2018-10-30, 12:09
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Jag hoppas verkligen de har hennes tillstånd att gå ut med hennes signalement annars är det här en praktskandal utan dess like.
Citera
2018-10-30, 12:15
Medlem
At93s avatar
Med tanke på att det är Karlstadpolisen som utreder så kan man inte förvänta sig annat, inkompetenta idioter, tragiskt och elakt att hänga ut offret,
Citera
2018-10-30, 12:19
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Jag hoppas verkligen de har hennes tillstånd att gå ut med hennes signalement annars är det här en praktskandal utan dess like.
Exakt min tanke. Det är oftast sekretess på offret i våldtäktsfall, men nu outas hon bland dom som känner henne. Vidrigt av snuten. Dom gör fanimig allt för att undgå att gå ut med signalement på gärningsmannen. Äckliga kvoterade PK-hjon i polisledningen.
Citera
2018-10-30, 12:53
Avstängd
88g14flashplants avatar
Svenska myndigheters omsorg för särimporterade våldtäktsmän är sannerligen gränslös.
Citera
2018-10-30, 16:49
Medlem
Klart hon ska hängas ut och straffas!!!
Hon förförde ett BAAARN...Kan bli fler som råkar illa ut för denna fala kvinna!
Tackar makterna att jag veterligen inte har någon släkting vid polisen i Karlstad. Hade skämts ihjäl.
Citera
2018-10-30, 16:52
Medlem
Känslan av denna våldtäkten är att polisen inte tror på offret.. För hur i hela helvetet kan polisen gå ut med ett signalement på offret, om det nu är ett offer?. Om kvinnan far med osanning så kan man förstå tänket..
Men hur ska då kvinnor som blir våldtagna våga göra anmälan om brottsoffret läggs ut på signaliment??..
Nu har det nog blivit total kortslutning i utredaren som står ansvarig för detta fallet...
I bland undrar man verkligen om många inom poliskåren i Karlstad, är intellektuellt nedsatta. Nu vet många med mig, att så är fallet men...
Vad sänder detta för signaler för dom som blir drabbade??..
Chef J×ns Fisc×er grova brott, ni håller i denna utredningen,du ska ja vara en karl med hjärna enligt information.. Hoppas verkligen inte att det är just du som beslutat om detta..
Men med tanke på att det är grova brott i Karlstad som håller i utredningen. Ska man inte bli förvånad, handla först tänka sen.. Oj va fel det blev igen... Ännu en stor besvikelse över Karlstad polisen och deras arbetssätt!!.
Senast redigerad av Khatia 2018-10-30 kl. 16:56.
Citera
2018-10-30, 17:50
Medlem
Polisen vill minska anmälningsbenägenheten?
"Kommer du till oss för att anmäla ett misstänkt brott outar vi alla detaljer för att kunna identifiera dig som brottsoffer på sociala medier."
Citera
2018-10-30, 18:44
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordjoel
https://polisen.se/aktuellt/polisens-nyheter/karlstad/
"Vi vill komma i kontakt med personer som kan ha sett denna kvinna för att också få en så bra beskrivning av mannen i hennes sällskap som möjligt."

Självklart är det så, och att fler vittnen aldrig skadar inför eventuell lagföring.

Självklart har man också redan nu någon sorts signalement på gärningsmuhammedanen från BO, men om det som brukligt inte är bättre än "babbe av medellängd i mörka kläder", vad tycker ni som är upprörda att detektiven Allmänheten skall göra med det?

Hela Sverige inklusive Karlstad är fyllt av medellånga babbar, om någon har missat det. Och så riskerar man att det blir mumma för GM:s försvarare vid rättegång: "Vittne X:s utsaga är värdelös, det har vederbörande läst i tidningen!"

Återkom med klagomål när det finns bra signalement som kan hjälpa utredningen men vars politiskt känsliga delar förtigs. Det ges sådana tillfällen...
Citera
2018-10-30, 19:57
Medlem
Callebiltes avatar
Som jag ser det är anledningen att om de riktigt förnedrar och hänger ut våldtäktsoffren så kommer andra kvinnor tänka sig för både en och två gånger innan de anmäler lite överaskningssex i busken.

