Jag skulle behöva veta vilka gratisprogram det finns som är EXTREMT basala och enkla att använda, vad det gäller att spela in (gärna i MP3-format) det utgående ljudet i datorn.
Audacity är ett bra och simpelt program för att spela in ljud i alla former och spara det till antingen .mp3 eller .wav
Det är givetvis helt gratis. https://www.audacityteam.org/
Inte direkt den lösning du söker men om du vill ha det riktigt noob vänligt så kan du använda en kabel från output till input/mic och på så vis använda vilket program du vill :P *Tex windows egna röst inspelning.
*3.5mm stereo hane -> 3.5 stereo hane. (Antar att du har sånna ut och ingångar på ditt moderkort)
Lycka till.
Senast redigerad av _Challe_ 2018-10-29 kl. 22:30.
Jag skulle behöva veta vilka gratisprogram det finns som är EXTREMT basala och enkla att använda, vad det gäller att spela in (gärna i MP3-format) det utgående ljudet i datorn.
Har du Win7 eller Win8 har du redan den enklaste, nämligen Sound Recorder, men tyvärr är den inte medskickad i Win10.
Men det finns flera olika i Microsoft Store för Win10:
...inte direkt den lösning du söker men om du vill ha det riktigt noob vänligt så kan du använda en kabel från output till input/mic
- Haha. Så jävla enkelt och elegant. Själv hade jag inte kommit på tanken. Klockrent.
Citat:
Ursprungligen postat av Against-modernity
...finns det verkligen inget enkelt sådant här program gratis?
- Jo, faktiskt. Voicemeeter Banana är det som jag själv använder. Med det kan man göra ljudkopplingar i Windows man inte ens trodde var möjliga och då naturligtvis även det du efterlyser, inspelning med en enda knapptryckning. Om du fastnar för det och behåller det, glöm inte gör en liten donation senare.