2006-02-15, 15:05
Medlem
GammelRaggares avatar
Finns det någon vänlig själ som kan upplysa en gammelraggare, huruvida det finns någon sida på nätet där man kan spela klädpoker?
Jag minns i min glada ungdom på mycket tidigt 70-tal, när vi samlades och spelade klädpoker. Vi parkerade jänkarna i någon skogsglänta, och i skenet från våra brummande V-8rs lyktor spelade vi klädpoker. Ofta var det så förbannat kallt på sommarnätterna här uppe i de Norrländska skogarna, så det tog en sjujävla tid att spela av bruttorna kläderna. De hade ju ett klädlager som motsvarade en polarexpedition. Det kunde gå timmar innan vadmalskalsongerna låg kastade åt sidan och man fick se en glimt av "Det lurviga Himmelriket". Då var man redan så förbannat stelfrusen och nedkyld, att man ratade vad man såg och dök in i den sköna värmen i bilen. Och lade en stilla patiens istället. Tyvärr kände vi inte till uttrycket, "ALL IN" då !!!
Idag, vid drygt 40 passerade och med väl tilltagen pilsnerbuk, så är det trevligt att minnas tillbaka till tonårstiden, då vi spelade som tokar. Med den klassiska Öbergs kortleken.
Det vore glädjande om det finns någon klädpokersida, där man kan spela i lugn och ro. Och vem vet, måhända det dyker upp något bekant ansikte på sajten? Gullan, SonjaStön, Donkedunk eller någon annan från de "good old -70:s"
Citera
2006-02-15, 15:53
Medlem
Flinta82s avatar
Haha, jag förstår att du blir nostalgisk.

Vad jag vet finns det ingen sådan sida, men så har jag heller inte aktivt sökt efter någon heller. Men det skulle inte förvåna mig om det nu gör det. Hur skulle det gå till rent praktiskt då? Att alla har Webcam eller vad?

Jaja, lycka till och hoppas du finner vad du söker.
Citera
2006-02-15, 16:48
Medlem
GammelRaggares avatar
Ja precis, att alla hade webcam (själv har jag tuppkam, med lots of brylcreme)
och att man kunde höra varandra på nåt sätt. Konversera med varann verbalt och att jag med glädje kunde spela upp ljudet av min Cadillac -53 under spelandet. Tyvärr har jag inte vare sig ipod, cd, dvd, adhd eller vad fan det nu heter, utan jag får nöja mig med min gamla super8 skivspottare samt min radiogrammofon. Alternativt knutsson stereo med equalajser och booster. 2X45 watt.
Man kan ju vända på det, bara för att försöka vara modern och ett med tiden, och man börjar naken och klär på sig istället vid eventuell vinst. En s.k bakåtvänd klädpokervariant.
Jag får hålla ögona öppna på nätet om det dyker upp någon klädpokersida.
Citera
2006-02-15, 20:34
Bannlyst
Kanske ett nytt koncept på gång?

Annars får du ragga folk att vara med i "verkligheten"
Citera
2006-02-15, 20:36
Medlem
Det kan vara en bra affärsidé att starta en internetsida för klädpoker
Citera
2006-02-15, 21:23
Medlem
GammelRaggares avatar
Kanske ett nytt koncept på gång?

Annars får du ragga folk att vara med i "verkligheten"

Yes, det kanske är nåt att fundera över på ålderns höst. Konceptet alltså.
Jadu, att ragga i verkligheten är nog förbi. Har man passerat 40 och med väl tilltagen pilsnerbuk, tjockt med brylcreme i håret o en fet paj under läppen, samt allmänt slapp och bekväm, då är det nog tufft att få någon som är intresserad av kortspel av den här digniteten. Så då hade ju nätet varit en synnerligen behaglig och bra idé.
Citera
2006-02-15, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GammelRaggare
Yes, det kanske är nåt att fundera över på ålderns höst. Konceptet alltså.
Jadu, att ragga i verkligheten är nog förbi. Har man passerat 40 och med väl tilltagen pilsnerbuk, tjockt med brylcreme i håret o en fet paj under läppen, samt allmänt slapp och bekväm, då är det nog tufft att få någon som är intresserad av kortspel av den här digniteten. Så då hade ju nätet varit en synnerligen behaglig och bra idé.

Ja konceptet håller nog, finns säkert folk som är intresserade!
Förresten, vad var det för poker ni körde?
Citera
2006-02-16, 09:00
Medlem
GammelRaggares avatar
Vi körde klassisk 5 kortspoker och den som förlorade omgången fick resolut ta av sig ett valfritt klädesplagg.
Citera
2006-02-16, 09:17
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GammelRaggare
Vi körde klassisk 5 kortspoker och den som förlorade omgången fick resolut ta av sig ett valfritt klädesplagg.

Och ni körde hela vägen eller?
Citera
2006-02-18, 15:24
Medlem
Ja hur långt körde ni ? Fick man se den Rakade saken ?
Citera
2006-02-18, 15:31
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mobilnoob
Ja hur långt körde ni ? Fick man se den Rakade saken ?

... som inte var så rakad på den tiden
Citera
2006-02-18, 18:13
Medlem
GammelRaggares avatar
Jajamen, vi körde hela vägem till the Bi...better end.... Som någon skrev, då var det inga rakade saker. Kommer speciellt en donna som hade en sjujävla "davy Crocketmössa till bäver. Jag tror man kunde sticka 3-4 par Lovikkavantar av hennes "mössa". Det var det mest enorma vi någonsin sett...herregud, voj,voj. På den tiden såg verkligen "bävrarna ut som bävrar.
Jag stötte på henne kring juletid och jag var ju tvungen att fråga om allt var sig likt i "regnskogen"? Helvete vad hon skrattade (hon är ju gift & har familj idag, som alla vi andra från den tiden) Men trót eller ej, hon klappade på min riktiga raggarpilsnermage och visade "the lovely himmelrike". Jävlar i helvete vilken bäver....vilken bäver. Vi blev båda nostalgiska och mindes tillbaka.....ojojoj
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in