2018-11-01, 09:10
Medlem
Rekas avatar
Jag arbetade i ett Worddokument när plötsligt 7 sidor försvann och blev helt gråa.
Laddar jag in dokumentet i en ny session av Word (originalet ligger öppen fortfarande) så dyker inte de sju förlorade sidorna upp där heller.

Finns någon lösning på detta? CTRL-Z hjälper ej, och där slutar väl mina kunskaper i MS Word.

Gäller Word 2016.
Citera
2018-11-01, 09:13
Medlem
JohnJensens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reka
Jag arbetade i ett Worddokument när plötsligt 7 sidor försvann och blev helt gråa.
Laddar jag in dokumentet i en ny session av Word (originalet ligger öppen fortfarande) så dyker inte de sju förlorade sidorna upp där heller.

Finns någon lösning på detta? CTRL-Z hjälper ej, och där slutar väl mina kunskaper i MS Word.

Gäller Word 2016.

Vad händer om du trycker på det gråa, ctrl+a och kopierar in det i något annat skrivprogram?
Tex open office finns till Mac.
Citera
2018-11-01, 09:23
Medlem
Rekas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnJensen
Vad händer om du trycker på det gråa, ctrl+a och kopierar in det i något annat skrivprogram?
Tex open office finns till Mac.

Tack för svar. Jag hade redan testat att kopiera över allt till annat ordbehandlingsprogram, men fick bara med mig de tre sidorna som var ok, samt de 7 gråa sidorna.

Emellertid tog jag mod till mig och startade om burken (nojade att nån autosavefunktion verkligen skulle förstöra de förlorade sidorna), men dokumentet återställdes och ser nu ok ut igen.

Men fick mig en tankeställare och ska fixa nåt enkelt backupskript som sparar vissa filer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in