2018-10-29, 20:15
Medlem
Jag bor mitt (typ 70 meter) mellan Netto (mest), Hemköp och ICA supermarket. Så det som inte finns på Netto handlar jag på Hemköp/supermarket.

Netto FTW.
Citera
2018-10-29, 20:20
Medlem
Brukar bli ICA Maxi vid storhandling och Willys vid smått
Netto och Lidl tycker jag är extremt sunkiga och bananflugor överallt. Men fungerar för chips och dricka.
Citera
2018-10-29, 23:10
Medlem
knazbarnets avatar
Jobbar på Coop så handlar en del där mem föredrar relativt ofta Ica, tycker vissa kvantum/maxi kan erbjuda betydligt större utbud och kvalite.

Lidl kan jag handla i nödfall men super risigt utbud och noll personal.

Willys är ok men saknar premiumprodukter samma med Hemköp.
Citera
2018-10-29, 23:17
Medlem
Zyxel04s avatar
Ganska rolig tråd, har också funderat en del kring vilken affär som känns bäst.

ICA: Ganska dyrt sadly men har ganska många bra produkter anser jag och roliga reklamer vilket höjer dess aktier. Finns dock ganska många ICA-butiker, är från en ganska liten stad och det ena av vårt ICA åkte fast pga dålig hygien. Finns dock flera Maxi och kvantum som håller ganska fräcks nivå.

Willys: Ganska billiga varor och flera bra saker, har dock ofta gamla sura tanter i kassan.

Netto: Billigt, är väl deras enda styrka. Visst dem har haft en del bra saker, minns att jag gillade Hustlers förut men överlag är det ganska begränsad affär.

Lidl: Billigt och har en del väldigt bra saker, gillar ju kringlorna och gelattiglass, tror ej detta finns någon annanstans. Har dock andra begränsningar, finns typ vissa ganska basala saker som saknas.
Citera
2018-10-29, 23:17
Medlem
hvita.nhegrers avatar
ICA Maxi är klart bäst, dock är ju Willys, Netto och Lidl lite billigare, men jag föredrar ändå ICA... Sämst är antagligen Lidl eller kanske Coop...
Citera
2018-10-29, 23:19
Medlem
RonSwansons avatar
Lidl är underskattad i min mening. Bra och kvalité!
Citera
2018-10-29, 23:24
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonSwanson
Lidl är underskattad i min mening. Bra och kvalité!
Har inte varit där på flera år, men som jag minns det saknades det väldigt mycket i butiken, sortimentet var alltså inte det största/bästa... Sen vet jag inte om de ens har några varuvagnar, utan bara korgar, vilket inte passar mig som brukar "storhandla" 2-3 gånger i månaden...
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2018-10-29 kl. 23:26.
Citera
2018-10-29, 23:26
Medlem
Blommetupps avatar
Nu är det väldigt sällan jag handlar mat men de gånger jag gör det blir det Willys. Då blir det pasta eller ris. Kött och grönt skulle jag inte handla på någon butik.
Citera
2018-10-29, 23:30
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blommetupp
Nu är det väldigt sällan jag handlar mat men de gånger jag gör det blir det Willys. Då blir det pasta eller ris. Kött och grönt skulle jag inte handla på någon butik.
Var handlar du då kött och grönt om du inte gör det i någon butik...?
Citera
2018-10-29, 23:37
Medlem
Blommetupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Var handlar du då kött och grönt om du inte gör det i någon butik...?

Jag föder upp mitt eget kött, grönt från egna odlingar. Innan det jagade jag och köpte från vänner och bekanta. Nu vet jag ju att alla inte har den möjligheten men om man har det så är det absolut värt det. Det är tråkigt att det är så dyrt med närproducerat men bönderna lär ju leva de med. Köper man av vänner brukar man komma ner en del i pris.
Citera
2018-10-29, 23:37
Medlem
RonSwansons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Har inte varit där på flera år, men som jag minns det saknades det väldigt mycket i butiken, sortimentet var alltså inte det största/bästa... Sen vet jag inte om de ens har några varuvagnar, utan bara korgar, vilket inte passar mig som brukar "storhandla" 2-3 gånger i månaden...

Okej, tråkigt att du hade en dåligt upplevelse. De har ofta olika "teman", ex italienskt, grekiskt, amerikanskt osv numera. Om du har tid så tycker jag du ska kika in deras hemsida och se vad som gäller och se om du hittar något som passar dig.
Citera
2018-10-30, 01:09
Medlem
Vissa kvantum butiker är ruskigt bra och coop har bra eko varor som inte finns i andra butiker.

lidl har bara 10 olika varor i butiken som går att köpa och netto,ö ob går man inte ens till.

Fattar inte varför vissa tycker att coop är dyrt.
de har schyssta ica priser.

om man vill ha billigt och inte bryr sig vad man stoppar i kroppen så ar matkassen till och med billigare på stora coop än på ica.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in