• 1
  • 2
2018-11-01, 11:20
Medlem
Europes avatar
Balkongflygningar förefaller ofta vara kopplat till kurder, men kan det handla om andra i det här fallet? Jag vill minnas att Borlänge är speciellt känd för somalier.

Edit: Inte för att jag menar att det inte kan vara andra etniciteter i det enskilda fallet, speciellt svenskar som trots allt utgör en förkrossande majoritet av befolkningen. Dock förefaller balkongflygningar i Sverige kopplade till hedersbrott i regel ha varit kopplade till kurder.

Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Med tanke på att det är ungefär 66 000 somalier i Sverige så är det rätt mycket om en kommun på dryga 50 000 tar emot 3000+ av dem. Nu behöver det inte betyda så mycket för kriminaliteten i sig för Borlänge har sedan länge varit en skitplats med pack oavsett om det är WT-raggare, hudingar eller blandade pundare.

Balkongning borde helst ske i hus med fyra våningar och uppåt för att man ska uppnå rätt effekt och få den heder horan tagit tillbaka. Hur många procent av Borlänges bostadsutbud kan tillfredställa detta samhällsbehov?

När det gäller grupper som somalier, som är mångfaldigt mer benägna än genomsnittsbefolkningen att begå grova brott som våldtäkter och grova våldsbrott, så krävs det så klart inte värst många för att det ska ge avtryck på den totala mängden grova brott.

Jag har i förbigående noterat att svenskar verkar ha svårt att greppa det (sannolikt för att svenskar i regel inte behärskar matematik, som vi har kunnat se i internationella mätningar som PISA). T.ex. publicerade Finland för några år sedan statistik som visade att män från Irak hade en 52 gånger högre sannolikhet än etniskt finska män att bli lagförda för våldtäkt. Det krävs ju endast att sådana invandrare ökar till ett par procent av befolkningen för att mängden våldtäkter ska fördubblas.
Senast redigerad av Europe 2018-11-01 kl. 11:24. Anledning: Edit
Citera
2018-11-01, 11:36
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du tycker med andra ord att man skall bestraffa offren?
Hur många offer för våld med utländskt medborgarskap tror du då kommer anmäla brott?

Spelar inger roll hur många som anmäler, Sverige ser mellan fingrarna då det gäller dessa brottslingar. Om inte så tar de fram rasistkortet och ingen vågar sätta dit dom.
Tyvärr så har Reinfeldt förstört vårt land katastrofalt.
Citera
2018-11-01, 12:14
Moderator
blomvattnares avatar
OT raderat.

/Mod
Citera
2018-11-01, 12:28
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Högskolan Dalarna har lokaliserat studentboendet Locus i området. Studenter upplever området otryggt och kvinnliga studenter går inte ut ensamma efter mörkrets inbrott. Som ett resultat av otryggheten stödjer därför högskolans studentkår en flytt av högskolan till Falun.

När till och med studentkåren, som vanligtvis består av vänsterblivna hen hjon, stödjer en flytt är det riktigt jäkla illa.

Men lite, eller rättare sagt ganska mycket egentligen, skadeglädje känner jag.

On topic; Är somalier kända för balkongkastning? Jag trodde det mestadels var kurder och annat skräp från den regionen som höll på med sådant.
Citera
2018-11-01, 14:42
Medlem
wBBCs avatar
Var ett tag sedan jag va i tjärna men minns att i princip alla hus hade tre våningar där första våningen låg i nivå med marken. Så chansen att överleva ett fall från tredje våningen är väldigt stor. Om mannen som knuffade henne hade som mål att döda så kan det inte finnas mycket bakom pannbenet när det görs från en så låg höjd.
Citera
2018-11-01, 15:00
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorBerit
När till och med studentkåren, som vanligtvis består av vänsterblivna hen hjon, stödjer en flytt är det riktigt jäkla illa.

Men lite, eller rättare sagt ganska mycket egentligen, skadeglädje känner jag.

On topic; Är somalier kända för balkongkastning? Jag trodde det mestadels var kurder och annat skräp från den regionen som höll på med sådant.
Första gissningen är alltid kurd/arab i den här typen av fall. Rent statistiskt är det nästan alltid så.

Den statistik som skulle tala för att det är somalier är bara baserad på deras stora förekomst i det aktuella området. Men jag kan nog inte dra mig till minnes ett enda fall där somalier skulle ha kastat ut någon från balkongen.
Citera
2018-11-01, 20:06
Medlem
Enligt uppgifter skall kvinnan ha hoppat från balkongen då hon fruktade för sitt liv. MGM beväpnad med kniv ska ha hotat att ha ihjäl henne. Efter att hon hoppat ska MGM gått ut och försökt släpa in henne i lägenheten igen men blivit avbruten av grannar.
Citera
2018-11-01, 20:13
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Okinawa85
Enligt uppgifter skall kvinnan ha hoppat från balkongen då hon fruktade för sitt liv. MGM beväpnad med kniv ska ha hotat att ha ihjäl henne. Efter att hon hoppat ska MGM gått ut och försökt släpa in henne i lägenheten igen men blivit avbruten av grannar.

Ahh så det var inte en klassisk kurd/arab balkonknuffning med avsikt att utföra ett mord men att få det att likna ett fall (really great thinking there Mohammed, not).
Hon hoppar alltså ut av ren desperation.

Så återigen svänger pendeln till att rikta sig att det troligtvis är en somalisk GM.

Varför vill man ha såna lirare här i landet? Sitter och kostar pengar och bara allmänt värdelös, så värdelös att den försöker mörda sin fru, hon kanske hade lärt sig ett svenskt recept på SFI som hon ville prova "NEEEJ SVENNE RASIST RECEPPTT! JAGG SUMALISK PANNKAAHKAH, NU DY DÖ HURA!"
Citera
2018-11-01, 20:25
Medlem
Muslimerna måste verkligen komma på ett nytt sätt att hedersmörda sina kvinnor. Liksom, att en kvinna snubblar med en kniv och hugger sig själv i bröstet skulle framstå som mer trovärdigt än att hon ramlat av en balkong.
Citera
2018-11-01, 21:40
Medlem
Givetvis mörkar SVT "språkförbistringar" från polisens händelserapport.

Oberoende.
Citera
2018-11-01, 23:22
Medlem
nidbilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Spelar inger roll hur många som anmäler, Sverige ser mellan fingrarna då det gäller dessa brottslingar. Om inte så tar de fram rasistkortet och ingen vågar sätta dit dom.
Tyvärr så har Reinfeldt förstört vårt land katastrofalt.

Helt korrekt, OCH Borlänge är svårt segregerat samt Sveriges mest avskyvärda och fulaste stad.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/da...tad-framrostad
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in