördare utan snarare öldrickande, motorcykelmeckande och halvfeta gubbar.
Utan någon större insikt vill jag hålla med om den biten. Vill däremot tillägga att HA och RWC givetvis har kapaciteten att hämnas, om de vill. Till slut måste 435-killarna återvända hem eller ta skyddad identitet och tittar vi tillbaka i historien är det inte helt ovanligt att smågangsters som inte kan något annat än att sälja droger, återvänder hem till sina familjer och polare.
Citera
2018-11-12, 21:10
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:

Varför är det viktigt att hämnas snyggt? Varför inte storstlaget och spektakulärt, så att folk får klart för sig att HA bråkar man inte med.
Som det ser ut just nu framstår ju HA som, ja, passé helt enkelt.
Som jag har förstått det så håller HA mest på med olika typer av affärer, antingen lagliga, helt olagliga eller i gränslandet. Typsikt beteeende för mer etablerade kriminella. Man verkar ha bra med pengar. Så Leif D bedömmer att oddsen är låga för att en eventuellt hämnd läggs ut på någon extern operatör mot betalning.
Citera
2018-11-12, 21:24
Medlem
Citat:

Jag säger bara att BB säkerligen inte kommer att hämnas, kommer det hämnd är det från HA/Rwc, BB är bara ett gäng stollar. Jag har aldrig ifrågasatt HAs vapenkraft. Vill de köra över 435 gör dom det (fast det lär dö en och annan tongivande HA figur då med) Jag ifrågasatte bara det med att de har skyddad identitet, det är det ju ingen som vet ännu. Om inte du har annan info?

Samt att BB skulle göra hämnd, jag vet lite folk som är med i BB och ja, det är inga skräckingivande gubbar... Men även du måste medge att det ser lite skämmigt ut för HA just nu. Andra gäng hade kontrat på 435 gänget direkt men HA är lite passiva. Så än så länge är det ju 435 som leder, dom gick orädda och skjöt på stora starka ha, nu har det gått mer än en vecka och Ha gubbarna verkar ff ligga på latsidan och dricka pilsner..
Citera
2018-11-12, 21:39
Medlem
https://youtu.be/iRq2ukZkTTw
Citera
2018-11-12, 21:49
Medlem
Det är nu alltså 9 dagar sen det hände. Än har ingen hämnd kommit. Och till alla er hells angels-groupies som snackar om att hämnden ska planeras noga o göras snyggt o bla bla bla... ja kommer fortsätta sitta här o räkna dagarna ända tills dom gör något för att rädda sitt ansikte. Tills det händer så har dom tappat ansiktet.
Citera
2018-11-12, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Jag säger bara att BB säkerligen inte kommer att hämnas, kommer det hämnd är det från HA/Rwc, BB är bara ett gäng stollar. Jag har aldrig ifrågasatt HAs vapenkraft. Vill de köra över 435 gör dom det (fast det lär dö en och annan tongivande HA figur då med) Jag ifrågasatte bara det med att de har skyddad identitet, det är det ju ingen som vet ännu. Om inte du har annan info?

Samt att BB skulle göra hämnd, jag vet lite folk som är med i BB och ja, det är inga skräckingivande gubbar... Men även du måste medge att det ser lite skämmigt ut för HA just nu. Andra gäng hade kontrat på 435 gänget direkt men HA är lite passiva. Så än så länge är det ju 435 som leder, dom gick orädda och skjöt på stora starka ha, nu har det gått mer än en vecka och Ha gubbarna verkar ff ligga på latsidan och dricka pilsner..

Jag tror seriöst det enbart handlar om att bängen har så mycket ögon just på denna biten eftersom det är ”stora” HA som är den som ska hämnas...

Vi får se...

Varför orten folket kan hämnas direkt ser jag väl som att bängen inte har full koll på alla springisar
Citera
2018-11-12, 22:04
Medlem
killerboots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanesbrur
Det är nu alltså 9 dagar sen det hände. Än har ingen hämnd kommit. Och till alla er hells angels-groupies som snackar om att hämnden ska planeras noga o göras snyggt o bla bla bla... ja kommer fortsätta sitta här o räkna dagarna ända tills dom gör något för att rädda sitt ansikte. Tills det händer så har dom tappat ansiktet.

Dina mysbyxe polers har ju barnvakt så skulle vara jäkligt omsmart,dumt att bjuda bort sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in