Statistiken kommer då se mycket bättre ut och de kommer kunna visa fina nedåtgående kurvor i våldtäktstatistiken samtidigt som invandringskurvan pekar uppåt. De lyckas då "bevisa" att alla tidigare våldtäkter berott på vita män...
Citera
2018-10-30, 21:06
Medlem
Våldtäkt ligger alltid under sekretess, men vem är åklagaren?? Någon som vet?... Man förstår att det möjligtvis kan vara en påhittad historia..
Där offret tog lite balle o sedan fixade man till lite vittnen för att sätta personen i fråga en uträknad plan..
Kanske någon som ville skrota gossen...
Tyvärr är det mycket enkelt att sätta dit någon oskyldig om man kan berätta med rätt inlevelse.. Sen finns det kanske vittnen som sitter ihop med "offret".. Uppenbart tror inte polisen på "offret"..I dagens samhälle är människor mer uträknade, en enkel match om man vill sätta någon oskyldig,om polisen är av den gamla skolan...
Allt har nog varit ett övervägande för polisen när det gäller denna "våldtäkt".. Som troligtvis bara var ett påhitt,för att få en oskyldigt dömd...
Om polisen förstod det,så har ljuset gått upp på grova brott Karlstad. Då man tidigare blivit blåsta & hårt rövkörda o levt under hållhakar av just kjoltyg,så har man lärt sig en läxa kanske?😉😂...Då ska ni fan ha en klapp på axeln👍,den som lever den lär....
Men tyvärr så sänder detta ut fel signaler... Till dom som verkligen blir våldtagna... Ett svårt övervägande kan man förstå...
Har man rätt eller fel?🤔🤔
Senast redigerad av Khatia 2018-10-30 kl. 21:13.
Citera
2018-10-30, 21:35
Medlem
Vobblers avatar
Det här var ju ett nytt fräckt grepp av polisen. De måste väl ändå skämta? Efter allt tjat om uteblivna signalement går de ut med ett, men på offret???

Well played, Karlstad P.D.
Citera
2018-10-30, 23:24
Medlem
amenvissts avatar
Det hela förefaller ju klart efterblivet och helt bakvänt. Syntax error och kortslutning. Men om jag ska försöka se rationellt på saken och förstå varför polisen gör såhär så tänker jag att dom resonerar nånting i stil med:

Att gå ut med signalement som eventuellt kan kränka någon är big no-no och skall alltid undvikas in i det längsta. Att nämna attribut som hudfärg, språk el ev brytning är polisiärt självmord och resulterar i enkelbiljett till fällande DO-dom. Vikten av att hålla ryggen fri värderas här högre än chansen att få in tips som kan bidra till lösning. Tyvärr.

Detta är kultur i polisen och det vet vi med oss sen länge. Sjukt, men så är det.

Sen är det någonting som säger mig att BO gett ett intetsägande signalement av GM. Exempelvis mörk klädsel, ingen huvudbonad eller annat som sticker ut. Att GM talade ett främmande språk kanske var den enda matnyttiga infon hon hade, vilket omgående diskvalificerar sig som signalement pga ovan nämnda kultur.

Men om man vänder på det hela och istället kommunicerar BO’s signalement så slipper man därmed befatta sig med obekväma detaljer om GM. Om man inte hade annat på GM än mörk klädsel och ”icke kommunicerbar fakta”, så hoppas man kanske att BO’s signalement sticker ut mer och att man kan komma i kontakt med någon som sett dom tillsammans.

Jag tror (hoppas) verkligen att förfarandet är förankrat och godkänt hos BO. Notera att detta enbart är mina egna spekulationer. Jag vill absolut inte tro att det är totalt hjärnsläpp hos polisen, utan att det finns förklaring bakom agerandet. Med det sagt så tycker jag verkligen inte att det är vare sig bra eller utveckling i rätt riktning. Det är rent ut sagt förjävligt, men här står vi.
Senast redigerad av amenvisst 2018-10-30 kl. 23:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in