2018-10-26, 22:23
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vgh
Att frekvent och kategoriskt slå ifrån sig kritik gillar åtminstone inte jag.

Nej, det är det sannolikt många som inte gillar, men vad har det med detta att göra?
Citera
2018-10-27, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vgh
Varför sätter du en felaktig och vilseledande rubrik? "Förslag: Förtydligande om regler rörande homosexmordet i Kalix"
Det har framkommit att den styckade tillhörde en stöldliga, vilket du själv också vet.

Nu försöker du blanda bort korten. Han tillhör en stöldliga, men polisen uppger att motivet är relationsdrama.
Med andra ord är homosexmord betydligt mer korrekt som spekulation än påståendet om att det beror på stölder osv osv.

Tycker frågeställningen är rimlig.
Varför får man inte spekulera i saker som är helt felaktigt men inte i saker som ligger betydligt närmare sanningen?
Dessutom i ett skede då alla detaljer inte är kända.
Citera
2018-10-27, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Eller så är det så att ditt djävla tramsande behandlas just som ett djävla tramsande - efter som det är just ett djävla tramsande? Har du möjligen tänkt så långt?

Fast det visade sig ju att det var ett relationsdrama och inte någon intrikat uppgörelse i undre världen.
Det visar ju på hur svamligt modereringen fungerar.
Citera
2018-10-27, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
TS har en gjort en väldigt kreativ tolkning av mitt svar när vi tidigare idag hade en kort PM-konversation om inläggen jag raderade och varnade.

TS undrade i PM om det inte är tillåtet att ha teorin att det skulle röra sig om ett homosexmord. Mitt svar blev då

Det är en synnerligen kreativ tolkning att nu mena att det skulle vara förbjudet att ha just denna teori.

Passande att du inte redovisar tiden för ditt svar, för att undvika att visa att tråden skapades före ditt svar.
Så du har ju anpassat svaret efter tråden.

Dessutom visade det sig vara ett relationsdrama. Om det är homosexmord eller en vanlig strid om slida har polisen inte direkt specificerat än.

Tycker det vore lämpligt att administratörer inte kopplar samman sin egen sexualitet med adminuppgiften och tar inlägg som personliga förolämpningar.
Citera
2018-10-27, 19:55
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Passande att du inte redovisar tiden för ditt svar, för att undvika att visa att tråden skapades före ditt svar.
Så du har ju anpassat svaret efter tråden.

Dessutom visade det sig vara ett relationsdrama. Om det är homosexmord eller en vanlig strid om slida har polisen inte direkt specificerat än.

Tycker det vore lämpligt att administratörer inte kopplar samman sin egen sexualitet med adminuppgiften och tar inlägg som personliga förolämpningar.

Igår klockan 13.46 fick jag PM från denna tråds TS angående den utdelade varningen.
Varningen var utdelad 12.56, för ett inlägg postat 12.36.

Jag svarade på PM.et 14.24.

Denna tråd startades 13.54.

Formellt sett borde alltså TS ha väntat in mitt svar innan denna tråd startades.

Informationen om att det skulle vara ett relationsdrama dök upp i tråden igår klockan 21.19, och där informerades det också om att den tredje inblandade skulle vara en kvinna.

(FB) Kalix: Kroppsdelar funna i vattendrag, 2018-10-24

TS teori om homosexmord dök upp i tråden långt innan dess.

I förrgår klockan 10.51.

Samt i förrgår klockan 14.13.

Då var det alltså inte känt att det skulle röra sig om ett relationsdrama.
Observera gärna att dessa inlägg inte är raderade. Teorin får man alltså ha, men man behöver inte tjata om den.

Efter dessa två oraderade inlägg postade TS ett antal inlägg till där fokus var på teorin om homosexmord. Då blev min bedömning att det var dags att varna.
Citera
2018-11-03, 02:26
Medlem
Bawlsacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Nu försöker du blanda bort korten. Han tillhör en stöldliga, men polisen uppger att motivet är relationsdrama.
Med andra ord är homosexmord betydligt mer korrekt som spekulation än påståendet om att det beror på stölder osv osv.

Tycker frågeställningen är rimlig.
Varför får man inte spekulera i saker som är helt felaktigt men inte i saker som ligger betydligt närmare sanningen?
Dessutom i ett skede då alla detaljer inte är kända.

Återigen, så är det ett relationsdrama om en kvinna. Men ändå försöker ni vrida det till något annat. Och det var dom tydliga med direkt relationsteorin kom ut. När ni då ändå försöker få det till homo-relaterat blir det trams. Hur mycket ni än försöker låtsas som att ni är seriösa med er homo-teori. Jag har så svårt förstå varför ni ens försöker få det till något relaterat till homosexualitet. Det är jävla märkligt alltså.

"Men enligt en källa till NSD arbetar utredarna utifrån teorin att en sprucken kärleksrelation ligger bakom. Den anhållne mannen uppges leva ihop med en kvinna som tidigare haft en relation med den döde mannen."
https://kuriren.nu/nyheter/kalla-svartsjuka-bakom-styckmord-nm4950646.aspx

Det är väl inte så konstigt då att gemene man utan homosex-spöken i hjärnan, uppfattar er som tramsande? Speciellt när tråden översvämmades av dessa bisarra teorier när vi inte ens visste mer än att en kropp hittats. Redan då skreks det om detta i tråden. Att man redan då börjar skriva ut sina sexuella homo-fantasier i en tråd om styckmord är jävligt märkligt, speciellt om man tittar på statistiken, homosexualstyckmord förefaller väldigt sällsynta.

Nu vet jag inte om detta inlägg kanske skulle postats i tråden vi pratar om, eller här, men detta är mina synpunkter på inläggen TS har blivit varnad för. Så jag valde denna tråd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in