Är det någon som vet mer om dessa? Har bekanta som har gett sig in i det och tycker att jag också borde det. Men jag har lite svårt att hitta bra info, vilket nog i sig iaf inte är en fördel. Jag KAN räkna på sånt här, men vad ska jag räkna på?
Iaf, det jag hör är en massa om opålitliga "fiat pengar" (dollar, sek, etc), och att guld är det enda värdesäkra. Karatgold har förut sålt pyttesmå guldtackor (t ex 1g) till överpris jmf m marknaden, och blivit blockade som scam i Kanada. Så varför öht bry sig? BRA fråga!
Nu har de iaf börjat med egna
mynt backade av guld. Än är det tydligen inte helt klart, men den 4e juli nästa år ska allt vara på plats! Övergurun själv har gått ut med detta iaf via email:
Personal Message from your CEO, Mr. Harald Seiz:
„Yes, we need a better world and I am looking forward to the future. I guarantee everyone, that they will receive 1g gold for 100 KBC each on Independence Day (July 4, 2019). The KaratGold Coin (KBC) is the first Coin actually backed by Gold.“
Och än så länge kan man komma in extremt billigt (påstås det). Låter ju ändå lite frestande.
Men VAR får man tag på bra fakta? T ex det här får jag faktiskt inte ut mycket av:
https://karatgold.io
Vad är det egentligen som visas på grafen?? Finns också ett "White paper", pdf på 43 sidor, som jag hittills inte har orkat läsa ordentligt. Mest snack tycker jag. Men möjligen är det bara att läsa detta.
Om Topic: Jag är inte intresserad av varken rent hiss eller rent diss. Det är FAKTA jag vill ha, som jag kan kolla upp själv. Hur man räknar har också en given plats om fler undrar eller vill visa.