Citat:
Ursprungligen postat av
Provocative3.0
Vad är problemet? Du tjänar så pass mycket att du ska betala skatt. Betalar du för mycket får du tillbaka o betalar du för lite så får du restskatt.
Tror du att Wallenberg oroar sig över att få tillbaka statlig skatt?
Problem och problem. Jag var nyfiken hur det fungerar när man nu som jag kanske hamnar precis på gränsen till brytpunkten för statlig inkomstskatt bara och vad skillnaden skulle vara om man går just under brytpunkten eller just över, då jag inte varit i denna situationen tidigare.
Om man hårddrar det ännu mer då, om man hamnar en krona under brytpunkten så får man igen pengar på skatteåterbäringen, kanske ett par tusen(?) och om man går en krona över brytpunkten så hamnar man på en helt annan tabell för hela året och inte får igen nånting eller rentav får restskatt och ska betala ännu mer? Då är det väl en stor skillnad på ett par kronor extra i inkomst jämfört med vad man betalar i skatt? Bara funderade om det är så det fungerar då jag inte är speciellt insatt..
Nej jag tror knappast Wallenberg oroar sig över det, men det kanske är en lite annan sits också eller vad tror du?