Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-27, 08:17
  #1
Medlem
Hej har sen länge varit intresserad av droger dock ej opiater. Nu vill jag upplysa om att det finns en växt allmänt förekommande. Gulört... Eller skelörrt i gamla medicinalböcker pga att man gydligen skelar vid stort intag. Har försökt intressera bekanta med infon utan resultat den aktiva substansen kommer fram som brandgul vätska när du skär i stammen o den är potent. Borde kunna gå att extrahera ännu mer lämnar jag till den som är intresserad. Mvh kronisk amfetaminist.
Citera
2018-10-27, 08:19
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hansspedio67
Hej har sen länge varit intresserad av droger dock ej opiater. Nu vill jag upplysa om att det finns en växt allmänt förekommande. Gulört... Eller skelörrt i gamla medicinalböcker pga att man gydligen skelar vid stort intag. Har försökt intressera bekanta med infon utan resultat den aktiva substansen kommer fram som brandgul vätska när du skär i stammen o den är potent. Borde kunna gå att extrahera ännu mer lämnar jag till den som är intresserad. Mvh kronisk amfetaminist.
detta är en opiat vill tillägga detta om det ej framkom
Citera
2018-10-27, 08:40
  #3
Medlem
landofmoronss avatar
Vad försöker du få sagt egentligen?
Citera
2018-10-27, 09:00
  #4
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landofmorons
Vad försöker du få sagt egentligen?

Han ger ett tips om du inte riktigt hängde med 😉
Citera
2018-10-27, 09:53
  #5
Medlem
vad menar du egentligen? Att gulörtens saft kan ge ett rus som påmninner om opiatrus?
Citera
2018-10-27, 13:42
  #6
Avstängd
iAmLanes avatar
Vart hittar man gulört? Kan man köpa med bitcoin? Får man samma effekt om man kör upp blomman i röven?
Citera
2018-12-19, 19:15
  #7
Medlem
lilmayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iAmLane
Vart hittar man gulört? Kan man köpa med bitcoin? Får man samma effekt om man kör upp blomman i röven?
Det är ju stammen du ska köra upp efter du skärt den lite så vätskan kan sippra ur.
Citera
2018-12-28, 05:48
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yanki
vad menar du egentligen? Att gulörtens saft kan ge ett rus som påmninner om opiatrus?
Korrekt det är mitt tips som sagt opiater är inte min grej. Tips på bok gamla medicinal ock häx växter. Iomed att det är opioid så är det exakt vad jag menar som tips beredning mm överlåter jag till intresserade har använts som medicinal växt i sverige förr innan apotek o liknande tog över
Citera
2018-12-28, 06:00
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hansspedio67
Korrekt det är mitt tips som sagt opiater är inte min grej. Tips på bok gamla medicinal ock häx växter. Iomed att det är opioid så är det exakt vad jag menar som tips beredning mm överlåter jag till intresserade har använts som medicinal växt i sverige förr innan apotek o liknande tog över
ps till dig med analt intresse tycker jag du borde pröva nog tillfredsställande hehe skämt åtsido gör vad ni vill med infon den är korrekt men som alltid dubbel kollar man själv har hänfört en källa. Vill inget o menar bara ge info som av någon anledning dött ut i sverige som sagt är äldre 52 o har genuint intresse för droger o oplitik runt detta o ingen av mina opiatberoende bekanta o vänner har haft kunskap om detta så tynkte att det borde va rätt forum att öka kunskapen lite bredare här
Citera
2018-12-28, 20:55
  #10
Moderator
kvm3s avatar
Drogodling och drogtillverkning --> Övriga droger
/Moderator
Citera
2018-12-29, 10:54
  #11
Medlem
Ranndalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hansspedio67
ps till dig med analt intresse tycker jag du borde pröva nog tillfredsställande hehe skämt åtsido gör vad ni vill med infon den är korrekt men som alltid dubbel kollar man själv har hänfört en källa. Vill inget o menar bara ge info som av någon anledning dött ut i sverige som sagt är äldre 52 o har genuint intresse för droger o oplitik runt detta o ingen av mina opiatberoende bekanta o vänner har haft kunskap om detta så tynkte att det borde va rätt forum att öka kunskapen lite bredare här
Tro mig om detta hade varit en grej hade det de flesta vetat om det. Droger är spännande men det finns många myter kring dom också.
Citera
2018-12-29, 12:15
  #12
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hansspedio67
detta är en opiat vill tillägga detta om det ej framkom
En sak som är säkert är att det inte är en opiat, då den ej kommer från opiumvallmon.

Det skulle möjligen kunna röra sig om en opioid - huruvida så är fallet lämnar jag över till någon som kan mer om växten i fråga.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback