Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-29, 18:56
Medlem
Jag skulle behöva veta vilka gratisprogram det finns som är EXTREMT basala och enkla att använda, vad det gäller att spela in (gärna i MP3-format) det utgående ljudet i datorn.

Tack för ev hjälp.
Citera
2018-10-29, 19:01
Medlem
Streaming Audio Recorder
Citera
2018-10-29, 19:27
Medlem
Strychnos avatar
Audacity är ett bra och simpelt program för att spela in ljud i alla former och spara det till antingen .mp3 eller .wav
Det är givetvis helt gratis.
https://www.audacityteam.org/
Citera
2018-10-29, 20:43
Medlem
Det första programmet som nordjoel talade om, hittar jag inte på download.cnet.com

Audacity är alldeles för krångligt.

Jag menar ett riktigt n00b-gubb-program, dvs typ två knappar, en för spela in, och en för att stanna
Citera
2018-10-29, 22:24
Medlem
Inte direkt den lösning du söker men om du vill ha det riktigt noob vänligt så kan du använda en kabel från output till input/mic och på så vis använda vilket program du vill :P *Tex windows egna röst inspelning.

*3.5mm stereo hane -> 3.5 stereo hane. (Antar att du har sånna ut och ingångar på ditt moderkort)

Lycka till.
Senast redigerad av _Challe_ 2018-10-29 kl. 22:30.
Citera
2018-10-29, 22:35
Medlem
Då måste jag masa mig iväg och ordna/köpa sladd. Jag bor ganska off och är aldrig inne i stan.

Finns det verkligen inget enkelt sådant här program gratis?
Citera
2018-10-29, 22:53
Medlem
Tungsmets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Against-modernity
Då måste jag masa mig iväg och ordna/köpa sladd. Jag bor ganska off och är aldrig inne i stan.

Finns det verkligen inget enkelt sådant här program gratis?

Jo, Audacity.
Citera
2018-10-30, 08:22
Medlem
Citat:
Jag skulle behöva veta vilka gratisprogram det finns som är EXTREMT basala och enkla att använda, vad det gäller att spela in (gärna i MP3-format) det utgående ljudet i datorn.

Har du Win7 eller Win8 har du redan den enklaste, nämligen Sound Recorder, men tyvärr är den inte medskickad i Win10.

Men det finns flera olika i Microsoft Store för Win10:

Kod:
microsoft.com/sv-se/search?q=sound+recorder

Så kolla där.
Citera
2018-10-30, 14:11
Medlem
zixls avatar
Stereomix om du har möjligheten på ditt ljudkort så slipper du en kabel.

https://www.youtube.com/watch?v=Bd3moKLV5sE

Samt audacity som många nämner, det är inte så svårt att få till en enkel inspelning trots alla finesser.
Citera
2018-11-03, 11:27
Medlem
WillieBoyGarvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Challe_
...inte direkt den lösning du söker men om du vill ha det riktigt noob vänligt så kan du använda en kabel från output till input/mic

- Haha. Så jävla enkelt och elegant. Själv hade jag inte kommit på tanken. Klockrent.

Citat:
...finns det verkligen inget enkelt sådant här program gratis?

- Jo, faktiskt. Voicemeeter Banana är det som jag själv använder. Med det kan man göra ljudkopplingar i Windows man inte ens trodde var möjliga och då naturligtvis även det du efterlyser, inspelning med en enda knapptryckning. Om du fastnar för det och behåller det, glöm inte gör en liten donation senare.

Lycka till
Willie
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in