2018-10-27, 15:27
Medlem
nerdnerds avatar
Är det någon som vet mer om dessa? Har bekanta som har gett sig in i det och tycker att jag också borde det. Men jag har lite svårt att hitta bra info, vilket nog i sig iaf inte är en fördel. Jag KAN räkna på sånt här, men vad ska jag räkna på?

Iaf, det jag hör är en massa om opålitliga "fiat pengar" (dollar, sek, etc), och att guld är det enda värdesäkra. Karatgold har förut sålt pyttesmå guldtackor (t ex 1g) till överpris jmf m marknaden, och blivit blockade som scam i Kanada. Så varför öht bry sig? BRA fråga!

Nu har de iaf börjat med egna mynt backade av guld. Än är det tydligen inte helt klart, men den 4e juli nästa år ska allt vara på plats! Övergurun själv har gått ut med detta iaf via email:
Personal Message from your CEO, Mr. Harald Seiz:

„Yes, we need a better world and I am looking forward to the future. I guarantee everyone, that they will receive 1g gold for 100 KBC each on Independence Day (July 4, 2019). The KaratGold Coin (KBC) is the first Coin actually backed by Gold.“
Och än så länge kan man komma in extremt billigt (påstås det). Låter ju ändå lite frestande.

Men VAR får man tag på bra fakta? T ex det här får jag faktiskt inte ut mycket av:
https://karatgold.io
Vad är det egentligen som visas på grafen?? Finns också ett "White paper", pdf på 43 sidor, som jag hittills inte har orkat läsa ordentligt. Mest snack tycker jag. Men möjligen är det bara att läsa detta.

Om Topic: Jag är inte intresserad av varken rent hiss eller rent diss. Det är FAKTA jag vill ha, som jag kan kolla upp själv. Hur man räknar har också en given plats om fler undrar eller vill visa.
Senast redigerad av nerdnerd 2018-10-27 kl. 15:29.
Citera
2018-10-27, 15:59
Medlem
DontTrustVerifys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd

Och än så länge kan man komma in extremt billigt (påstås det). Låter ju ändå lite frestande.

Hej, jag läste igenom ditt inlägg och jag har varken hört om det här tidigare eller läst whitepaper:t.

Men min fråga är bara hur det kan vara billigt att köpa in sig i något som ska tydligen vara backat av guld? Följer inte priset bara hur guld styr sig? Annars verkar det ju lite knasigt att det skulle vara billigare att köpa in sig i början.

Jag kanske missar något, men det låter skumt.

För övrigt så tycker jag att guld är vettigt att köpa nu. Problem är då bara hur man ska köpa det på bästa sätt. Problemet med en sån här coin eller att köpa guld i ett värdepapper är hur man vet att de verkligen har det guldet de påstår sig säga ha?
Citera
2018-10-27, 20:25
Medlem
Det är väl ändå Digix som är den första kryotovalutan backad av guld?
Citera
2018-10-28, 12:36
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DontTrustVerify
Hej, jag läste igenom ditt inlägg och jag har varken hört om det här tidigare eller läst whitepaper:t.

Men min fråga är bara hur det kan vara billigt att köpa in sig i något som ska tydligen vara backat av guld? Följer inte priset bara hur guld styr sig? Annars verkar det ju lite knasigt att det skulle vara billigare att köpa in sig i början.

Jag kanske missar något, men det låter skumt.

För övrigt så tycker jag att guld är vettigt att köpa nu. Problem är då bara hur man ska köpa det på bästa sätt. Problemet med en sån här coin eller att köpa guld i ett värdepapper är hur man vet att de verkligen har det guldet de påstår sig säga ha?
Håller helt enkelt med. Har dock själv läst "White paper" nu. De tänker tydligen bli typ störst i hela världen, med bank och bankomater och alla sorters valutor, även "Fiat". De har redan nu en guldgruva (i Madagaskar), men ska köpa fler. Pengarna de får in nu används nog till stor del för att bygga upp verksamheten. Det är därför deras mynt ännu inte har full backning i guld, men vänta bara... Men sen i slutet på "White paper" står det typ att man inte ska tolka någonting av vad som sagts bokstavligt. Vad som än händer, så har de absolut inte lovat någonting.

Mina bekanta är registrerade hos dem och de måste redan ha en kontakt för att bli det. Man loggar in här: https://karatgold.sg/ Och sen är det massor med olika "paket" med blockchain mynt, diplom, kurser och jag vet inte vad. Påminner om sånt där som Herbalife och tapperware etc. Ganska svåröverskådligt.

Citat:
Ursprungligen postat av TDKii
Det är väl ändå Digix som är den första kryotovalutan backad av guld?
Intressant. Karatbank ljuger alltså?

---

Nä. Det här känns inte alls bra. I am out.

Förresten missade jag att säga att de på något sätt har två sorters mynt: KCB och KBC. Förstår inte riktigt det heller.
Citera
2018-10-28, 14:35
Medlem
DontTrustVerifys avatar
Japp, låter lite bitconnect varning på detta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in