2011-08-07, 13:48
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
"Kurtisanen" ges återigen utrymme i media då Aftonbladet försöker öka försäljningen av sin Söndagsbilaga. Artikeln i bilagan har rubriken: Stark men inte ensam

Artikeln som är på hela sex sidor, och som skrivits av journalisten/skribenten Linus Fremin, är en enda lång snyfthistoria om hur synd det har varit om "kurtisanen" men att hon numera är på rätt väg.

Se http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/13431140/336/normal/fef1e3c4795f5/webbpuff7aug.gif

Angående Linus Fremin

Se http://linusfremin.wordpress.com/2011/08/07/min-exklusiva-intervju-med-camilla-henemark/

Vad står det i intervjun?
Citera
2011-08-07, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjudant
Vad står det i intervjun?

Du ska strax få några korta citat.
Citera
2011-08-07, 13:56
Medlem
Några citat ur den sex sidor långa artikeln.

- Camilla blev hämtad av polis och placerad på en sluten psykiatrisk avdelning. Där fick hon starka ångestdämpande mediciner.

- Camilla bestämde sig för att kämpa sig tillbaka till livet igen. Hon började trappa ner lite på de tunga medicinerna och fick läsa sin egen psykiatriska utredning. Den avslöjade att hon hade fått diagnosen ADHD.

- Efter ett år på den slutna psykiatriska avdelningen fick Camilla flytta till ett så kallat anpassningsboende i Stockholm. Där började hon bygga upp sitt liv igen, bit för bit. Hon började föreläsa och prata om sina erfarenheter av psykisk ohälsa.

- Men då slog boken "Den ofrivillige monarken" ner som en bomb i Camillas liv. I den påstods det att hon och kung Carl XVI Gustaf hade haft en relation i slutet av 1990-talet. Camilla hade hört talas om boken, men trodde att kungen skulle avfärda den som en skvallerbok. Men i stället fick hon se på tv hur han vid den traditionella älgjakten sa till medierna att han och kungafamiljen ville "vända blad och gå vidare."

- Nu vill Camilla lägga hela kungahistorien bakom sig och gå vidare. Även hon vill vända blad. De frågor som folk fortfarande har blir kanske besvarade i den självbiografi som hon jobbar för fullt med. Det kommer att komma lite fler snaskiga avslöjanden i den. Jag vill sätta lite punkt så att det inte dras upp senare. Dessutom har några av de inblandade gått bort...

- Gör: Arbetar på sin självbiografi som kommer ut nästa år tillsammans med första soloskivan. Jobbar aktivt med att utveckla en modell för att hjälpa människor med psykisk ohälsa.
Citera
2011-08-07, 14:38
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:

- Camilla blev hämtad av polis och placerad på en sluten psykiatrisk avdelning. Där fick hon starka ångestdämpande mediciner.

Står det varför hon blev placerad på psykklinik?
Citera
2011-08-07, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Står det varför hon blev placerad på psykklinik?

Hon hade enligt egen uppgift bestämt sig för att ta livet av sig, sålt allt hon ägde och skrivit avskedsbrev till alla hon kände.
Citera
2011-08-07, 14:47
Medlem
Adjudants avatar
Citat:

Tack och det blir intressant att se vad hon avslöjar i sin självbiografi. Hon går på soc under tiden för det går väl inte att leva på att utveckla modellen för att hjälpa människor med psykisk ohälsa?

Står det något om relationen med hennes mamma (som hon tidigare hade så god kontakt med) ?
Citera
2011-08-07, 15:00
Medlem
Citat:
Tack och det blir intressant att se vad hon avslöjar i sin självbiografi. Hon går på soc under tiden för det går väl inte att leva på att utveckla modellen för att hjälpa människor med psykisk ohälsa?

Undrar om hon uppbär socialbidrag eller sjukpenning trots att hon verkar vara fullt arbetsför? Hon uppger ju bl.a. att hon skriver på en bok och hjälper/arbetar med andras personers psykiska ohälsa...
Citera
2011-08-07, 15:08
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Tack och det blir intressant att se vad hon avslöjar i sin självbiografi.
Det blir nog en kioskvältade som kommer att ta plats i mångas bokhyllor, bl.a. min.
Citera
2011-08-07, 15:27
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
Det blir nog en kioskvältade som kommer att ta plats i mångas bokhyllor, bl.a. min.

Ja, det blir absolut en kioskvältare OM hon avslöjar allt!
Citera
2011-08-07, 15:44
Bannlyst
Hur var det med NegerFarsan - han var ju enligt henne StorKapitalist i London och enligt och hon skulle ärva en jävla massa pengar när han dog - och han dog för ett antal år sedan.

Sen får någon gärna berätta - Hur mycket pengar har SotHöneMark dragit i på Army of Lovers?

Vad har hon jobbat med historiskt innan hon kom med i A o L
Citera
2011-08-07, 15:47
Medlem
Sex sidor intervju? Nej nej, TVÅ sidor. Man räknar väl inte bilderna heller.

Sen blir jag förbannad på folk som ägnar sin tid åt att döma andra. Är det dessutom en vacker och begåvad människa som hon som sticker ut för mycket så ska det typ dödas. Skulle ni vilja att era medmänniskor behandlade er så om ni mådde dåligt? Hon har vistats ett år på psyk. Ett år. Jag tror inte ni förstår hur pass dåligt man måste må för att få vara på ett sånt ställe så länge. Det vanliga är att det är svårt att bli inskriven där överhuvudtaget. Det här är en människa som har nått den absoluta botten, hon har varit mycket nära att dö och ni sitter här och gottar er som hungriga gamar. Var är er medkänsla? Var är ert hjärta?! Tänk om det rörde någon ni kände, eller er själva?

Men sorligt nog visar det på den syn som folk har på psykisk ohälsa 2011. Och det tycker jag är fördjävligt.
Senast redigerad av Klasina 2011-08-07 kl. 16:02.
Citera
2011-08-07, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klasina
Sex sidor intervju? Nej nej, TVÅ sidor. Man räknar väl inte bilderna heller.

Sen blir jag förbannad på folk som ägnar sin tid åt att döma andra. Är det dessutom en vacker och begåvad människa som hon som sticker ut för mycket så ska det typ dödas. Skulle ni vilja att era medmänniskor behandlade er så om ni mådde dåligt? Hon har vistats ett år på psyk. Ett år. Jag tror inte ni förstår hur pass dåligt man måste må för att få vara på ett sånt ställe så länge. Det vanliga är att det är svårt att bli inskriven där överhuvudtaget. Det här är en människa som har nått den absoluta botten, hon har varit mycket nära att dö och ni sitter här och gottar er som hungriga gamar. Var är er medkänsla? Var är ert hjärta?! Tänk om det rörde någon ni kände, eller er själva?

Men sorligt nog visar det på den syn som folk har på psykisk ohälsa 2011. Och det tycker jag är fördjävligt.

Fem A4-sidor brödtext plus bilder.

På vilket sätt har vi dömt CH?

Får man ha egna åsikter om den offentliga personen CH?

På vilket sätt "gottar man sig" om man har åsikter om den offentliga personen CH?

Hur kan du veta vilken slags syn som vi som skriver i tråden har vad gäller personer som lider av psykisk ohälsa?

Varför "gottar du dig själv" med inlägg i skvallertråden Vilka journalister k****** med varandra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in