Citat:
Ursprungligen postat av
Utflyttadsthlmare
Försökte också skriva ett längre inlägg till dig privat.
Jag säger tejpa munnen om natten för att undvika att munandas de är oerhört viktigt för ansiktet utveckling. Köp hudtejp på apoteket och sätt den på handen fram o tillbaka ett par ggr för.att få bort värsta klistret, sedan har du den på munnen hela natten.
Sedan ser du till att beställa en myobrace på en gång. Googla säg till om du inte hittar. Köp nummer 2 av dom 3 på en gång för snabbast behandling. De stoppar hakan/käken från att dra sig in mot halsen. Det är bra produkt som kostar cirka 500-700 kr.
Gör att få mer information googla
Munandning
Tejpa munnen när man sover
Så kommer du förstå mer om vad som sker.
Här är bland annat en artikel
https://www.medvetenandning.se/artik...nde-luftvagar/
Hinner inte skriva mer nu men läs o återkom
Hej! tack för informationen. har kollat några videos om myobrace och läst om munandning. all min vakna tid ser jag till att andas genom näsan, men jag ska verkligen skaffa en sådan där hudtejp för att hjälpa mig under natten.
Jag har nu kollat en del på Youtube kanalen:
Orthotropics. om hur man ska ha tungan på rätt sätt i munnen, för att den ska hjälpa att lyfta upp och framåt ansiktet. dom har många bra övningar man kan göra för att det ska ske mer automatiskt. ett litet problem jag har med dessa övningar är dock att det känns som att jag har för lite utrymme för tungan. men jag försöker så gott jag kan.
Myobracen verkar fokusera mycket på att räta till tänderna. jag har som nämnt raka tänder i nuläget, och det är framförallt hakan och underkäken som är väldigt sjunkande. Men Myobrace hjälper alltså till att hindra detta också? Har du själv erfarenhet av produkten?
Tack igen för hjälpen.