2018-11-04, 07:58
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deman
jag sätter en tusing på att idioten i lastbilen höll en telefon i handen

Jag tror han höll sin pitt i handen. Möjligtvis en videofilm som spelades upp i telefonen.
Citera
2018-11-04, 08:34
Medlem
Gavves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Jag tror han höll sin pitt i handen. Möjligtvis en videofilm som spelades upp i telefonen.
Det vi ska komma ihåg är att personen som körde inte var ensam i lastbilen. Tvivlar på att mannen satt och kollade på en porrfilm om hans fru/flickvän sitter bredvid. Vet vi ens att det var mannen som körde? I Borås Tidning framgår det bara att det var en man och en kvinna i lastbilen. Klart att jag också tror att det var mannen som körde, undrar mer om det framgått någonstans.

http://www.bt.se/bollebygd/r40-lastbil-fick-sladd-ligger-over-bada-korfalten/

"De två personer, en man och en kvinna, som färdades i lastbilen fördes också till sjukhus."
Citera
2018-11-04, 08:45
Medlem
ronken82s avatar
Namn på det avlidna paret? Känner folk där och vill veta.
Citera
2018-11-04, 08:52
Medlem
Det lär ska ha varit två personer även i lastbilen. Vill betona detta då en del inte verkar förstå det.
Citera
2018-11-04, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavve
Har ingen erfarenhet av att köra tunga fordon själv men är det möjligt att ett däck exploderat? Vänster fram i detta fall om jag tänker rätt.

Tittar man på denna bild från BT.se så ser det i.a.f. lite skumt ut enligt mig. (På vägen alltså, däcket ser man inte.)
https://i.imgur.com/eSqEs8i.jpg

Det verkar inte heller finnas några misstankar mot chauffören än:
"Händelsen utreds som en trafikolycka med dödlig utgång.
– Vad jag vet finns inga misstankar i nuläget mot föraren av lastbilen."

Bild och citat från:
http://www.bt.se/bollebygd/r40-lastbil-fick-sladd-ligger-over-bada-korfalten/

Bilden du länk är till är tagen efter att jag passerade och vägen mot Borås är här redan upprensad från skräp som låg i den (troligtvis däcksrester).

Allt tyder på ett exploderat framdäck. Notera också på spåren att dragbilen redan vikt sig innan den passerar mitträcket.
Citera
2018-11-04, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1

Varför ska det vara hemligt?

Varför de i initialt skede inte går ut med hur många som färdades i bilen kan ha å göra med Endera att bilen är skadad ihoptryckt inuti och de faktiskt tyvärr inte vet ännu om det finns (rester av) nån mer, Eller att anhöriga inte hunnit underrättas vid det tillfället än och de inte vill att anhöriga ska kunna räkna ut vilka som färdades i bilen utifrån info i media.
Citera
2018-11-04, 09:20
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Bilden du länk är till är tagen efter att jag passerade och vägen mot Borås är här redan upprensad från skräp som låg i den (troligtvis däcksrester).

Allt tyder på ett exploderat framdäck. Notera också på spåren att dragbilen redan vikt sig innan den passerar mitträcket.
Hur kan punktering rubriceras som vårdslöshet i trafik?
Citera
2018-11-04, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
Varför de i initialt skede inte går ut med hur många som färdades i bilen kan ha å göra med Endera att bilen är skadad ihoptryckt inuti och de faktiskt tyvärr inte vet ännu om det finns (rester av) nån mer, Eller att anhöriga inte hunnit underrättas vid det tillfället än och de inte vill att anhöriga ska kunna räkna ut vilka som färdades i bilen utifrån info i media.
Normalt sett det senare. Man vill inte att det skall gå att räkna ut vilka de döda/skadade är innan anhöriga har kontaktats. När de anhöriga har kontaktats så går man ut med ungefärlig ålder och ungefärlig bostadsort.
Citera
2018-11-04, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raggdoll3
Ja, om däcket inte är i gott skick innan punkteringen.
Citera
2018-11-04, 09:32
Medlem
Gavves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggdoll3
Framgår det någonstans att föraren av lastbilen är misstänkt för vårdslöshet i trafik? Ser inget om det på Polisen, Aftonbladet, Expressen eller Borås tidning.
Citera
2018-11-04, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavve
Framgår det någonstans att föraren av lastbilen är misstänkt för vårdslöshet i trafik? Ser inget om det på Polisen, Aftonbladet, Expressen eller Borås tidning.
Det står att det utreds som en olycka och inte som ett brott, men att detta kan ändras om man hittar något under utredningen.

Jag skulle tolka det som att eftersom ett däck har exploderat så är det en olycka såvida man inte hittar något som pekar på dåligt underhåll på lastbilen (exempelvis dåliga däck).
Citera
2018-11-04, 09:45
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Det står att det utreds som en olycka och inte som ett brott, men att detta kan ändras om man hittar något under utredningen.

Jag skulle tolka det som att eftersom ett däck har exploderat så är det en olycka såvida man inte hittar något som pekar på dåligt underhåll på lastbilen (exempelvis dåliga däck).
På Supernytt/Aftonbladet står det att det utreds som ett brott
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in