2018-12-02, 12:25
Medlem
Valentin har fått tillbaka sin lägenhet nu.

Ockupanterna orkade inte vara kvar mer än några veckor utan el. Dom lämnade lgh rejält nedgrisad. Några saker stulna till inte så stort värde, inget förstört.
Senast redigerad av SnilleKille 2018-12-02 kl. 12:29.
Citera
2018-12-02, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnilleKille

Ockupanterna orkade inte vara kvar mer än några veckor utan el. Dom lämnade lgh rejält nedgrisad. Några saker stulna till inte så stort värde, inget förstört.

Hur vet du det?
Citera
2018-12-02, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Hur vet du det?

Jag har mina källor
Citera
2018-12-03, 19:35
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Jag har mina källor

Berätta gärna mer! Lyckades Valentin stänga av elen alltså?
Citera
2018-12-04, 11:17
Medlem
Lalandes avatar
Hittar dom inte på ratsit längre. Jag har för mig att dom fanns där förut, skrivna på Valentins adress?
Har dom fått skyddade adressuppgifter nu eller flytt från landet pga av skam?
Citera
2018-12-04, 11:54
Medlem
Verkar ha ordnat med skyddad identitet vad jag kan se.
Citera
2018-12-05, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalande
Berätta gärna mer! Lyckades Valentin stänga av elen alltså?

Japp, efter att föreningen läst i tidningen gick dom Valentin till mötes och stängde av elen. Det hade visst blivit jäääävligt livat. 2 veckor-ish stod dom ut utan el.

Självklart fick även kommunen reda på att två lgh barrikadörer desutom bodde med ett litet nyfött barn i en lgh utan el. Tror inte att soc tog lätt på det. Så går det. Haha
Citera
2018-12-05, 08:53
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Japp, efter att föreningen läst i tidningen gick dom Valentin till mötes och stängde av elen. Det hade visst blivit jäääävligt livat. 2 veckor-ish stod dom ut utan el.

Självklart fick även kommunen reda på att två lgh barrikadörer desutom bodde med ett litet nyfött barn i en lgh utan el. Tror inte att soc tog lätt på det. Så går det. Haha

Tack för info!
På vilket sätt blev det livat?
Var har de tagit vägen nu?
Citera
2018-12-05, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalande
Tack för info!
På vilket sätt blev det livat?
Var har de tagit vägen nu?

Dom hade enligt uppgift levt rövare i trapphuset när dom upptäckte att elen va borta. Sen hade grannarna sett att det lyste värmeljus i lgh. Mer än så vet vi inte, ej heller vart dom tagit vägen.
Citera
2018-12-05, 20:15
Medlem
Citat:

Om inte jag är helt fel ute måste socialtjänsten kontaktas om man stänger av elen för en barnfamilj.
Citera
2018-12-06, 18:26
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:

De orkade inte mer än några veckor alltså? Utan el så hade man ju typ lika gärna kunnat bo i ett garage. Inga matlatningsmöjligheter, ingen matförvaring, ingen elektronik, ingen värme (mer än vindskydd).

Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Skönt att höra! Nu har det dock dykt upp ett nytt fall:

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/tidigare-topp-vd-ockuperar-lagenhet-pa-ostermalm/

Trist att det inte finns några ledtrådar till vilka de kan vara.
Citera
2018-12-07, 19:13
Medlem
De kriminella ockupanterna har lyckas få skyddade personuppgifter från Skatteverket. Både Mitra Sarabi och Patrick Arihamn har lyckats dupera myndigheterna för att dom skall kunna fortsätta sitt kriminella leverne utan att behöva stå till svars. Självklart skall vi se till att överklaga detta beslut då det är felaktigt.

Här följer iaf skärmdumpar hur det ser ut på syna.se

https://imgur.com/a/GVZ3xM7
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in