Citat:
Ursprungligen postat av
BigBadZekeWolf
Jag vill minnas att när jag växte upp så fanns det bara EN sorts Strepsils halstablett. Den var lite åt det mörkröda hållet. För att travestera blåkläder-reklamen, den smakade och luktade båttjära och flygfotogen och var rätt "vuxen" i smaken. Var på affären häromdagen och försökte köpa just den men blev bara erbjuden en massa nyfeministiska alternativ. Honung. Citron. Mint. Ingefära??? Apelsin. Har prövat två av dessa tidigare och dom är faan inte goda. Expediten var helt oförstående och kunden bakom såg ut att tänka "yet another idiot". Vid googling så hittar jag Strepsils Original på engelska sidor men referenser och länkar på svenska fungerar inte. Så frågan är, Minns jag fel har denna tablett aldrig funnits i Sverige? Eller är den borttagen pga att den förmodligen innehöll en massa mums som apotekets varningsklockor gick all-in på? Nån som vet?
- BBZW
PS. Har varit nästan sömnlös nu tack vare denna fråga... need an answer, please!
Ja, vem minns inte den grå och gröna plåtasken med Strepsils Original.
Jag har visserligen inte ätit gröna Strepsils på ett par decennier, men nu blev jag ledsen..