Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-23, 22:22
  #1
Medlem
http://www.returnofkings.com/

Jag gillar att då och då läsa RoK. Inte för att jag håller med Roosh V (grundaren) om något överhuvudtaget, utan för att jag får ett gott skratt av att läsa oskuldernas skitsnack om vilka kvinnoproffs de är.

I en video berättar Roosh V att paypal och andra betaltjänster har förvägrat RoK sina tjänster, för att på så vis "svälta ut" sajten och tvinga Roosh V att göra annat än hata kvinnor. Han pratar även om hur flera SJW har kommenterat detta som ett bevis på att censur är det enda som fungerar mot kvinnohat, och hur illa denna inställning bådar för samhället.

Det här är det enda Roosh V någonsin har sagt som jag håller med om. Kvinnohat är inte bra för samhället, men man ska ha rätt att säga precis vad man vill oavsett om ens åsikter stämmer överens med samhällets eller inte.

Vad är det för människor som blir så upprörda av hatsajter att de inte kan sova om nätterna förrän sajterna är nere? Som kvinna är jag extremt oroad över denna censur, men var inte det minsta oroad av RoK:s åsikter eftersom de bara var just det - åsikter. Det är inget fel med att yttra ens åsikter.

Vad tycker ni om detta?
Tycker ni att det inte gör något att en sajt med obekväma åsikter utsätts för häxjakt?
Eller håller ni med Roosh V om att censur aldrig är bra?

Här är videon: https://www.youtube.com/watch?v=TC_fzfJBeJ4
Citera
2018-10-23, 22:25
  #2
Medlem
innerblazors avatar
En av många anledningar till att ta ifrån kvinnor rösträtten och andra rättigheter, de är fundamentalt antidemokrater. Säg inte "SJW" utan vad det är; kvinnor. Kvinnor gillade inte vad som skrevs så de gjorde allt i sin makt för att stänga ned RoK och de lyckades.
Citera
2018-10-23, 22:30
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av innerblazor
En av många anledningar till att ta ifrån kvinnor rösträtten och andra rättigheter, de är fundamentalt antidemokrater. Säg inte "SJW" utan vad det är; kvinnor. Kvinnor gillade inte vad som skrevs så de gjorde allt i sin makt för att stänga ned RoK och de lyckades.

RoK har bland annat kritiserats hårt av en annan sajt som heter We Hunted The Mammoth, och den sajten drivs av en man.
Citera
2018-10-23, 22:31
  #4
Medlem
Nedstängt pga mediala påtyckningar förmodligen. Ingen vill röra vid skiten för att inte riskera att associeras med den.

Det blir nog samma sak med Nordfront mm tillslut.
Citera
2018-10-23, 22:35
  #5
Medlem
innerblazors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
RoK har bland annat kritiserats hårt av en annan sajt som heter We Hunted The Mammoth, och den sajten drivs av en man.

Det är inte därför det stängdes ned. Som med allt annat så började kvinnor "REEE":a och stängde ned hans förmåga till att tjäna pengar på siten. Knappast någon nyhet att kvinnor förstör folks jobb i syfte av att tysta dem.

Citat:
“We’ve been banned from Paypal and countless ad partners, which forced me to lay off the site editor last year and also lower payments to regular contributors. This started a negative spiral of declining content quality, site traffic, and revenues,” he wrote.

https://www.vice.com/en_us/article/d...been-shut-down
Citera
2018-10-23, 22:38
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av innerblazor
Som med allt annat så började kvinnor "REEE":a och stängde ned hans förmåga till att tjäna pengar på siten.

1. Det där uttrycket har du hämtat från inceltears.
2. Du har inga som helst belägg för att det bara är kvinnor som ligger bakom häxjakten.
3. Om du inte tänker diskutera censuren som sådan, utan vill snacka om hur hemskt det är med kvinnlig rösträtt, så är det feminismforumet du ska till.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback