Citat:
Ursprungligen postat av
endagitaget
Stämmer bra det. Det var Stina Dabrowski som höll i programmet och ville sin vana trogen köra ett "stackars kvinna-reportage". Bard råkade kalla Camilla vid hennes namn då Stina hoppade in och rättade "La Camilla, menar du väl?". Bard och Barda talade rakt ut i programmet vad de tyckte om Stinas snaskjournalistik och det slutade med att Camilla och Bard önskade varandra lycka till i framtiden medan Stina fick stå med skammen.
Hittade boken Adjö det ljuva livet (av Camilla Henemark) (inköpt på bokrea) när jag städade bokhyllan häromdagen.
Den där episoden är himla intressant. När jag som ung såg programmet så var jag totalt ÖVERTYGAD om att "bråket" var på låtsas och att Bard och Barda bara showade. Camilla framstod som den sansade och mentalt vettiga av dem. Michaela de la Cour's inhopp var helt obegripligt.
En sak som gör att jag än idag har svårt att tro att hela "bråket" var på riktigt (vilket det absolut var, om man t ex läser boken) är Alexander Bards nedlåtande åsikt om Camillas kläder. (Camilla var lite nedtonat oskuldsfull för dagen i en gul klänning.)
- Vaaar har du köpt de där traaasorna nånstans då? HM eller? sa Bard. Jag minns att jag och vännen som såg programmet med mig började asgarva.
Det här var 1991. H&M var vid denna tiden bland det hetaste man kunde ha på sig. Artister hade H&M-kläder på sina uppträdanden och kanske även videor. 1990 hade The Creeps släppt "Ooh I like it" där vissa hade H&M-kläder och de fick 3 månader senare ett tv-reklamkontrakt med H&M där sången var med.